• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • fröken01

Men en månad låter väldigt långt mellan besöken! Man har ju ofta lite frågor man funderat på oxh så!

• Polarlantis

Jag har en gång i månanden nu och sedan blir det var tredje vecka efter v 30 och sedan varannan efter v 35.

• PojkarnasMamma85

Jag var hos bm på inskrivning runt vecka 10 och sen var andra besöket vecka 25 (påbörjade veckor alltså). Mellan andra och tredje besöket var det 4 veckor och nu ska jag dit igen med 3 veckors mellanrum. Efter vecka 35 kommer jag få gå dit varanna vecka tror jag och kolla blodtrycket då jag hade rätt så högt när jag väntade sonen.

Just nu väntar jag bara spänt på att få en kallelse till inskrivningssamtalet för snittet, känns spännande och lite läskigt!

• zenoble

Jag ska dit på torsdag, ska se om hon kan kolla hur den ligger då :) ingen aning faktiskt.. Mina besök är var tredje vecka fram tills 36 då är de varannan.

• Javisst

Jag var på inskrivning v 13 sedan lyssnade vi på hjärtat v 17 (extrabesök vi fick pga upprepade mf), därefter har jag varit där v 25, 27 (extrakontroll för att följa upp dåligt järnvärde), 28 och 30. Ska från och med nu gå varannan vecka, är förstföderska.

• bejb

Mmm..  hon sa det blir tätare mellan besöken i slutet så det börjar ju bli aktuellt med flera besök nu tycker man?
    Ska nästa vecka och då kommer jag säga att jag vill komma oftare. Detta är ju också vårt första barn så det känns lite säkrare och tryggare för oss alla om hon kan följa med lite bättre hur det skrider framåt :)
    Inatt har jag sovit betydligt bättre(vaknat endast 1 gång med uppstötningar) Sambon la några klossar under sängen i huvudändan så sängen lutar åt rätt håll så kanske man inte behöver lida så mycket av uppstötningar som trycker uppåt nattetid..

Här skiner solen och jag får mycket gjort.. bebisfilten är nästan färdig virkad nu,bilder kommer senare! Och så har jag bakat en hel plåt med mockarutor :P Alla bebisens kläder tvättade.. tänkte ta itu med sängkläderna nu på e.m och kanske slå på stort och bädda bebisens första säng. Nästa vecka bär det av till Ikea.. ÄÄÄNTLIGEN!

• IdaElinLivia040611

Jag skulle varit hos BM igår men glömde helt av det då vi varit/är super förkylda. Lämnade meddelande precis att jag behöver en ny tid. Annars går jag ju även på specmvc varannan vecka så et blir en massa besök för mig.

Ska också till Ikea snart. Får hem vagnen på söndag och veckan efter e mina stora tjejer här, så veckan efter den blir perfekt att shoppa åt lillen. Ska ha en ljusblå spjälis och en massa fina baby sängkläder å filtar. En till matstol (lika bra att ta allt på en gång) och lite fler handdukar och hakklappar. Annars har vi allt.
    Kör skötbordet på tvättmaskinen(uppblåsbar madrass) och i nya huset som vi flyttar in i i dec kör jag skötrum i tvättstugan så samma tänk där. Men inför inflytten i huset behövs desto mer saker. Möbler till stora tjejernas rum och lite hyllor och sånnt till bebbarna. Men det får bli i vinter det.  

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Mamma MB

Jag är i v.30 nu och jag kommer gå varannan vecka nu fram till mitten av maj, sen har vi inte bokat in fler tider (då är jag väl i v.37 ungefär) sen kanske det blir varje vecka. Varför det är så ofta vet jag inte, är förstföderska men alla mina värden har varit jättebra hittills. Men jag går gärna dit och lyssnar på bebis hjärta, så mysigt.
    På onsdag ska vi hämta vår barnvagn som har kommit, vad overkligt det kommer kännas. Och den kommer bara stå där hemma och vänta...

• Polarlantis

Börjar verkligen känna att det är dags att shoppa nu! Jösses, det går ju asfort nu! Ska handla lite mer kläder imorgon och så ska vi också fara till kea en sväng. Hittade bra skötbord på blocket men det var ngt ngn annan som knep före mig så jag får leta lite till... Och så ska man köpa alla skumma saker till sig själv också...tur jag skrivit låååånga listor Flört