• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Hoppet86

Är i v 4+6 idag, och på kvällarna är jag så grymt svullen om magen! Ser säkert ut att vara gravid i 4e månaden eller nåt, är det normalt? Inte ska man väl behöva börja köpa mammakläder redan ??  

Har fått ett väldigt positivt gravidsymtom har jag märkt, tycker inte om sötsaker längre! Mår illa av allt sött, bara jag ser eller känner lukten av det. Jag som är en sån gottegris! Älskar choklad! Hoppas detta håller i sig, för det är ju faktiskt nåt bra... ;)

• PetraK

Pepita: Jag ringde 1177, vart inte mycket klokare av det. Växtvärk är det lite för tidigt för sa hon, och jag som fått för mej att jag läst att livmodern växer mycket i början? Hon frågade om feber osv, men det var ju verkligen bara smärtan och inget mer. Och hon sa att det kan ju vara massa annat i magen som förändras nu under graviditeten, osv. Vi skulle avvakta i alla fall, eftersom jag mår bra nu och inte har blödit något. Så vi får väl se. Jag ska iväg och köpa ett gravtest och alvedon nu. Ska testa imorrn och se så strecket håller sig starkt!

Illamående idag med, mariekex och juice till frukost :P.

• M karl

Idag går jag in i v.7 och denna vecka kan sammanfattas med "illamående". Ingen spya men mår konstant illa. Igår fick jag inte ens i mig min frukost. Värk har jag också i magen till och från, framför allt när jag ska resa mig ur sängen, soffan eller bilen, då kan det hugga till. Jag har 2,5v kvar till VUL nu, känns som en evighet.

Jag har inte kontaktat bm än ang inskrivning, vill vänta tills efter VUL för att se om det verkligen finns något där. Förra graviditeten visade på VUL att fostret dött, hoppas inte det blir så denna gång.

• Dullidutt

Enligt det här gravidverktyget vecka för vecka här på FL ska man kontakta BM i vacka 6, men jag tröttnade när det bara var telefonsvarare med olika knapptryckningar som alternativ. Varför ska det vara så bökigt att komma fram till dem?

• Mamma MB
    Dullidutt skrev 2011-10-08 14:22:12 följande:
    Enligt det här gravidverktyget vecka för vecka här på FL ska man kontakta BM i vacka 6, men jag tröttnade när det bara var telefonsvarare med olika knapptryckningar som alternativ. Varför ska det vara så bökigt att komma fram till dem?

Jag håller helt med dig! Jag höll på och strunta i att boka tid först eftersom det första stället jag ringde till avvisade mig, dit var jag inte välkommen. Varför förstod jag inte riktigt men "receptionisten" sa bara att barnmorskan de hade där sysslade inte med sånna besök.. Jaha, sa jag och fick ringa vidare... Men eftersom detta är min första graviditet så känns det som om man vill träffa en bm tidigt
  • PetraK

Norrlandstuös: Jag ska "behandla" det som att det är förstoppning. Jag var ute och gick på morgonen, hade vart på toa innan det men ändå. Ursäkta mej nu men nummer två är ju inte som det var innan. Då gick man på toa och så var det klart för en dag eller två, så har i alla fall inte jag längre.
    Så nu ska det ätas mat som motverkar förstoppning!

Hoppet86: Usch det är inget vidare :(. Värken jag hade i natt strålade ner i låren och upp till revbenen, men började där mensvärken brukar sitta. Helskumt. 1177 hade inte mycket vettigt att säga. Hon sa att man inte brukar ha så där ont men eftersom jag inte hade någon feber, mår bra nu och inte blödit något så får vi avvakta. Det kanske är allt annat i magen som lever rövare. Så vi får se.
    Jag har lite likadant med det där sötsug-symtomet :) inte alltför sugen. Mariekex har gått ner (faktiskt skönt mot illamåendet) men jag är inte sugen på något annat alls.

Jag vaknade precis efter en liten nap och hade lite sån molvärk som i förrgår natt igen, så när jag ligger ner/sover kanske det blir värre. Var i alla fall en välbehövlig nap, fy tusan!

• RocketQueen

Jag lyckades överleva ett långt nattpass trots sinnessjuk trötthet! Men när klockan började närma sig halv tre blev det tufft. Och när Red Bull är uteslutet och kaffe smakar äckligt så är det svårt att hitta på nån lösning... Men jag lyckades sova ganska bra iaf och nu försöker jag peppa upp mig själv genom gäspningarna för att fixa en lång natt till. Ser framemot nästa vecka då jag ska jobba dag igen... Men hur trött kan man vara egentligen?

• Irre86

Jag fick två pluss förra veckan, någon som ska ha barn i juni i malmö 2012?

• zenoble

Hej på er! Härligt att läsa att ni har lite symptom, blir väl mer och mer :) och hoppas inte den där intensiva smärtan ni pratar om på natten är någon fara, det är säkert lugnt!
    Är hemma i sverige igen efter en blåsig båttur. Har mått illa hela dagen och spytt i em. Har också lite ömma bröstvårtor nu, dock inte brösten. Sen ibland har jag nån huggande smärta i vissa röreleser i höften, typ när jag reser mig upp, nån som vet? hur känns foglossning? har aldrig haft de så inte en aning. Har också lite värk i ljumskarna ibland..

Måste bara påpeka att jag är sjukt sugen på en kall ÖL hela tiden, jag som aldrig dricker det annars? har köpt en alkoholfri nu för att se vad jag tycker om det ;) haha, härligt cravings..

Svar på tråden BF juni 2012