• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Missciss: Ja mycket på alla fyra. Igår låg jag i soffan på alla fyra och kollade på tv. Gunga lite med höfterna åt sidorna. Hon ville absolut inte att jag skulle sova på rygg utan bara på sidan.
    Hur ligger din bebis då?

• Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-07 09:12:57 följande:
    Bm-besök avklarat.

Vecka 40 (39+5)
    Blodtryck 120/75
    Hjärtljud 148
    Sf-mått 37

Har nästa tid inbokad om en vecka, hoppas innerligt jag slipper gå på den!

Bm gör inte hinnsvepning och hon led med mig pga alla förvärkar och smärta som jag har men dessvärre inget hon kan göra något åt. Hon hoppades bara innerligt att bebisen kommer under helgen!
    Vad trist att de inte kan hjälpa en när man har haft så ont länge....men vi får hoppas att den kommer ut innan veckan e slut då...:).
  • PetraK

Jag hämtade en TENS-apparat förra fredagen (hyr via hjälpmedelscentralen), har använt den när jag har haft molvärk och det kan jag verkligen rekommendera! Det gör inte ont alls, surrar lite lätt mot huden (på ett skönt vis) men man tänker inte så mycket på molandet då.

• RocketQueen
    PetraK skrev 2012-06-07 13:37:35 följande:
    Jag hämtade en TENS-apparat förra fredagen (hyr via hjälpmedelscentralen), har använt den när jag har haft molvärk och det kan jag verkligen rekommendera! Det gör inte ont alls, surrar lite lätt mot huden (på ett skönt vis) men man tänker inte så mycket på molandet då.
    Sån använder jag också. Funkar jättebra och man blir mer avslappnad av den, jag sover alltid mycket bättre om jag sitter med den en timme innan jag går och lägger mig.
  • April09juni12

6/6 kl 04.02 kom äntligen Moa till världen :)
    3 timmar tog det från vattnet gick tills hon va ute så det gick väldigt fort!
    Har precis kommit hem från BB å det känns helt underbart :)

• IdaElinLivia040611
    April09juni12 skrev 2012-06-07 16:57:17 följande:
    Grattis till flickan:) det lät som en väldigt snabb och bra förlossning. Kom hon nära bf???
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Norrlandstöus

Grattis:) härligt med en snabb förlossning:)

Var in på fl idag och gjorde en koll då jag gått över en vecka imorgon., var öppen 1,5 cm och dom gjorde yttligare en hinnsvepning så får se om det kommer igång inatt., men vad jag vet kan man väl gå öppen länge, eller är det inte så?   
    Har haft en del jobbigare samandragningar men inte nå mer., så less nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen..:( 
  • SisenS
    Grattis!! Vad härligt :)