OHs mamma skrev 2011-10-05 18:28:42 följande:
Inatt blev det inte mycket sömn. Jag hade riktigt ont i magen, kändes som alla inälvorna hade gymnastik eller nåt. Mådde även illa och kunde inte hitta nån skön position att ligga i.
Nu när jag har kommit hem från jobbet och börjar slappna av så känner jag mig spänd och öm i magen och den gör ont. Hoppas det bara är bebisen som växer till sig!
Fogarna känns till och från under dagen också
Jag har börjat fundera på syskonvagn och gravidkudde. Skulle mer än gärna skaffa en gravidkudde men på Babyproffsen var den riktigt dyr, 600 kr!
Jag har samma problem, vaknade för någon natt sen av att jag hade sjukt ont i magen. Visste knappt vart jag skulle ta vägen. Men rätt var det var så fösvann det igen (efter ca 1h) och jag kunde somna om. Men har mer eller mindre konstant kraftig mensvärk som strålar ut i bäckenet, typ. Tar det som att det är "växtvärk" i livmodern. Var orolig i början av veckan, men eftersom grav. testet blir starkare för varje dag och det faktiskt lättare lite när jag vilar så känner jag mig ganska lugn nu..
Dock är jag sjuk trött! Så trött att jag få en fruktansvärd huvudvärk och nästan lite yr. Var tvungen att gå och lägga mig klockan 8 igårkväll. Aldrig vart med om något liknande! Känner mig lite piggare idag, men bara lite... Hur är det med er andra?
Skruttens mamma: vad är en gravidkudde?