• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • fröken01

Har känt lite tryck neråt nu under kvällen, kan det vara ett gott tecken? Eller gör bebisen helt enkelt det mot slutet?

Två dagar till BF...

• PojkarnasMamma85

Jag känner också mer tryck neråt, får hoppas det betyder att det är på g. Jag har pterigen relativt starka .en oregelbundna värkar. Så trött på alla falska alarm!!

• PetraK

Jag har hugg neråt i magen igen, bebis rör sig som en galning, och det trycker neråt. Och när jag försökte kissa nyss så kom det pyttelite, det känns som jag behöver kissa mer men det går inte. Plus att jag gjort nr 2 (sorry känsliga) två gånger idag, vilket jag annars gjort kanske två gånger på en vecka, de 10 senaste veckorna eller något... Hoppas det börjar närma sig!!

4 dagar till BF.

• Speedofsound

Min bebis har inte fixerat sig ännu :/ Men det sa BM att det lika gärna kunde vara att den låg på sidan och då får den inte ner huvudet rätt i bäckenet. Får hoppas på att det är så. Hon ville att jag skulle göra lite "övningar" så att magen kommer neråt så bebis förhoppningsvis vänder sig med ryggen ut mot magen.
    Jag har det senaste fått lite mer förvärkar och mensvärk. Får se när det startar :)

• PetraK

Alltså, jag gjorde lite fotvård på mej själv nu ikväll (sprickor, aj aj!) och nu har jag ångest över att jag pressat på magen för hårt! Jag drog upp benet på det andra, med magen mellan benen osv, det som gick helt enkelt (ni vet kanske), men är ändå rädd att jag skadat bebisen på något vis. Satt ju inte kvar i någon position speciellt länge, men ändå... Har läst runt på nätet men hittar inget om att man kan skada sitt barn på det viset, så det är säkert ingen fara, men jag är nojig :(...

• Bumman79
    PetraK skrev 2012-06-06 22:34:00 följande:
    Alltså, jag gjorde lite fotvård på mej själv nu ikväll (sprickor, aj aj!) och nu har jag ångest över att jag pressat på magen för hårt! Jag drog upp benet på det andra, med magen mellan benen osv, det som gick helt enkelt (ni vet kanske), men är ändå rädd att jag skadat bebisen på något vis. Satt ju inte kvar i någon position speciellt länge, men ändå... Har läst runt på nätet men hittar inget om att man kan skada sitt barn på det viset, så det är säkert ingen fara, men jag är nojig :(...
    Jag har oxå stått i konstiga ställningar å klippt tånaglarna filat fötterna och för någon månad sen målade jag tom tånaglarna men det var jobbigt....kände oxå att det tryckte mot magen men jag tror inte att det är någon fara ändå en liten stund...hoppas inte det iaf...bebben är ju inbäddad i livmodern och börjar väl sparka om den tycker att det är obehagligt. Det brukar min göra om jag ligger på vänster sida i sängen ganska ofta..kanske blir för trångt för den i magen eller något? :)
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-06-06 21:49:12 följande:
    Min bebis har inte fixerat sig ännu :/ Men det sa BM att det lika gärna kunde vara att den låg på sidan och då får den inte ner huvudet rätt i bäckenet. Får hoppas på att det är så. Hon ville att jag skulle göra lite "övningar" så att magen kommer neråt så bebis förhoppningsvis vänder sig med ryggen ut mot magen.
    Jag har det senaste fått lite mer förvärkar och mensvärk. Får se när det startar :)
    Min är inte heller fixerad..kanske är därför min BM inte tror att jag kommer att föda före BF? :P
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-06 20:52:29 följande:
    Jag känner också mer tryck neråt, får hoppas det betyder att det är på g. Jag har pterigen relativt starka .en oregelbundna värkar. Så trött på alla falska alarm!!
    Ush stackars dig känns som att du har haft mest förvärkar av alla junimammor typ...måste vara jobbigt själv har jag knappt märkt av sånt alls (nästan vill ha lite av den sorten.)
    Men så mycket värkar som du har haft så måste den ju komma snart det är säkert dags närsomhelst nu :).
    Jag har iof trott att du skulle ha fått din bebbe i flera veckor men hur länge som helst kan man väl inte ha så mycket värkar? Har du pratat med din barnmorska om saken? Eller förlossningen? Snart får de väl sätta igång dig i värsta fall för du ska ju inte behöva lida i evigheter....kram
  • PetraK

Bumman79: ja sparkade gjorde den både innan, under och efteråt, ingen skillnad i kraft eller så, möjligtvis mer efteråt. Ne, usch, hoppas inte det är farligt på något vis, då skulle man väl hört om det? Och barnmorskan skulle väl sagt något? T.ex. de gånger man försökt få på sig skorna efter viktkontroll och så...
    Nu ska jag försöka sova i alla fall. Molvärken håller i sig, sen rör bebisen så mycket på sig att jag inte vet om det är det eller sammandragningar. Vi får se vad som händer :).

• fröken01

Tror inte att det är någon fara! Min BM sa att det är helt okej att sova på mage till och med, bebis är så skyddad.