• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Gullgrodan

lite svullen om kvällarna ev. som nu, oroar mig väll så de gör ej saken bättre, hoppas liten stannar. hur upptäcker man missfall? är de genom blödningar?

• zenoble

Är så mätt nu efter en 3rätters middag så jag tror jag ska kräkas! Äta lite och ofta va de.. Kräks
    Och magen var svullen innan, då skulle ni se nu, ser lätt ut att ha gått halva tiden typ ;) men ack vilken skillnad det är på morgonen, då känner jag mig nästan smal , innan man ätit frukost.

Ja det brukar komma blödningar med svåra smärtor i mage och rygg, men det kan variera.

• RocketQueen
    zenoble skrev 2011-10-06 22:05:45 följande:
    Är så mätt nu efter en 3rätters middag så jag tror jag ska kräkas! Äta lite och ofta va de.. Kräks
    Och magen var svullen innan, då skulle ni se nu, ser lätt ut att ha gått halva tiden typ ;) men ack vilken skillnad det är på morgonen, då känner jag mig nästan smal , innan man ätit frukost.

Ja det brukar komma blödningar med svåra smärtor i mage och rygg, men det kan variera.
    Haha känner precis likadant. har precis smällt i mig massor med pasta och köttfärssås med määängder av mozzarella Glad Så nu är magen 20veckors tjock! Men jag tycker att jag blir mätt mycket fortare nu, orkar mindre.
  • zenoble
    RocketQueen skrev 2011-10-06 22:14:36 följande:
    Haha känner precis likadant. har precis smällt i mig massor med pasta och köttfärssås med määängder av mozzarella Glad Så nu är magen 20veckors tjock! Men jag tycker att jag blir mätt mycket fortare nu, orkar mindre.
    Ja precis. orkar inte heller så mycket men blir ändå såå jäkla mätt. Men tur är väl det, hur skulle det annars sluta ;)

Nu har jag varit uppe alldeles för länge känner jag, godnatt på er =)
  • RocketQueen
    zenoble skrev 2011-10-06 22:25:16 följande:
    Ja precis. orkar inte heller så mycket men blir ändå såå jäkla mätt. Men tur är väl det, hur skulle det annars sluta ;)

Nu har jag varit uppe alldeles för länge känner jag, godnatt på er =)
    Godnatt!
    Själv försöker jag vända på dygnet, dags att jobba inatt imorgon!
  • Pepita
    Gullgrodan skrev 2011-10-06 19:17:35 följande:
    Jag är bara i vecka.6 och har så pass lite symtom... Orolig för missfall, men har ej haft nån blödning. Känner mig inte alls gravid. Antingen är det missfall eller en av de få som mår riktigt bra under graviditeten.
    tror inte du behöver oroa dig. Jag har inte heller särskilt mkt symtom. Tror det lätt blir så att de som har symtom skriver om dom och de som inte känner något inte skriver för att de känner att de inte har något att skriva.

Jag vet många som inte har haft mkt symtom  Hoppas du är mindre orolig idag. 
  • Gullgrodan

Känns skönt att höra... Tänkte testa mitt sista gravtest snart och hoppas på att det står gravid 3plus ;)

• zenoble
    Gullgrodan skrev 2011-10-07 08:38:26 följande:
    Känns skönt att höra... Tänkte testa mitt sista gravtest snart och hoppas på att det står gravid 3plus ;)
    det kommer det säkert att göra!

Jag ska med testa imorgon när jag kommer hem, från testlagret så jag får ett starkt. Förra gången tog det några dagar innan det blev starkt så säkert samma denna gången.. :)
  • PetraK

Hade sjukt mycket molvärk i natt. Var övertygad om att mensen skulle komma :(.
    Det är så jobbigt att inte veta vad som är normalt och ej :(.
    Jag var (ursäkta) lite gasig i magen, så det kanske var det som spelade in också, men jag var riktigt orolig där ett tag :(.

• zenoble
    PetraK skrev 2011-10-07 08:55:36 följande:
    Hade sjukt mycket molvärk i natt. Var övertygad om att mensen skulle komma :(.
    Det är så jobbigt att inte veta vad som är normalt och ej :(.
    Jag var (ursäkta) lite gasig i magen, så det kanske var det som spelade in också, men jag var riktigt orolig där ett tag :(.
    verkar ju vara flera som har haft det så.. men tänk på att det är mycket som ska möbleras om där inne :) så det kanske får göra ganska ont då.
Svar på tråden BF juni 2012