• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • zenoble

Nej nu har jag sagt att han inte får gå ut något mer.. onödigt att ta nåt hemma med för den delen för man vet ju som sagt aldrig när det blir att man behöver åka in. skulle aldrig vilja ha med honom till förlossning om han druckit. så nu får han dricka cola med mig istället :) v.35 idag! det börjar närma sig..

• Speedofsound

Det känns som att det kanske inte som att det är så himla nära än, men ändå. Han ska iväg på två konserter två helger i rad nu, men efter det får han nog hålla sig hemma. V 34 på torsdag så det börjar ju dra ihop sig.
    Jag förklarade lite för honom förut att jag blir ledsen när han försvinner så. Det känns som att han kan fly från verkligheten och problemet för en stund medan jag ligger hemma i smärtor. Hela dagen har spenderats i soffan/sängen och mysts. Man får påminna grabbarna ibland om vad som händer i livet ;)

• Fru HH

Min man och jag kunde lätt dela på en flaska vin på helgen innan jag blev gravid, eller ta ett glas på altanen efter jobbet om det va gott väder. Festa gör ingen av oss sådär jätte ofta.
    Nu när jag är gravid så har han givetvis festat med grabbarna några gånger hit och dit MEN det är VI som är gravida och inte jag. Så han har, av respekt till mig, inte druckit något vin eller så på veckodagarna eller helgerna hemma eftersom jag inte får det. Måste vara rättvist tycker jag.
    Vi dricker saft :)

Sedan har vi kommit överens om att han inte ska supa sig full runt 1 mån innan BF.
    En öl går väl an men ingen fylla.

• fröken01

Vi har också sagt att det får bli något enstaka glas från och med en månad innan bf. Sambon tycker inte att det är värt det. Vissa förlossningar är jättehårda med att mannen inte ska ha druckit. Har man inga problem klarar man ett vit månad utan några problem alls.

En helt annan fråga - vad köper ni till amningen i förväg? Bh, linne och toppar? Inlägg, kräm? Något annat?

• Twizz

Tror jag har skrivit i denna tråd tidigare men inte varit så aktiv.. v. 35 för mig nu med och vi längtar ihjäl oss här hemma nu :) jättefint set med mössa vantar och tossor! tyvärr kan jag inte virka men har därimot sytt en massa kläder och lapptäcken, sängkläder, snuttisar och gosedjur etc :)

Jag har inte köpt något alls för amningen! får ta och köpa bröstpump och lite fler inlägg och amnings bhs. Någon som har erfarenhet av Mams manuella bröstpump? :)

• Speedofsound

FruHH: Det låter ungefär som hemma hos oss :) vi kom överens om att den sista tiden får det bli läsk, eller enstaka folköl kanske :)

Jag har inte köpt nåt alls till amningen än, tänkte se vad utbudet är på Ullared. Jag är så sur att alla amningsbehåar är så förbannat dyra!

• zenoble

Köpte en amningsbh på ullared för 99 :) tänkte börja med en så man vet att amningen funkar åså innan. Ska låna en bröstpump av en kompis sedan ska jag bara köpa inlägg :)

• Norrlandstöus

Har köpt två amningsbehåar, två super fina amningstunikor och inlägg.,. väntar nog med en pump så jag ser att det funkar:)

• Speedofsound

Zenoble: är det bra kvalité (för att vara Ullared då, jag är inte så kräsen;) på den? Vet du om det finns i stora storlekar?

Jag har ju F-kupa innan, lär ju gå upp ett par storlekar till :/ nån som har någon koll på hur
    Många storlekar man bör gå upp?

• Dancia

Jag ska köpa en bröstpump, purelan salva, amningsinlägg (engångs), något mer amningslinne (har 2 hemma). Ska nog även köpa en sån där amningsnapp/bröstvårtsskydd så man har hemma om det skulle behövas. AmningBH ska jag få ett par av en kompis och sedan köper jag ny efter förlossningen när jag vet vilken storlek jag behöver :).