• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Dancia
    Speedofsound skrev 2012-04-23 09:55:14 följande:
    Zenoble: är det bra kvalité (för att vara Ullared då, jag är inte så kräsen;) på den? Vet du om det finns i stora storlekar?

Jag har ju F-kupa innan, lär ju gå upp ett par storlekar till :/ nån som har någon koll på hur

Många storlekar man bör gå upp?

Det är väldigt olika. När jag väntade sonen hade jag 70F innan graviditeten och vid amning fick jag köpa 70J så brösten gick upp bra många storlekar, men det finna de som växer lagom 2 kupstorlekar eller så.
  • RocketQueen

Jag köpte också två stycken amningsbehåar på Ullared. Men dom är redan alldeles för små. Mina bröst växte nästan ingenting så jag vågade mig på att köpa rätt tidigt. Sen en dag så sa det bara poff och tuttarna hoppade upp ett par storlekar! Men jag hann använda dom innan dess och dom var väldigt sköna.

Nu har jag köpt en ny på Lindex som jag hoppas kommer att passa bättre. Nåt som slår mig är hur olika storlekarna är i olika affärer. Och även i olika modeller. Men jag köpte en nu iaf, om den funkar bra så köper vi fler sen. Vill gärna ha med mig nåt till bb eftersom vi ska stanna så länge men vill inte lägga massa pengar på nåt som inte kommer att passa sen.

• fröken01

Jag tänker att även om man har en icke amningsvänlig tröja, funkar det ju om man har ett bra linne under?

Ska kika om de har några tunikor/klänningar på Gekås som passar i sommar!

• Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-23 11:29:25 följande:
    Funderar på att köpa några amningslinnen, är det bra att ha?

Amningslinnen är suveränt! Det blir ju amning mitt i varma sommaren och när man behöver nånting långärmat är det perfekt att ha amningslinne under. Det är det bästa amningsplagget förutom amningsBH tycker jag :).
  • Fru HH

Jag har bröstpump och amnings bh:ar.
    Ska köpa linnen/toppar, bröstnapp, inlägg, och kräm.

Bäddade bebis första lilla säng i mjukliften igår med nya täcken och sängkläder.
    Har tvättat alla kläder och lagt dem i en fin låda :)

Åh va jag längtar nu!!

• zenoble
    Speedofsound skrev 2012-04-23 09:55:14 följande:
    Zenoble: är det bra kvalité (för att vara Ullared då, jag är inte så kräsen;) på den? Vet du om det finns i stora storlekar?

Jag har ju F-kupa innan, lär ju gå upp ett par storlekar till :/ nån som har någon koll på hur
    Många storlekar man bör gå upp?

Ja jag tycker den är skön som jag provat den nu i alla fall! får väl se sen när tuttarna blir mjölkfyllda om man tycker lika dant :) var mest ute efter en utan någon bygel. har också 65/70 f i vanliga fall, nu gick jag upp till 80D för att få kupan större och den satt bra runt om ändå tycker jag. tror att det fanns E också men med mindre omkrets.? 
    Tänkte köpa en "riktig" sen när jag vet att det funkar åså.  
  • PetraK

En fråga; vart i bilen kommer ni sätta babyskyddet?
    Jag har hela tiden tänkt bak på passagerarsidan, men nu har jag kommit på att jag ju kommer köra bilen ensam rätt mycket, och då kan det ju bli lite tufft om bebisen är bak och tappar nappen, spyr, gråter etc.
    Det ska ju vara säkrare bak, men å andra sidan kanske jag blir en mer osäker förare om jag känner att jag inte har full koll på bebisen. Likadant tvärtom, om bebisen är fram kanske jag tappar koncentrationen för att jag gör något med bebisen...
    Svårt! Hur tänker ni?

• PojkarnasMamma85
    PetraK skrev 2012-04-26 09:31:31 följande:
    En fråga; vart i bilen kommer ni sätta babyskyddet?
    Jag har hela tiden tänkt bak på passagerarsidan, men nu har jag kommit på att jag ju kommer köra bilen ensam rätt mycket, och då kan det ju bli lite tufft om bebisen är bak och tappar nappen, spyr, gråter etc.
    Det ska ju vara säkrare bak, men å andra sidan kanske jag blir en mer osäker förare om jag känner att jag inte har full koll på bebisen. Likadant tvärtom, om bebisen är fram kanske jag tappar koncentrationen för att jag gör något med bebisen...
    Svårt! Hur tänker ni?
    Vi kommer ha bebisen fram. Dels för att vi tycker att det är lättare att hålla koll på både bebis och väg när han sitter fram men också för att storebror sitter bakom passagerarsätet och kan inte ha två barnstolar bak då vi är rätt långa och babyskyddet tar rätt stor plats. Sen vill vi inte att storebror ska kunna komma åt bebis genom att kasta saker etc. Storebror kommer vara 2 år och lite drygt 4 månader när lillebror kommer.
  • Speedofsound

Jag ska ha babyskyddet i bak. Det finns speglar att köpa så att man kan se barnet. Är det så att barnet spyr eller nåt annat så är det ju bara att stanna intill vägen. Det är ju säkrast att stanna vilket som om man ska ägna tid åt att grejja med barnet också.