• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • mydiamond

Ingen som istället vill prata via msn`? Så slipper man vänta så länge på svar?
    Kramar

• PetraK

Mydiamond: jag tycker också att jag ser gravid ut, i alla fall på kvällarna. Läste att det är vanligt att man blir svullen i början, för det är lite omställningar i magen men att det sen lugnar ner sig. Jag både hoppas och inte hoppas det är så. Jobbigt att behöva försöka dölja sin svullna mage så här tidigt för dom man inte vill ska veta, samtidigt lite mysigt med mage ju :).

Jag har fått jätteont i svanskotan när jag ska sätta mej på något hårt underlag eller när jag reser mej från det. Ont i svanken också!

• mydiamond

Jaa jag hörde också det, bubblar som tusan i min mage med;) Känner du för att ha kontakt via msn kanske? hade varit skoj!
    Jaa jätte mysigt med mage, men som du sa jobbigt att dölja den nu:P

• PetraK

Tyvärr använder jag inte msn. Tycker det här passar bra för då kan man titta in och svara när man har tid :). Jag kör via iphone och sitter väldigt sällan vid datorn.

• mydiamond

Okej jag förstår:) Bara för jag använder mycket msn i jobbet så var därför, annars privat använder jag inte heller det!
    haha men jag började fundera på om det ligger tvillingar där eftersom magen är så svullen! men är nog tarmarna som krånglar!
    Ska på första besök hos BM den 18/10:) När ska du dit?

• PetraK

Okey.
    Jag ska på en gynundersökning dom var bokad sen innan pga att jag hade lite problem med svullen mage och så, det är den 19/10, blir ev vul då också :D. Sen har jag samtal hos bm den 26/10.

• honduvet

Får jag hoppa in här?  :) 
    Är 19 år, bor i sthlm med min sambo. En mycket oplanerad graviditet, men finingen där inne är väldigt välkommet!
    Om jag räknat rätt är jag i v. 7 (6+4) och iså fall BF 1 juni. Ska på vul den 24/10 för att säkerkolla, då jag blev gravid trots mini-p...

• mydiamond

Längtar86:okej vad spännande :) fasen känns redan som jag gåt upp några storlekar i kläder:P brösten ska vi ju inte tala om hahah men bara att börja vänja sig.

honduvet: Roligt att fler ansluter till tråden:) Du har inte möjligtvis inte msn! sitter mest uppkooplad på den när jag är jobbet? KRam

• honduvet

Alltså jag måste vara ett underverk som typ inte alls mår illa? Jag har haft lite molvärk till och från, men mest hugg i magen, men även det har dragit ner ganska mycket. 
    Brösten är jätteömma, men går även dem lite tillofrån. Illamående mest på kvällen och när jag ätit. Dock grymt trött och sover middag varje dag, trots att jag sovit 10 timmar på natten.
    Jag är jätteorolig för att jag har för lite symptom... 

• honduvet

...magen lite svullen på kvällarna med.. men känns knappt som jag är gravid! Jag vill ju känna mig gravid!

Svar på tråden BF juni 2012