• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • bejb

nu har jag virkat färdigt mössan också :)
    bebisen kommer blir ursöt i de här setet
    sen då de blir lite kyligare på sommar
    kvällarna
  • Speedofsound

Tack så mkt!
    Vilka fina grejjer! Jag är klar med min mössa, men tröjan har jag inte kommit så långt med än, varken jag eller min mamma förstod beskrivningen :P

• Norrlandstöus

V. 35 idag., känns lite mysigt när jag tänker på att på måndag är jag i samma dag som mamma var när jag föddes., mitt ena bröst löpte amok imorse och bara sprutade rakt ut hur länge som hellst., blodådrorna stod u toch hela bröstet vart hårt., har ni varit med om nå liknande? det släppte efter ett tag iaf så antar att det inte va nå speciellt.,.

Har föresten gjort klart ett tjockt lapptäcke att ha på golvet sen och igår virkade jag ihop ett på skor., längtar som en tok nu.,:)   

• Speedofsound

Det är ju för underbart. Somnar 12 vaknar 02 och undrar vart sambon är, fortfarande inte hemma. Skickar ett sms och frågar om han behöver skjuts, nej då det är ingen fara. Jag kan verkligen inte somna om för jag vet inte när han tänker komma hem. 4:00 skickar jag igen och då tänkte han precis gå hem. Jag har precis somnat om när han dundrar upp och ner för trappan likt en häst, sen kommer in och ska på nåt "gulligt" sätt säga godnatt och klappa mig i ansiktet. Efter ett visat antal groggar så är det inte så gulligt och andedräkten är inte så underbar. Sen är det så otroligt provocerande att han bara kommer hem och kan somna på ett kick medans jag legat vaken 3 timmar.. Nämnde jag doften av sprit som spred sig i rummet? Mm. Nu ligger jag i badet och hoppas på att få lugn i kroppen ch somna inom 1 timme iaf!

Hoppas ni kan ta detta med en nypa salt då jag har världens sämsta humör när jag inte får sova :P

• zenoble

Jag förstår dig precis, samma visa här inatt.. hatar verkligen att bli väckt om

Nätterna med. Räcker med att sonen vaknat 3 gånger så man ska få honom att somn om. Sedan valp + annan vovve på det. Sonen sov iaf till 7 ist för 6, men känner mig ändå helt slut med huvudvärk :( kul start på dagen..

• Norrlandstöus

JObbigt för er., vet inte riktigt hur det är då sambon är nykterist och aldrig gjort så., men därimot så somnar han alltid på 3 sekunder och jag kan ligga vaken i timmar., mindre kul som sagt.,

• Speedofsound

Vad skönt för dig! Vi har haft detta problem förr, tidigare jobbade jag 5-14 varannan söndag och han var ute med sina kompisar för det mesta de lördagarna. Är ju bara sköt för mig att slippa ha honom hemma när jag ska sova 21 ändå. Men jag blev alltid väckt när han kom hem mellan 2-3. När man ska upp 4:15 så är det inte superkul!

Hur känner ni för att era sambos/män/pojkvänner dricker under sista perioden nu? Det kan ju faktiskt hända när som :S
    Jag har även förklarat för honom att jag tycker att det är okej att an dricker, men det är inte så kul att varje helg känna doften av öl och alkohol (även om det bara blir en öl till maten typ) Det känns ändå som att man hoppas på att han kan välja bort det någon gång för att stötta mg lite.

• RocketQueen

Min man dricker väldigt sällan och de gånger han gör det är det oftast inte mer än nåt glas vin. Han brukar liksom ta igen allt på en gång en eller två gånger om året blir han rejält full och resten av tiden dricker han extremt lite. Så jag har faktiskt inte ens tänkt på det där. Vi pratade lite om det eftersom han blev bjuden på en fest precis i krokarna och gjorde det enkelt för oss, har bebisen kommit går han på fest, har den inte kommit så väntar han.

• Dancia

Min man dricker också väldigt sällan. Dels föratt det inte så ofta ges tillfälle när vi har 2 barn här hemma och dels för att han tränar regelbundet och han tycker att alkoholen försämrar hans träningsförmåga. Dessutom är han brandman och de veckorna som han har jour får han inte dricka en droppe så han har många anledningar att inte dricka, därför blir det inte så ofta :). När det är en månad kvar till förlossningen ska han inte dricka alls heller eftersom han ska köra in till förlossningen och vi vet att det kan hända när som helst då.