• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • zenoble

Har snart druckit 2 stycken, super gott. Undra om detta blir mitt cravings genom hela graviditeten haha!

• EmeelieeA

En sak som jag märker av är att det gör lite ont i hela tiden "där nere" i magen. Och så känns det som att jag spänner ut magen allt jag kan fast jag inte gör det. Jag kan börja känna lite illamående om jag äter dåligt. Gick in i vecka 6 idag!

• OHs mamma
    zenoble det kan vara foglossning som du känner, men behöver inte vara det. För mig börjar foglossningen med små "hugg" av smärta på typ olika punkter eller hur jag ska förklara. Just nu känner jag smärta vid en punkt i bakre fogen, ovanför skinkan typ. Foglossningen börjar så, kan kännas ibland och ibland inte och har man otur blir sen den smärtan konstant och betydligt intensivare. De sista månaderna av min förra graviditet kunde jag knappt gå och var tvungen att byta sitt/ligg-position hela tiden för att underlätta smärtan.
  • Anne Lisa

Irre86: Ja, jag bor i Malmö och ska, om allt går bra, få en liten runt 6 juni. Är det första graviditeten för dig?

• PetraK

EmeelieeA: Känner igen det där med att det känns som man spänner ut magen fast man inte gör det med flit.

Igår kväll var vi på fest hos en kompis. Min man har vit månad, han vill pröva om han förbättrar sig i sin sport om han inte dricker, och jag skulle ju uppenbarligen inte dricka, och jag hade planerat att säga att det berodde på stress (jag mådde dåligt för någon månad sen, med hjärtklappningar, bröstsmärtor, magont osv och det vet dom flesta sen innan), men det var INGEN som frågade varför jag inte drack. Och under kvällen svullnade min mage upp (byxorna satt för tajt, och ändå hade jag gummisnodd istället för knäppningen, och så satt jag framåtlutad i soffan), så det kändes som att alla vrålstirrade på den. Sen ville jag åka hem strax efter elva för jag var trött och svullen, så vi blev dom första som drog.
    Så det känns som att många misstänker något nu hehe. Och vi har hört sen innan att snacket går att alla tror att jag kommer vara med barn innan vi flyttar in. Hade kunnat ge mycket för att få höra om dom sa något när vi hade gått hehe :).
    Två andra par i våran bekantskapskrets som byggt nytt blev med barn/fick barn precis innan dom flyttade in :P.

• bejb

imorgon ska jag äntligen till bm! bara på en vanlig rutinundersökning men ska på samma gång berätta att jag är gravid! äntligen får jag berätta åt NÅN!! =)
    då börjar det nog kännas ännu mer verkligt!

• zenoble
    OHs mamma skrev 2011-10-08 22:11:03 följande:
    zenoble det kan vara foglossning som du känner, men behöver inte vara det. För mig börjar foglossningen med små "hugg" av smärta på typ olika punkter eller hur jag ska förklara. Just nu känner jag smärta vid en punkt i bakre fogen, ovanför skinkan typ. Foglossningen börjar så, kan kännas ibland och ibland inte och har man otur blir sen den smärtan konstant och betydligt intensivare. De sista månaderna av min förra graviditet kunde jag knappt gå och var tvungen att byta sitt/ligg-position hela tiden för att underlätta smärtan.
    oj då.. hoppas verkligen inte det är så! du verkar ju haft den oturen förra gången då. :( Känns så himla tidigt bara, trodde inte de brukade komma för ens lite innan man gått halva tiden, men det kommer väl smygande i början som sagt.
  • OHs mamma
    zenoble skrev 2011-10-09 11:12:27 följande:
    oj då.. hoppas verkligen inte det är så! du verkar ju haft den oturen förra gången då. :( Känns så himla tidigt bara, trodde inte de brukade komma för ens lite innan man gått halva tiden, men det kommer väl smygande i början som sagt.
    Kan ju komma betydligt tidigare när det inte är första barnet. Sist hade jag inte en aning om foglossningen förns en morgon då det bara typ smällde till och gjorde sjukt ont. Men då var jag i 6:e månaden.
Svar på tråden BF juni 2012