PetraK skrev 2012-02-20 14:25:57 följande:
Jag går också och förtränger det lite tror jag. Jag är inte rädd, helt klart nervös men också peppad, och jag tänker att om jag börjar läsa om förlossningar nu så kanske jag stressar upp mej, så jag tänkte vänta i några veckor till, och sen kommer ju, som Bumman79 skrev, föräldrautbildningen. Hoppas den är vettig!!
Jag tror jag ska köpa någon bra bok om förlossningar och börja läsa på ett ställe först, och om det är något jag vill veta mer om så kanske jag letar på nätet. Det finns så mycket skit på nätet och jag vill inte bli fullproppad med dom värsta historierna direkt. Vill mer ha ordentlig fakta :).
Det låter som att vi tänker på samma sätt :). Man vill inte läsa på för mycket just nu för då kanske man bara blir rädd :P. Fast jag har snackat så mycket om förlossningar med kompisar å sånt förr så jag har som en "bank" med information i skallen ändå ;). Ush mycket skräckhistorier har man hört. Det man mest är rädd för är väl just HUR ont det ska göra. Hur kommer jag reagera kommer jag att gråta eller kommer jag att bli helt hystisk? Men som tur var vet man ju inte det innan...man får väl ta allt som det kommer...:P.
Men på något konstigt vis känns det även spännande att få föda barn att få göra det alla pratar om.....:)