• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Polarlantis
    Missciss skrev 2012-06-09 12:26:51 följande:
    13 dgr kvar här å börjar bli en bitter gravid nu! Men ska försöka å hålla humöret uppe, tänk om man går över tiden 2 veckor, orka va bitter i FYRA veckor till ;)
    Men TYP! Fram till bf ok...men inte mer, snäääälla!!! 
  • Speedofsound

Jag är så ledsen, besviken och arg just nu. Jag och min sambo åkte till stan förut för att kolla runt lite. Vi mötte upp ett par vänner strax efter 13 och bestämde att vi skulle gå och äta ihop. Jag har då ite ätit sedan 9:00. Någon måste sitta kvar vid bordet och det blir jag. Min sambo kommer tillbaka ch säger att det finns typ inget att äta och säger samtidigt att han och Jonas tar typ de sista mackorna. Jaha tänkte jag, skit samma jag tar en Fanta då säger jag. Han kommer tillbaka och tycker han varit jättesnäll och köpt en liten paj till mig och en grillad macka till sig själv. På vägen hem så börjar vi bråka om detta för att jag tyckte det var jävligt egoistiskt att han åt själv och inte fixade någon mat till sin höggravida flickvän. Han tyckte att jag borde sagt något, typ att vi skulle gått någon annan stans istället isf. Det sades en hel del i bråket som hör till men kanske inte är så väsentligt för er att höra. Då hade det blivit ett lååångt inlägg :) Men jag fattar inte hur det blev såhär? Det är 5 dagar kvar till BF och nu ser jag inte ens fram emot det här. :( Det mest pinsamma i allt är att mina föräldrar kommer när vi sitter där och påpekar (skämtsamt) att min sambo äter och inte jag. Inte ens då fattar han att något är fel liksom?

• PojkarnasMamma85

Idag har jag ett väldigt tryck neråt, gör riktigt ont när jag står/går!! Fick ligga i soffan med vetekudde när det var som värst. Nu har jag grejat lite här hemma och återigen kommer det här enorma trycket neråt. Snart måste han väl ändå titta ut?! BF+1 idag....

• Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-06-09 17:16:02 följande:
    Jag är så ledsen, besviken och arg just nu. Jag och min sambo åkte till stan förut för att kolla runt lite. Vi mötte upp ett par vänner strax efter 13 och bestämde att vi skulle gå och äta ihop. Jag har då ite ätit sedan 9:00. Någon måste sitta kvar vid bordet och det blir jag. Min sambo kommer tillbaka ch säger att det finns typ inget att äta och säger samtidigt att han och Jonas tar typ de sista mackorna. Jaha tänkte jag, skit samma jag tar en Fanta då säger jag. Han kommer tillbaka och tycker han varit jättesnäll och köpt en liten paj till mig och en grillad macka till sig själv. På vägen hem så börjar vi bråka om detta för att jag tyckte det var jävligt egoistiskt att han åt själv och inte fixade någon mat till sin höggravida flickvän. Han tyckte att jag borde sagt något, typ att vi skulle gått någon annan stans istället isf. Det sades en hel del i bråket som hör till men kanske inte är så väsentligt för er att höra. Då hade det blivit ett lååångt inlägg :) Men jag fattar inte hur det blev såhär? Det är 5 dagar kvar till BF och nu ser jag inte ens fram emot det här. :( Det mest pinsamma i allt är att mina föräldrar kommer när vi sitter där och påpekar (skämtsamt) att min sambo äter och inte jag. Inte ens då fattar han att något är fel liksom?
    Förstår att du e ledsen och besviken, det skulle jag oxå vara om det jag vore i samma sits., Vet inte om det hjälper men antagligen e han också så inne i "bebis" att han kanske är i sin egna värld och har svårt att tänka efter ordentligt., Försök att prata med varandra så du kan hitta glädjen igen för det här vi ska gå igenom/ har gått igenom är ju helt underbart:) Skickar en stor kram till dig!

Nu har iaf slemproppen gått och har haft mycket illningar och tryck neråt så kanske är det ändå en bebis där inne som vill ut., bf +8 idag:) Har släpat med mig min mamma ut på en långpromenad så det vore väl den om det inte vill komma igång snart:)     
  • jagelina

Här är en till som alltid kommer vara gravid. Gått över tiden 6 dagar nu och är så trött på det. Har inte haft en enda känning! Ingenting. Bm ville göra hinnsvepning men det gick inte för livmidertappen var helt omogen. Min kropp verkar inte ha fattar att det är dags NU!

