• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • SisenS
    PetraK skrev 2012-06-07 13:37:35 följande:
    Jag hämtade en TENS-apparat förra fredagen (hyr via hjälpmedelscentralen), har använt den när jag har haft molvärk och det kan jag verkligen rekommendera! Det gör inte ont alls, surrar lite lätt mot huden (på ett skönt vis) men man tänker inte så mycket på molandet då.
    Vad härligt :)
    Har inte alls varit sugen på att prova den då jag trott att den ska göra så ont, men nu har jag
    nog ändrat mig :)

Någon som har provat kvaddlar vid förlossning eller vet någon som gjort? Tycker det låter väldigt obehagligt men det kanske också är härligare än man tror :)
  • Pluttan

Funderar på kvaddlar vid förlossningen. Pratade lite om det med min bm. Hon sa att det injeserades på ett annat sett än förr och därför skulle det kännas mindre obehagligt. Det skulle visst bara sticka till som ett getingstick och sedan ingen smärta. Kan vara värt att prova.

• Bumman79
    SisenS skrev 2012-06-07 18:14:04 följande:
    Vad härligt :)
    Har inte alls varit sugen på att prova den då jag trott att den ska göra så ont, men nu har jag
    nog ändrat mig :)

Någon som har provat kvaddlar vid förlossning eller vet någon som gjort? Tycker det låter väldigt obehagligt men det kanske också är härligare än man tror :)
    Ush kvaddlar är typ det jag har mest skräck inför när det gäller bedövningar...har hört skräckhistorier om det att det var det värsta under hela förlossningen att personen grät av smärta osv...även i boken "På smällen" av  Ann Söderlund å Hanna Widell beskrevs kvaddlarna som något hemskt smärtsamt och något (tror det var Ann) aldrig skulle göra om.....samtidigt vet man ju inte om det är individuellt osv jag har tänkt att det är skumt att de har det alternativet om det nu är så fruktansvärt hemskt å smärtsamt då skulle ju den behandlingen tas bort? Jag vet inte men jag är rädd för kvaddlarna iaf...:p. Men de kanske funkar på vissa som sagt..
  • zenoble

Jag hade kvaddlar förra förlossningen och det gjorde mycket riktigt såå ont att sätta in, men klart värt det den timmen det satt i. Också hört att det ska göra mindre ont nu då de sätts ytligare

• PetraK

Alltså jag blir galen på dessa hugg! Vet ju inte om det är förvärkar! Jag har pratat med en på förlossningen och hon sa att det inte lät som det var någon fara, men hon sa inte vad det var heller!
    Är det något som känner igen detta? Det hugger precis under magen, i vecket och där i kring, det är inte som mensvärk utan det hugger/ilar till (inte som när bebisen trycker neråt och det ilar i urinröret). Känner inte av det om jag är still men när jag rör på mej kommer det, om jag reser på mej och så. Håller i i ett par sek, slutar, börjar igen en eller ett par gånger, lugnt ett tag och sen kan det komma någon gång igen. Och så håller det på. Har haft molvärk hela dagen idag också, fick kramp i ljumskarna samtidigt som huggen i magen ett par ggr på em, sen har det väl lugnat sig lite tror jag... Inget jag kan klocka alls, för smärtan är så diffus..
    Jag är nojig att något är fel!

• Lucian Caesar

Så har jag oxå Petra K. Men vet inte varför, men du e iallafall inte ensam tror inte det är nåt man behöver oroa sig för

• fröken01

BF idag... Och inga känningar alls. Är min graviditet inte som alla andras, jag kanske får fortsätta som gravid livet ut?!

• PetraK

Lucian caesar: skönt att höra att jag inte är ensam. Har sökt som en galning på det men hittar inget. Hoppas det inte är något farligt då...

Igår trodde jag verkligen att vi skulle få åka in i natt eller så kanske, hade ont hela dagen, men idag har det börjat om på noll känns det som.
    Längtar ju ihjäl mej! I eftermiddag ska jag och snosa på en bebis som blir en månad i övermorrn :).

• Javisst
    fröken01 skrev 2012-06-08 07:14:43 följande:
    BF idag... Och inga känningar alls. Är min graviditet inte som alla andras, jag kanske får fortsätta som gravid livet ut?!

Jag är på BF+4 och jag har inte heller några känningar och tror precis som du att jag kommer få vara gravid för alltid...
    BF 4 juni 2012