• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Anne Lisa
    PetraK skrev 2011-10-07 08:55:36 följande:
    Hade sjukt mycket molvärk i natt. Var övertygad om att mensen skulle komma :(.
    Det är så jobbigt att inte veta vad som är normalt och ej :(.
    Jag var (ursäkta) lite gasig i magen, så det kanske var det som spelade in också, men jag var riktigt orolig där ett tag :(.
    Jag också! Jag vaknade i natt av att det gjorde ont, kändes inte kul alls. Blev ledsen och rädd och väckte min sambo. Tänkte att nu är det missfall igen. Men jag somnade tillslut om och nu idag känns det bättre och ingen missfärgning i flytningarna. 
    Jag tror att vi kan känna av växtvärken väldigt olika vi gravida. Vissa känner inget och så läste jag på en annan tråd om någon som haft ont hela graviditeten. 
    Vi får bara hålla tummarna, leva sunt och leva så vanligt/normalt som möjligt.

• Molly85

Jag är i v4+6 nu och de enda symtomen jag har nu är trötthet och huvudvärk.
    Annars känner jag mig precis som vanligt. Känns inte ens som att jag är gravid! Får nog ta ytterligare ett test (utöver de 8 jag redan tagit) för att vara på den säkra sidan! Flört

• PetraK

Zenoble: ja så är det nog, det är bara att den smärtan är ju så förknippad med mens att man inte kan tänka sig att det är något annat...

Anne Lisa: skönt att jag inte är ensam då. Mitt är också bättre, men nu mår jag faktiskt lite illa :P. Inga färgade flytningar här heller, skönt!!

• Mamma MB

Hoppar in i denna tråden. Plussade igår morse och kan fortfarande inte smälta detta. Många tankar och känslor på samma gång, glädje, rädsla, nervositet... Såklart är vi överlyckliga!
    Om jag räknat rätt så är BF 9/6... Men jag har knappt några symtom alls förutom att jag är hungrig nästan hela tiden och min mage är väldigt svullen, brösten kanske har växt något också.. men jag börjar bli lite orolig. Har ni mycket symtom?

• Gullgrodan

Jag har knappt några symtom alls. Jag testade idag gravid 2-3 men det borde stå 3plus då jag är över 5 v gången, kanske mf igen. :(

• Mamma MB
    Molly85 skrev 2011-10-07 09:21:21 följande:
    Jag är i v4+6 nu och de enda symtomen jag har nu är trötthet och huvudvärk.
    Annars känner jag mig precis som vanligt. Känns inte ens som att jag är gravid! Får nog ta ytterligare ett test (utöver de 8 jag redan tagit) för att vara på den säkra sidan! Flört

Då är vi lika långt gågna, idag är jag 4+7 (säger man så?)..
    Men har heller inte så mycket symtom, endast lite svullen mage och hungrig.
  • PetraK

5+0 är du i då maanbe :)

Jag är också i vecka 4+6 idag. Efter nattens molande går jag och känner efter alldeles för mkt, studsar för att se att brösten verkligen gör lika ont som innan (inte så säker på det) och tycker inte att jag känner mej så svullen... Och inte är jag trött, men jag drack i och för sig en halv kopp kaffe för ett par timmar sen. Usch, inte bra att tänka för mkt.

Tror symtomen är extremt individuella, och kommer vid olika tidpunkter... Jag tänker dock också ta ett test för att se att styrkan håller i sig.

Gullgrodan: vilken vecka är du i? Hcg höjs ju varannan eller var tredje dag vad jag förstått, du kanske har testat "mitt i skarven"?

• Mamma MB
    PetraK skrev 2011-10-07 12:27:02 följande:
    5+0 är du i då maanbe :)

Jag är också i vecka 4+6 idag. Efter nattens molande går jag och känner efter alldeles för mkt, studsar för att se att brösten verkligen gör lika ont som innan (inte så säker på det) och tycker inte att jag känner mej så svullen... Och inte är jag trött, men jag drack i och för sig en halv kopp kaffe för ett par timmar sen. Usch, inte bra att tänka för mkt.

Tror symtomen är extremt individuella, och kommer vid olika tidpunkter... Jag tänker dock också ta ett test för att se att styrkan håller i sig.
    Ok, 5+0.. spännande Glad
    Ja, jag håller också på "testar" brösten, hehe.. trycker lite o så. Får för mig att dom har växt lite iallafall.
    Är det din första graviditet? Det är min och jag känner mig helt förvirrad. Jag har inte bestämt mig om jag ska boka in ett första möte hos barnmorskan eller inte. Hur tänker du?
  • PetraK

Andra graviditeten men första barnet, jag fick mf i augusti. Jag har bokat in mej på samtal och ultraljud, 26 oktober och 30 november. Sen har jag en tid hos gyn, den 19 oktober, sökte innan jag blev gravid den här gången, för svullen mage och så, var orolig att ngt var fel efter mf, så förhoppningvis får jag göra ett vul då.
    Det är bara att ringa bm och säga att man är gravid så tar dom lite uppgifter och så, sen bokar ni in ngt möte tillsammans.

• PetraK

Har varit illamående lite till och från för första gången idag, innan och precis efter jag ätit, men absolut inget farligt, bara som att man ätit något gräddigt och ätit för mkt...
    Jag brukar kunna vräka i mej frukost, imorse blev det en limpmacka med bara smör och ett stort glas iskallt citronvatten...

Svar på tråden BF juni 2012