• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Pepita

Jag har oxå lite plagg här hemma som väntar. köpte de dock innan jag blev gravid. Har inte tänkt köpa något mer nu förrän ganska sent in i graviditeten.

Däremot kanske även jag skulle behöva köpa nå mamma kläder ganska snart om inte magen vill sluta vara så svullen. Mammakläder är det väldigt dåligt med. Jag försöker köpa sånt som funkar även när magen har vuxit till sig lite. Lite lösa tröjor, tunikor.... Sen när magen är väldigt stor så måste jag säkert köpa mammakläder även upptill men det tar vi då

• PetraK

Den där gravidkudden är verkligen något för mej! Jag har en "dubbelkudde", ligger på sidan och "kramar" den, varje natt, sover dåligt om jag sover borta och bara får en liten kudde att ha mellan knäna eller att krama... Så jag ska nog köpa en sån där! Och billig var den!

Bonprix har en jättesöt tröja med en bebis som kikar fram nere vid magen, funderar på att köpa en sån tills vi ska berätta :D. Eller så har jag hittat en med en bulle på magen, men nu kommer jag inte ihåg vart den var längre, någon som vet?
    Min man tycker att jag ska gå runt i en bagarmössa då tills alla fattar, haha!

• zenoble

Kudden verkar bra, får nog bli en sån om ett tag. Hur mår ni idag?

Jag har iten sovit bra, kommer liksom inte till ro vet inte hur man ska ligga. Så vaknade med sjudundrande huvudvärk och illamående, hoppas ni hade bättre start på dagen än mig Flört

http://drusebuse.spreadshirt.se/ Där var nog de billigaste jag hittat.. men tycker ändå det är dyrt, fast de är ju så söta!

• PetraK

Jag har väldigt mycket molvärk idag, lite oroande, och sjukt trött är jag också. Inte alls pepp på att jobba kväll :/

Vad dyra "bulle i ugnen"-tröjorna var! Då är ju en långärmad tröja med bebisen nere vid magen bättre, kostade under 200 tror jag.

• zenoble
    PetraK skrev 2011-10-06 09:40:37 följande:
    Jag har väldigt mycket molvärk idag, lite oroande, och sjukt trött är jag också. Inte alls pepp på att jobba kväll :/

Vad dyra "bulle i ugnen"-tröjorna var! Då är ju en långärmad tröja med bebisen nere vid magen bättre, kostade under 200 tror jag.
    jag hade också väldigt mycket molvärk igår kväl! Lite läskigt eftersom jag inte känt av det på ett tag. Idag känner jag inget, kanske bara livmodern som växer på sig?

Ja, visst var dem.. men den andra länken var de ju runt 270 så det är ju billigare i alla fall Glad
  • PetraK

Ja vi får väl hoppas på det :). Nu känns det inte lika mycket men jag är svullen som jag vet inte vad idag :S. Jobb-byxorna börjar redan sitta tajt och det är inte så skönt, får väl se hur lång tid jag kan gå utan att bli tvungen att berätta för chefen :P. Kommer ju bli tvungen att köpa andra byxor om inte allt för länge tror jag, och då lär han fatta eftersom han beställer jobbkläderna :P.

• zenoble

Jag kommer ha samma problem när jag ska börja jobba i feb. måste beställa ny byxor innan dess för mina är redan för tajta ;) får nog beställa nåra slags mammabyxor, för det måste ju finnas? förra graviditeten fick jag gå med en töjbar tofs emellan knappen och knapphålet , haha!

Svar på tråden BF juni 2012