• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Bumman79
    PetraK skrev 2012-06-06 23:19:32 följande:
    Bumman79: ja sparkade gjorde den både innan, under och efteråt, ingen skillnad i kraft eller så, möjligtvis mer efteråt. Ne, usch, hoppas inte det är farligt på något vis, då skule man väl hört om det? Och barnmorskan skulle väl sagt något? T.ex. de gånger man försökt få på sig skorna efter viktkontroll och så...
    Nu ska jag försöka sova i alla fall. Molvärken håller i sig, sen rör bebisen så mycket på sig att jag inte vet om det är det eller sammandragningar. Vi får se vad som händer :).
    Ja då borde de verkligen varna för såna aktiviteter men det är det ju ingen som gör...men jag håller med om att man får oroade tankar om allt möjligt ibland :). När jag var gravid i v 12 vågade jag inte ens dansa på krogen för jag var rädd för att få en armbåge i magen å att det skulle orsaka missfall..löjligt kanske men man var försiktig :P.
  • PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-06-06 23:09:40 följande:
    Ush stackars dig känns som att du har haft mest förvärkar av alla junimammor typ...måste vara jobbigt själv har jag knappt märkt av sånt alls (nästan vill ha lite av den sorten.) Men så mycket värkar som du har haft så måste den ju komma snart det är säkert dags närsomhelst nu :). Jag har iof trott att du skulle ha fått din bebbe i flera veckor men hur länge som helst kan man väl inte ha så mycket värkar? Har du pratat med din barnmorska om saken? Eller förlossningen? Snart får de väl sätta igång dig i värsta fall för du ska ju inte behöva lida i evigheter....kram

Tack! Ja, roligt är det verkligen inte! Åter en natt i soffan med vetekudden. Kan verkligen inte somna då jag har en enorm olustkänsla i kroppen och kroppen vägrar att slappna av. Orkar snart inte mer. Pratade med förlossningen i lördags och fick ingen hjälp. Ska till bm idag och då ska jag ta upp detta med henne.
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-07 02:55:22 följande:
    Tack! Ja, roligt är det verkligen inte! Åter en natt i soffan med vetekudden. Kan verkligen inte somna då jag har en enorm olustkänsla i kroppen och kroppen vägrar att slappna av. Orkar snart inte mer. Pratade med förlossningen i lördags och fick ingen hjälp. Ska till bm idag och då ska jag ta upp detta med henne.
    Ja jag tycker att du ska berätta hur jobbigt du har haft det i minst 1 månad väl för din barnmorska...å sen har du väl passerat BF nu oxå? Fy vad jobbigt jag bävar för att få det likadant själv...ibland känner man olustkänslor i magen och man har ju svårt att sova när magen är så stor osv men att ha en massa förvärkar varenda natt låter inte alls kul....

Idag var jag så trött så jag sov nästan hela dagen så nu sitter man uppe...:P
  • PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-06-07 03:17:06 följande:
    Ja jag tycker att du ska berätta hur jobbigt du har haft det i minst 1 månad väl för din barnmorska...å sen har du väl passerat BF nu oxå? Fy vad jobbigt jag bävar för att få det likadant själv...ibland känner man olustkänslor i magen och man har ju svårt att sova när magen är så stor osv men att ha en massa förvärkar varenda natt låter inte alls kul.... Idag var jag så trött så jag sov nästan hela dagen så nu sitter man uppe...:P

Börjar bli drygt, har kunnat sova om nätterna förut men inte sen i söndags. Har BF imorrn, och lär ju gå över tiden.
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-07 03:27:46 följande:
    Börjar bli drygt, har kunnat sova om nätterna förut men inte sen i söndags. Har BF imorrn, och lär ju gå över tiden.
    Ja risken finns men vi för hålla tummarna för morgondagen då :).
  • PetraK

Fröken01: ja jag har ju läst det också, men man får dumma tankar ändå :P. Bebis sparkar på i alla fall, så det är säkert ingen fara...

Bumman79: ja man har varit rätt nojig med det mesta haha, men det är väl inte så konstigt :).

Molandet och huggandet har fortsatt lite i natt, men när jag vaknade vid fem kändes det knappt, nu är det dock igång igen, och jag har varit på toa, igen! Åh, hoppas det är på g nu! Jag vill se vad det är för en liten där inne!!!

• PojkarnasMamma85

Bm-besök avklarat.

Vecka 40 (39+5)
    Blodtryck 120/75
    Hjärtljud 148
    Sf-mått 37

Har nästa tid inbokad om en vecka, hoppas innerligt jag slipper gå på den!

Bm gör inte hinnsvepning och hon led med mig pga alla förvärkar och smärta som jag har men dessvärre inget hon kan göra något åt. Hon hoppades bara innerligt att bebisen kommer under helgen!

• Missciss

Speedofsound: vad var det för övningar du skulle göra? Typ stå på alla fyra? Eller var det ngt mer? Vill också göra övningar så den lägger sig rätt!