• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Norrlandstöus

Har ni andra några samandragningar? jag håller på att bli tokig.. jag har haft lite små samandragningar under några veckor men nu på eftermiddagen så har det blivit våldsamt.. Dom gör inte jätte ont men så ofta.. har försökt att lagt mig och vila men det ger sig inte.. :(

• RocketQueen

Jag har haft rejält med sammandragningar och en del gjorde riktigt ont. Men sen jag blev sjukskriven så har det minskat nåt så enormt mycket. Och de gör nästan aldrig ont längre. Så för mig var det vila som var tricket.

• Speedofsound

Jag har sammandragningar ett par ggr på dag, men inga som gör ont. Hjälper oftast med vila.
    Prata med din barnmorska och fråga vad hon tycker.

Nu har jag 10 dagar kvar på jobbet :) det är riktigt kämpigt med ryggen och fötterna, men det är okej eftersom man ser en ände på det! :) Tar många varma bad för ryggen och får massage av sambon. Dock får inte magen något vatten.. :P bebisen har även börjat bli ganska brutal där inne mot mig, ibland känns det som om det tar tag i en sena i ljumsken och släpper den som en gitarrsträng.. Väldigt obehagligt! Men den rör sig iaf och det är jag tacksam över :D

• bejb

jag har inga sammandragningar för tillfället men nattetid är ett hel****! har sura uppstötningar och inatt fick jag springa till toaletten och spy! och bebis börjar bli väldigt stark i sina sparkar och slag!
    går in i vecka 31 imorgon.. hjälp vad tiden går fort! =)
    men bortsett från illamåendet och spyandet är det bara bra =) njuter av växande magen och har inte fått några bristningar ännu

• fröken01

Ni som har barn sedan tidigare - är i vecka 30. Har fått för mig att bebisen redan är fixerad och ligger med huvudet nedåt och trycker. Det rumlar liksom inte runt lika mycket, och det sparkar alltid på samma ställe, högt upp på bägge sidor. Känns lite lugnare i magen senaste veckan. Vad tror ni?

• RocketQueen
    fröken01 skrev 2012-03-26 19:40:11 följande:
    Ni som har barn sedan tidigare - är i vecka 30. Har fått för mig att bebisen redan är fixerad och ligger med huvudet nedåt och trycker. Det rumlar liksom inte runt lika mycket, och det sparkar alltid på samma ställe, högt upp på bägge sidor. Känns lite lugnare i magen senaste veckan. Vad tror ni?
    Nu har inte jag barn sen innan men det borde väl inte vara omöjligt? Idag när jag var hos bm så kände hon efter hur bebisen låg och om det har fixerat sig så då borde det ju vara möjligt? Nu låg min bebis fortfarande som en liten banan men det var iaf första gången som hon kände efter.
  • Bumman79
    fröken01 skrev 2012-03-26 19:40:11 följande:
    Sist jag var hos BM kände hon om barnet hade fixerat sig å då var jag ändå bara i v 28....(27+2) så det är nog inte omöjligt i v 30 :).
  • bejb

hur ofta besöker ni er BM? jag har tid en gång i månaden.. men nu då man närmar sig slutspurten tycker jag det är väldigt sällan... det hinner ju hända så mycket mellan besöken..

• fröken01

Usch, jag är där var tionde dag oxh kollar blodtrycket. Känns som om jag springer där jämt.