• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Pluttan
    fröken01 skrev 2012-06-08 07:14:43 följande:
    BF idag... Och inga känningar alls. Är min graviditet inte som alla andras, jag kanske får fortsätta som gravid livet ut?!
    Bara lugn. Här är en till som har gått över tiden med fyra dagar. Hade bf i måndags den 4 juni. Jag har inte heller särskilt mycket känningar.
  • Mamma MB
    PetraK skrev 2012-06-07 23:36:01 följande:
    Alltså jag blir galen på dessa hugg! Vet ju inte om det är förvärkar! Jag har pratat med en på förlossningen och hon sa att det inte lät som det var någon fara, men hon sa inte vad det var heller!
    Är det något som känner igen detta? Det hugger precis under magen, i vecket och där i kring, det är inte som mensvärk utan det hugger/ilar till (inte som när bebisen trycker neråt och det ilar i urinröret). Känner inte av det om jag är still men när jag rör på mej kommer det, om jag reser på mej och så. Håller i i ett par sek, slutar, börjar igen en eller ett par gånger, lugnt ett tag och sen kan det komma någon gång igen. Och så håller det på. Har haft molvärk hela dagen idag också, fick kramp i ljumskarna samtidigt som huggen i magen ett par ggr på em, sen har det väl lugnat sig lite tror jag... Inget jag kan klocka alls, för smärtan är så diffus..
    Jag är nojig att något är fel!

Sånna hugg känner jag också av när jag går promenader. Jätteobehagligt för det kommer så plötsligt. Förstår dig precis!
  • PojkarnasMamma85

Inatt har jag haft regelbundna värkar med medelstyrka. Började kl 00 och sen somnade jag och sov ca 2 timmar och vaknade vid 6,20 och sen dess har värkarna kommit med 2-8 min mellanrum med varierande styrka men de ökar inte...

• Norrlandstöus

Jaha en vecka över tiden idag,. och inga känningar alls., var till läkarn igår men den tapp "massage" kan inte ha hjälpt någe eftersom hon sa att man blöder en del efter det men nehe inte jag! inte efter den första hinnsvepningen heller., börjar fundera på om det e nå fel på min kropp., 

Ni som samlar på er vatten, har ni fått vatten på magen? jag har fått en kant under magen som hänger ner över troskanten och när jag frågade bm på förlossningen hade hon aldrig sett nå liknande,. så det är så kul att ha en bilring under bebismagen som är full med vatten,. känns som gröt och huden är blå.. Käre gode gud måtte de försvinna sen!    

• RocketQueen
    fröken01 skrev 2012-06-08 07:14:43 följande:
    BF idag... Och inga känningar alls. Är min graviditet inte som alla andras, jag kanske får fortsätta som gravid livet ut?!
    Pluttan skrev 2012-06-08 08:38:32 följande:
    Bara lugn. Här är en till som har gått över tiden med fyra dagar. Hade bf i måndags den 4 juni. Jag har inte heller särskilt mycket känningar.
    Javisst skrev 2012-06-08 08:00:25 följande:
    Jag är på BF+4 och jag har inte heller några känningar och tror precis som du att jag kommer få vara gravid för alltid...
    Då är vi ett litet gäng här som kommer att vara gravida för alltid då! Inga känningar alls, ingenting som avslöjar att det är på väg att hända nåt. Kan inte bebisen bara komma nu då! Är visserligen bara två dagar över tiden men ändå...
  • SisenS

Vad skönt att höra att de gör på annat vis idag ang. kvaddlarna och att det fungerar iaf för dig som provat det. Är nog lite för skraj för dem ändå, som du beskriver det Bumman79, är precis så jag ser på det tyvärr :P 
    Tur att de inte tagit bort lustgasen här iaf, det skulle jag inte klara mig utan :)

Norrlandstöus: Nej har aldrig hört eller sett, min kropp svämmar över av vatten och jag är så trött på dessa stickningar i bla. fötter och ben som oftast åt är lila/blå med vita prickar, men detta har jag aldrig varit med om. Ja, som du skrev får hoppas det försvinner sen.

• Chriis

Usch förstår att det är jobbigt, jag är bara i vecka 38 och är redan skit trött på detta nu.

• Polarlantis

12 dagar kvar här och börjar också lessna nu! Slemproppen har gått och det kommer lite värkliknande saker ibland men inget att direkt hetsa upp sig över, morr! Hade laddat för färdknäpp igår men så var sambon så idiotisk att jag bara inte orkade med honom så det blev inget med det, morr!

• Missciss

13 dgr kvar här å börjar bli en bitter gravid nu! Men ska försöka å hålla humöret uppe, tänk om man går över tiden 2 veckor, orka va bitter i FYRA veckor till ;)