• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Norrlandstuös: jag har köpt två pyamaser, en body, ett par jeans, ett par skor, sen har jag min lillebrors skor som han hade när han var bebis, och så fick jag en dregelhaklapp av syrran i helgen :). Det som jag har köpt har jag köpt innan jag blev gravid :) sånt som jag inte kunde motstå :). Du då?

Gullgrodan: när jag fick missfall i augusti skrev jag till bm här på familjeliv och hon svarade då att ca 10-20% av alla graviditeter slutar i mf, men då är alla supertidiga medräknade också, dom som fått plus innan bim antar jag. Så det är ju väldigt stor chans egentligen att graviditeten lyckas :).

• Gullgrodan

Då ligger man ändå ganska bra till procentmässigt:)

• PetraK

Precis, vi får försöka tänka på det :)!

• bejb

har inte ännu köpt något.. det hinner man nog sen! men har nog många gånger haft svårt att hålla mig då jag sett någonting supergulligt
    men nya kläder behöver jag ha!! för igår då jag skulle åka in till stan och vara lite  "finare" konstaterade jag att hjälp.. jag fåt inte på någonting.. alla jeans är för trånga. ser ut som om jag var i vecka 15 istället för 5! var hittar man snygga mammakläder?

• Gullgrodan

Har ej inhandlat något än, tänker göra det efter ulet...

• PetraK

Bejb: hehe jobbigt läge ;). Jag använder mkt tights och klänningar, baggyjeans och så så än har jag inte det problemet. Däremot tycker jag att jag är svullen och tror att folk ska fråga om jag är gravid när som hehe :P

• M karl

Jag har inte handlat något än, tänker vänta till efter v. 12. Just nu går tiden bara så långsamt fram till VUL.

• tm78

Jag har inte köpt något till bebisen än, det vågar jag inte riktigt. Fast jag kan ju inte låta bli att titta, både på nätet och i butiker - på allt möjligt. Kläder, skötbord, vagn, nappar, blöjor... Glad

Däremot så var jag tvungen att köpa ett par mamma-byxor igår, mina vanliga jeans sitter åt som tusan och är jätteobehagliga att ha på sig numera... Och jag har nästan bara tajta jeans i garderoben Förvånad

• OHs mamma

Inatt blev det inte mycket sömn. Jag hade riktigt ont i magen, kändes som alla inälvorna hade gymnastik eller nåt. Mådde även illa och kunde inte hitta nån skön position att ligga i.

Nu när jag har kommit hem från jobbet och börjar slappna av så känner jag mig spänd och öm i magen och den gör ont. Hoppas det bara är bebisen som växer till sig!

Fogarna känns till och från under dagen också

Jag har börjat fundera på syskonvagn och gravidkudde. Skulle mer än gärna skaffa en gravidkudde men på Babyproffsen var den riktigt dyr, 600 kr!

• RocketQueen

SKruttens mamma: Kika här www.jollyroom.se/varumarken/n-z/ng-baby/ng-baby-gravidkudde-ljusgra.html här var det lite billigare

Jag har också bara tighta obekväma jeans. Förra gången jag blev gravid så köpte jag ett par mammajeans i v.7. Dom använder jag nu. Man känner sig så himla mycket snyggare och fräschare när man har kläder som sitter bekvämt. Och hemma har jag bara mjukisar i stort sett

Jag har handlat lite grejer, en body och två små par tofflor som jag inte kunde motstå. Visserligen innan jag var gravid men jag kunde verkligen inte låta bli. Finaste bodyn nånsin, köpte den på en mässa så jag tänkte att jag skulle passa på.

Jag äter ACO kvinna från apoteket. I dom är det 600 mikrogram folsyra så då klarar man sig med råge

Svar på tråden BF juni 2012