• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen

På mitt jobb har dom inga gravidkläder överhuvudtaget utan man få bara gå upp i storlekar, inte så smickrande. Så jag har nog tänkt att jag köper egna byxor som jag kommer ha på jobbet när det behövs. Förstår liksom inte varför man inte ska känna sig snygg bara för att man är gravid? Och jag känner mig snygg när mina kläder sitter bra

Idag mår jag ganska bra. Har sovit någorlunda okej men somnade alldeles för tidigt. Har hunnit få en massa saker gjorda idag och nu ska jag bara lata mig resten av dagen

Mitt illamående är absolut värst på kvällen, och trött är jag precis hela tiden, hur är det för er?

• Tesssi

På min arbetsplats som är ett kontor har vi ingen direkt klädkod utan jag kan använda de kläder jag vill, i stort sett. Köpte ett par nya strumpbyxor med mjuk linning häromdagen, men jag vet inte om det hade varit bäst att köpa gravidstrumpbyxor på en gång för det känns som de sitter ganska hårt i midjan redan...

Idag har jag mycket molvärk och är trött, men humöret är precis som vanligt.

• Molly85
    RocketQueen skrev 2011-10-06 11:47:13 följande:
    På mitt jobb har dom inga gravidkläder överhuvudtaget utan man få bara gå upp i storlekar, inte så smickrande. Så jag har nog tänkt att jag köper egna byxor som jag kommer ha på jobbet när det behövs. Förstår liksom inte varför man inte ska känna sig snygg bara för att man är gravid? Och jag känner mig snygg när mina kläder sitter bra

Idag mår jag ganska bra. Har sovit någorlunda okej men somnade alldeles för tidigt. Har hunnit få en massa saker gjorda idag och nu ska jag bara lata mig resten av dagen

Mitt illamående är absolut värst på kvällen, och trött är jag precis hela tiden, hur är det för er?
    Jag var jättetrött precis hela tiden för ett par dagar sen men igår började jag med järntabletter och nu är jag iallafall pigg på dagtid! Glad
  • Anne Lisa

Har molvärk, ömma bröst och är framförallt såå trött. Sitter o nickar till på väg till jobb trots att jag tog en powernap efter lunch. Kan det alltså bero på järnbrist? Andra tips för att bli pigg utan kaffe?

• PetraK

Här finns inte heller mammabyxor, utan det är större storlekar som gäller. Så hur jag än gör, tar nya jobb-byxor eller köper egna, så kommer det ju märkas. Om jag inte säger att jag gått upp i vikt bara :P!

• bejb

tänkte beställa lite böcker från adlibris..
    har ni några bra tips på böcker åt blivande mammor/föräldrar?

• PetraK

Jag har köpt mammapraktika och grattis du ska bli pappa, tror jag den hette. Mammapraktika var bra :), mannens vet jag inte... Fick massa böcker av syrran men har inte hunnit kolla igenom dom så mkt...

• Gullgrodan

Har ej köpt några mammakläder än, jobbkläderna sitter dock en aning tajt (jeans), ändå är jag bara i v.6. Har inga symtom på grav mer än flytningar till och från, även ofta kissnödig, inget illamående eller ömma bröst.

• PetraK

Då är det inte bara jag som inte mår illa då.
    Vilken vecka är du i Gullgrodan?

Svar på tråden BF juni 2012