• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • OHs mamma

Jag är sjukt trött! Sover som en kratta om nätterna. Mår illa varje morgon, har ont i magen när jag kommer hem från jobbet, har molvärk under dagen, känner av fogarna då och då och är SÅ svullen! Jag har även ömma bröst och bröstvårtor och ont i ryggen/svanken emellanåt.

Känns konstigt med så mycket symtom när jag "bara" är i vecka 5 liksom! Har större mage än sist denna graviditetsvecka men det kanske inte är så konstigt. Jeansklänningen jag tänkte ha idag kunde jag bara glömma, såg riktigt gravid ut i den.

Men jag klagar inte, är så lycklig för det lilla livet jag har i magen!

• Norrlandstöus

köpte mina första mammabyxor idag och guud vad sköna dom var! köpte dom på HM.. kommer inte gå i nått annat nu..:D

• bejb

alltså jag har säkert kissat 187 gånger idag! hinner bara komma igång med nåt och så får jag springa på toaletten igen! knasigt..
    huhhu..borde gå och sova nu.. börjar alltid kl4 på fredagar.. =väckning kl3.. så det blir spännande att se hur jag mår då (brukar annars också må lite illa av att stiga upp mitt i natten) och speciellt nu då jag mår illa på mornar.
    god natt!

• Gullgrodan

Jag är bara i vecka.6 och har så pass lite symtom... Orolig för missfall, men har ej haft nån blödning. Känner mig inte alls gravid. Antingen är det missfall eller en av de få som mår riktigt bra under graviditeten.

• PetraK

Håller tummarna för att det är för att du bara mår bra helt enkelt :).
    Det här kommer jag väl få ångra, men jag skulle gärna må illa lite nu :P.

• PetraK

Kan ta hälften så behöver inte du må sååå illa ;)

• Ice Age

Oxå vecka 6, känner mig inte heller särskillt gravid. Lätt molvärk och möjligen att jag springer på toan oftare annars känner jag inte mycket. Även om jag inte känner mig så gravid är samtidigt tacksam att jag mår bra så här första veckan på nya jobbet... Sen vet jag ju att mamma mått väldigt bra alla sina graviditeter så då kanske jag oxå kommer göra det?!

• RocketQueen

Jag mår rätt bra hela dagarna, sen när jag precis börjar oroa upp mig för att jag mår för bra så kommer illamåendet som ett brev på posten till kvällen. Men då kan jag ju liksom inte klaga :p

Svar på tråden BF juni 2012