• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Bumman79
    fröken01 skrev 2012-03-20 21:45:20 följande:
    Känner du av det låga blodtrycket?
    Ja jag känner mig svimfärdig ibland vet inte om det kan bero på det...
  • Speedofsound

FruHH: Det är ett vanligt besök :) Men första besöket jag var på så gjordes de vanliga proven, men BM hade tabbat sig med proven så vi får göra om dom. Skrapa mellangården bl.a. Det gjorde ont som fan :(

• Fru HH
    Speedofsound skrev 2012-03-21 05:39:06 följande:
    FruHH: Det är ett vanligt besök :) Men första besöket jag var på så gjordes de vanliga proven, men BM hade tabbat sig med proven så vi får göra om dom. Skrapa mellangården bl.a. Det gjorde ont som fan :(
    Skrapning på mellangården? Fy va otrevligt det lät!
    Varför gör man sånt?
  • Speedofsound

FruHH: jag vet inte vad det var för prov faktiskt :P Tror det var någon forskning som
    pågick för tillfället.. Jag ställde upp för att vara snäll :P

• Fru HH

Nu har vi äntligen kommit fram till namn vi tycker om, FY va svårt det är tycker jag.

Om det är en flicka där inne så ska hon heta Alice, blir det en pojke ska han heta Love eller Zack. Hjärta

• PetraK

Hörreni, hur sover ni?
    Jag sover så jäkla dåligt nu! Har ont i ryggen, i höjd med där revbenen börjar och utåt. Känns som jag legat med överkroppen åt ett håll och underkroppen åt det andra hållet. Fast jag ligger på sidan eller lite halvt på rygg. Jag har varierat underlag, sovit i mannens säng, extra madrass, bullat upp med kuddar, bytt huvudkudde osv, och det hjälper kanske i någon natt men sen är det förjävligt igen.
    Jag drömmer att jag slår mej eller att jag blir ledsen, och när jag vaknar så gråter jag eller är på god väg, och det har bara varit dom nätter då jag har haft ont.
    Grejen är den att jag ju sover, men när jag går upp på morgonen så känns det snarare som jag sprungit ett maraton. Känner mej helt matt.
    Trötthet plus värk plus gravidhormoner är ingen bra kombo :(!!
    Vet inte vad jag ska göra riktigt, förslag?

Jag är så less på att klaga för jag älskar att vara gravid förövrigt, magen och sparkarna ch allt, men sömnen (plus att jag fått jätteproblem med fötterna) förstör lite just nu, orken försvinner ju :(...

• bejb

Jag har också börjat ha svårt på nätterna! Vaknar av foglossningen på nätterna och obekvämt är det.. varmt tar ont hur man än försöker ligga! Och senaste nätterna har jag också vaknat flera gånger mitt i natten/sömnen med sura uppstötningar eller spyor (fräscht...) i munnen :/ vet inte om jag bara annars haft någon flunssa eller om det hör till graviditeten..?Obehagligt är det iallafall! Och snarkar!!! Inatt hade jag tydligen snarkat så LJUDLIGT att stackars sambon inte fick sova,så han gick till sist och sov i gästrummet :/ Och lilla bebben har helt ändrat sin dygnsrytm.. tidigare var h*n mest aktiv på em/kvällarna men nu är det nätterna som är vildast..och hårda sparkar och smällar! :) lilla busmusen!

men såhär glad är jag ändå! trivs superbra med stora magen

syns inte så bra här men senaste veckorna har den verkligen växt ;)

här är jag i v. 29+2

• Speedofsound

Jag är också utmattad på morgonen! Jag drömmer så sjukt mkt att jag aldrig kommer i djupsömn. Sambon säger att ja pratar, gnyr och mumlar mkt. Jag har en kudde bakom ryggen så att jag inte kan rulla över på höger sida eller rygg, det hjälper för
    Mig iaf. Jobbigt när man inte hittar sätt att sova på.. Min kompis fick sova i fåtöljen i vardagsrummet..
    Idag fick jag en rejäl spark upp mot revbenen så jag riktigt hoppade till! Satt på rast på jobbet och jag skrämde de andra med mitt hoppande :P

• nyfiiken

Tittar in här jag med, väntar vårt första barn den 23 juni och längtan är stor. Bor i Umeå, på tomtebo. någon som bor i närheten kanske?

• Polarlantis

Sova är en konst, kan också instämma i detta. Sambon blir störd av snarkningarna och det gör ont varje gång man vänder sig och VARMT är det! PUH! Kudde mellan benen är skönt tycker jag,.,,