• Polarlantis
    Speedofsound skrev 2012-06-09 17:16:02 följande:
    Ush så tråkigt, förstår att du blev arg på honom! Jag instämmer i vad Norrlandstös skrev, han är nog så inne i det där med bebis...eller att INTE vara inne i det, att han glömmer bort sig liksom... Är trött på min karl också som bara skjuter upp städningen och det är sååå skitigt, så illa att fötterna blir smutsiga om man går barfota (vi har hundar som går in och ut och har inte fått in hallmattan = all sand kommer IN). Han tyckte det var viktigare att skjuta lite med min pappa...men å andra sidan så har han lagat bilen så jag ska inte gnälla. Ibland är dom stora klantar bara..tyvärr! Min lagar iaf mat till mig just nu...tack och lov för jag orkar ingenting nu...och han har inte gnällt en enda gång ännu, hurra! Flört
  • Mamma MB

Jag måste få fråga er där slemproppen har gått.
    Idag gick jag och min man en ganska lång promenad och när jag sedan gick på toaletten så kom det lite segt slem på pappret när jag torkade mig. Det var inte jättemkt, klumpen var kanske 2 cm lång ungefär.
    Helt genomskinlig, inget blod eller nåt sånt. Men segare i konsistensen än vanlig flytning (ursäkta om det låter lite äckligt). Har haft ganska mycket flytningar de senaste veckorna. Kan det ha varit slemproppen eller iaf delar av den? Efter det har det inte kommit mera. Men fick lite molande värk (precis som jag brukade få innan mensen kom) direkt efter men som försvann ganska fort igen. Nu känner jag ingenting.
    BF är idag så man börjar ju leta efter tecken på att det snart ska sätta igång.

• PojkarnasMamma85
    Mamma MB skrev 2012-06-09 19:40:21 följande:
    Idag gick jag och min man en ganska lång promenad och när jag sedan gick på toaletten så kom det lite segt slem på pappret när jag torkade mig. Det var inte jättemkt, klumpen var kanske 2 cm lång ungefär.
    Helt genomskinlig, inget blod eller nåt sånt. Men segare i konsistensen än vanlig flytning (ursäkta om det låter lite äckligt). Har haft ganska mycket flytningar de senaste veckorna. Kan det ha varit slemproppen eller iaf delar av den? Efter det har det inte kommit mera. Men fick lite molande värk (precis som jag brukade få innan mensen kom) direkt efter men som försvann ganska fort igen. Nu känner jag ingenting.
    Låter som en del av slemproppen, dessvärre behöver det inte betyda nånting. Har haft så x antal gånger i x antal veckor. Har till och med haft mycket mer slem än så som lossnat för flera veckor sen men ändå händer inget.
  • Speedofsound

Tack för era fina ord, det värmer :) Skönt att veta att alla inte har en dans på rosor hemma. Man blir orolig liksom "ska det vara såhär? Passar vi ihop" osv osv. Det är väl förmodligen så som ni säger, han är verkligen en tänkare så det blir väl överbelastning för honom ;) Vi har pratat ut nu iaf och kommit varandra lite närmare. Jag sa att jag nog faktiskt är lite rädd för förlossningen trots allt och han sa att han var rädd för att vara otillräcklig. Så det var nog bra att det här hände :) Nu ska vi kramas och gosa hela kvällen och njuta av den sista ensamtiden vi kommer att ha på ett tag ;)

Norrlandstöus: Vad skönt att höra att det händer något iaf! Min svägerskas förlossning startade med att slemproppen gick så jag håller tummarna för att det blir samma för dig!

Kämpa på ni som gått över tiden och försök hålla lågan uppe även om det är jobbigt :) Kram!

• Norrlandstöus
    Mamma MB skrev 2012-06-09 19:40:21 följande:

det är så jag har haft det idag oxå men det har kommit i flera omgångar., inget blod här heller men och andra sidan så har jag inte blödit efter hinnsvepningarna heller så.,.:)