• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen

Haha ja det är verkligen så jag känner! Nu sparkar bebisen för fullt så hela magen skuttar men det är ju helt galet att tänka sig att det är en liten liten människa som gör det där!

• Bumman79
    Moa Li skrev 2012-02-19 00:15:32 följande:
    Bumman, samma här, det blir en överraskning på bebisens födelsedag
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-02-19 00:18:16 följande:
    RocketQueen: Dina ord å eran diskussion får mig att tänka på förlossningen med min son, precis när han kommit upp på min mage så sa ja till min sambo (lagom hög av lustgasen) Meen guud de va verkligen en bebis i min mage, en riktigt liten människa, helt otroligt haha jag hade så svårt att förstå att de verkligen va en bebis där inne å de ögonblicket vi först fick se honom var verkligen de mest magiska någonsin Lika är de nu andra gången, jag kan inte fatta att de faktiskt är en bebis där inne
    Varje barn är verkligen ett mirakel..det har jag alltid tyckt varje gång vänner å släktingar fått barn...men nu när man själv väntar ett då blir det nästan lite övermäktigt...men oj vad man längtar efter miraklet :).
  • Polarlantis

Kan bara instämma i overklighetsdiskussionerna  Helknasigt...det är verkligen svårt att fatta vad som ska hända ochhur det kommer att bli...spänning i vardagen på hög nivå! Skrattande Sambon har ännu svårare än jag tror jag...men nu känner han iaf Gregor där inne! Jag var på extramöte hos BM och fick lyssna på hjärtljuden, häfitgt, sambon blev så avis, hihi! Men om 2v så är det ju dags för första mätningen så då får han ju höra också.

När ska ni börja på föräldrautbildningar och så? I mars ska vi på första delen, ska bli kul faktiskt. Vi letar lite vagn nu och jag börjar fundera på om det inte är dags att börja kolla lite kläder och så...hmmm...Har dock total ekonomisk panik just nu med ena bilen på verkstad och dom verkar inte kunna hitta felet, ny bil har vi INTE råd med Rynkar på näsan 

• PetraK

Jag håller också med! När magen studsar runt så är det svårt att förstå att det är en levande liten människa där inne!
    Och just det där när man inser att man ska in på förlossningen och krysta ut det lilla livet, och sen få ta med sig henne/honom hem, knas!! Men vad jag längtar! :)

• Chriis

Jag känner samma. Är så himla nyfiken på hur han kommer se ut, vem han kommer vara mest lik. Längtar så mycket tills man får träffa bebben.
    Men det känns väldigt overkligt att vi kommer få vår bebis, vi som velat det så länge. :)

• fröken01

Är det någon som har koll på det här med föräldraledighet? Är sjukskriven 25 %, påverkar det min föräldraledighet sedan? Har för mig att det kallas SGI?

• RocketQueen

Det hoppas jag inte, jag är sjukskriven 50% nämligen... Men jag tror inte det, det är ju en tillfällig sjukskrivning och jag har en heltidstjänst...