• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Mamma MB

Jag har varit väldigt rädd för förlossningar innan jag blev gravid (väntar mitt första så jag har aldrig varit med om någon förut). Min svägerska som har fött 3 barn och är väldigt rädd och klen av sig berättade för mig att förlossningen är det mest fantastiska och häftigaste man kan vara med om i livet, det bästa med hela graviditeten. Man imponeras av vad kroppen faktiskt klarar av. 
    Sen den dagen hon sa så har jag lugnat ner mig lite grann. Jag är inte alls lika orolig och rädd längre. Men sjukt nervös dock. Men jag vet att det kommer gå bra, om hon klarar det som är rätt så vek så kommer jag också klara det.

• PetraK

Härligt att höra om en till :).
    En sak som oroar mej inför förlossningen är att jag inte alls varit duktig och motionerat under graviditeten, jag har inte orkat och inte haft så mycket tid heller. Blir ju inte lättare ju större man bli heller, men jag tänkte köpa ett klippkort på simhallen... Känns bara som man skulle gjort det från början!

• BiLLYshaw

Hej! Jag hoppar in lite här :).
    Kan ju säga att det gör sjukt ont, men helt klart värt det! Min förlossning tog 20 min, (vattnet gick i v.35) så hann inte med ngn bedövning, och trots den snabba förlossningen spracks jag inget o behövde inte sys :). Jag va liten när jag blev gravid (45 kg o 1,57 cm lång). Så läs inte bara skräck exemplen, det gjorde jag innan o va livrädd, men för mig gick det toppen! Håller tummarna på att bebis två kommer på BF (28:e Juni) o att jag hinner in till BB! :)

• Bumman79
    PetraK skrev 2012-02-20 14:25:57 följande:
    Jag går också och förtränger det lite tror jag. Jag är inte rädd, helt klart nervös men också peppad, och jag tänker att om jag börjar läsa om förlossningar nu så kanske jag stressar upp mej, så jag tänkte vänta i några veckor till, och sen kommer ju, som Bumman79 skrev, föräldrautbildningen. Hoppas den är vettig!!
    Jag tror jag ska köpa någon bra bok om förlossningar och börja läsa på ett ställe först, och om det är något jag vill veta mer om så kanske jag letar på nätet. Det finns så mycket skit på nätet och jag vill inte bli fullproppad med dom värsta historierna direkt. Vill mer ha ordentlig fakta :).
    Det låter som att vi tänker på samma sätt :). Man vill inte läsa på för mycket just nu för då kanske man bara blir rädd :P. Fast jag har snackat så mycket om förlossningar med kompisar å sånt förr så jag har som en "bank" med information i skallen ändå ;). Ush mycket skräckhistorier har man hört. Det man mest är rädd för är väl just HUR ont det ska göra. Hur kommer jag reagera kommer jag att gråta eller kommer jag att bli helt hystisk? Men som tur var vet man ju inte det innan...man får väl ta allt som det kommer...:P.
    Men på något konstigt vis känns det även spännande att få föda barn att få göra det alla pratar om.....:)
  • PojkarnasMamma85

Självklart ska man inte bara lyssna på skräckhistorier angående förlossningar, men det kan vara bra att veta att det faktiskt kan bli komplikationer och att det oftast är vanligare än man tror!

• April09juni12

Min förlossning tog från första värken till min son va ute 9 timmar! Och det är den bästa dagen i mitt liv, nu i efterhand kan jag inte minnas att jag tyckte det gjorde så ont och va så jobbigt! Jag längre till denna förlossningen, det är den häftigaste upplevelsen en kvinna kan vara med om :) jag hoppas ni som är förlossnings rädda får den hjälp ni behöver och kan se fram emot denna fantastiska dag!

• bejb

usch vilken dag! hade årets stressigaste dag idag på jobbet! har bara legat på soffan hela kvällen. gör ont i ryggen/fogarna genast jag ställer mig upp. har känt av mycket sammandragningar och inte alls mått bra. ska se om det inte blir bättre med vila nu så blir det nog att åka till doktorn :(
    känns inte alls bra!

• RocketQueen

Fy, jag hade en sån dag i lördags, som tur var så släppte sammandragningarna när jag väl kom hem. Fogarna och ryggen fortsatte bråka men det är ju inget man blir skraj för iaf. Det verkar som att mina sammandragningar beror på stress så jag blev sjukskriven en vecka. Sitter på flygplatsen nu, ska åka hem till mamma och bli bortskämd, det borde ju kunna lösa den mesta stressen Hoppas det blir bättre med vila, annars får du ringa förlossningen och se vad de säger, hellre ett samtal för mycket än för lite....

• April09juni12
    Varit hos bm idag och sf låg på 24 är i vecka 26! Sockret låg på 8,2 så det blir till att göra glykosbelastning på fredag :( fy säger jag bara vill inte få grav. Diabetes denna gången med!
    Hb låg bra så undra varför jag jämt har sån huvudvärk, trodde faktiskt jag skulle få börja äta järntabletter!
    Men kanske har med sockret att göra?!
  • Mamma MB

Var hos bm igår äntligen.. Nu känns det som om det börjar hända lite här.
    Är i v.25 och har ett passande sf på 25. Fick lyssna på pyrets hjärtslag och det va sådan underbar känsla!
    Har fått en massa tider till bm nu med, nästa gång blir det till att kolla glukosbelastningen. Det verkar ju mindre kul...