• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • OHs mamma
    RocketQueen skrev 2011-10-05 19:45:21 följande:
    SKruttens mamma: Kika här www.jollyroom.se/varumarken/n-z/ng-baby/ng-ba... här var det lite billigare

Jag har också bara tighta obekväma jeans. Förra gången jag blev gravid så köpte jag ett par mammajeans i v.7. Dom använder jag nu. Man känner sig så himla mycket snyggare och fräschare när man har kläder som sitter bekvämt. Och hemma har jag bara mjukisar i stort sett

Jag har handlat lite grejer, en body och två små par tofflor som jag inte kunde motstå. Visserligen innan jag var gravid men jag kunde verkligen inte låta bli. Finaste bodyn nånsin, köpte den på en mässa så jag tänkte att jag skulle passa på.

Jag äter ACO kvinna från apoteket. I dom är det 600 mikrogram folsyra så då klarar man sig med råge
    Tack för tipset! Den här gången tänker jag inte vara utan en sån!
  • Tesssi

Jag har också börjat kika på mammakläder, men bara på nätet än så länge. Skulle vilja kika på vagn också så småningom, vi vill gärna ha kvar vår Audi A3 sportback om det finns någon vagn som passar.

De första bebiskläderna handlar jag nog i NYC när vi kommer dit.

Jag äter också ACO Kvinna, tänkte fortsätta med det hela graviditeten.

• Hoppet86
    OHs mamma skrev 2011-10-05 18:28:42 följande:
    Inatt blev det inte mycket sömn. Jag hade riktigt ont i magen, kändes som alla inälvorna hade gymnastik eller nåt. Mådde även illa och kunde inte hitta nån skön position att ligga i.

Nu när jag har kommit hem från jobbet och börjar slappna av så känner jag mig spänd och öm i magen och den gör ont. Hoppas det bara är bebisen som växer till sig!

Fogarna känns till och från under dagen också

Jag har börjat fundera på syskonvagn och gravidkudde. Skulle mer än gärna skaffa en gravidkudde men på Babyproffsen var den riktigt dyr, 600 kr!
    Jag har samma problem, vaknade för någon natt sen av att jag hade sjukt ont i magen. Visste knappt vart jag skulle ta vägen. Men rätt var det var så fösvann det igen (efter ca 1h) och jag kunde somna om. Men har mer eller mindre konstant kraftig mensvärk som strålar ut i bäckenet, typ. Tar det som att det är "växtvärk" i livmodern. Var orolig i början av veckan, men eftersom grav. testet blir starkare för varje dag och det faktiskt lättare lite när jag vilar så känner jag mig ganska lugn nu..

Dock är jag sjuk trött! Så trött att jag få en fruktansvärd huvudvärk och nästan lite yr. Var tvungen att gå och lägga mig klockan 8 igårkväll. Aldrig vart med om något liknande! Känner mig lite piggare idag, men bara lite... Hur är det med er andra?

Skruttens mamma: vad är en gravidkudde?
  • PetraK

Jag åt mitt val kvinna men eftersom jag inte alltid kommer ihåg att ta två tabletter om dan så köpte jag folsyra idag, så man bara behöver ta en tablett. Ska köpa några andra vitamintabletter också tror jag, för jag är inte jättebra på att äta varierat. Men är det a-vitamin som man ska undvika att få i sig för mkt av?

• Ice Age

testat positivt idag(ja jag testade sent inte vågat...) beräknad 5 juni.
    Hade planerat börja testa i november så det var litegran av en suprice nu. Har inte direkt några symptom. Lite lätt molvärk, mer kissnödig än vanligt annars inget alls...
    Tajmingen är rätt taskig men oj så välkommet ändå 

• Tesssi
    Ice Age skrev 2011-10-05 20:09:59 följande:
    testat positivt idag(ja jag testade sent inte vågat...) beräknad 5 juni.
    Hade planerat börja testa i november så det var litegran av en suprice nu. Har inte direkt några symptom. Lite lätt molvärk, mer kissnödig än vanligt annars inget alls...
    Tajmingen är rätt taskig men oj så välkommet ändå 
    Välkommen!
  • zenoble

Skulle också behöva lite mammakläder.. Lite bekvämare än det man har. men tycker det är allmänt dåligt av det, tycker inte ni det? Som H&M till exempel, de har SAMMA tröjor som jag köpte förra året med sonen. Kan de inte följa modet lite i alla fall? tycker inte det är lätt, brukar titta på vanliga kläder som skulle kunna funka, tunikor och sånt.

Kommer nog inte heller handla något för ens i vår kanske. Men ibland kan man ju knappt motstå . Glad

Också nyfiken på vad gravidkudde är, låter skönt. En amningskudde däremot skulle jag vilja ha sen. :)

• L4c0st3

Testade positivt igår, också beräknad 5 juni! :) Blev väldigt överraskad men ack så välkommet! :D

• Norrlandstöus
    PetraK skrev 2011-10-05 17:49:05 följande:
    Norrlandstuös: jag har köpt två pyamaser, en body, ett par jeans, ett par skor, sen har jag min lillebrors skor som han hade när han var bebis, och så fick jag en dregelhaklapp av syrran i helgen :). Det som jag har köpt har jag köpt innan jag blev gravid :) sånt som jag inte kunde motstå :). Du då?

Gullgrodan: när jag fick missfall i augusti skrev jag till bm här på familjeliv och hon svarade då att ca 10-20% av alla graviditeter slutar i mf, men då är alla supertidiga medräknade också, dom som fått plus innan bim antar jag. Så det är ju väldigt stor chans egentligen att graviditeten lyckas :).

åh vad mysigt..!:) jag har inte köpt något alls än., har inte hunnit fatta att det e sant än men hittade fina mammakläder på bonprix.se så ska ta och beställa därifrån.. :)
Svar på tråden BF juni 2012