• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • M karl

Jag har varit borta med jobbet nu några dagar och då bjöds det på vin. Själv smet jag till baren och bad om ett glas alkoholfritt vin. Samma glas, samma färg som övriga. Jag tror inte att någon misstänkte något. Vid bordet bad jag servitören också om alkoholfitt och det var inga problem. Jag tycker dessutom att det smakar helt okej, så jag hoppas att den lille stannar där inne nu 7,5månad till, så kan jag fortsätta på min alkoholfria bana.

I övrigt mår jag lite illa till och från, vet inte om det är graviditeten eller progesteronet som jag fortfarande tar. Dock långt kvar till VUL, inte förrän 26/10 är det dags.

• Gullgrodan

Känner mig inte alls gravid, inget sug efter något speciellt heller. Önskar så att fröt växer sig friskt och starkt.

• zenoble

fipochi, skönt att det gick bra och ingen som frågade!

Jag har en sovdag idag.. Vädret är grått och mulet här i polen så det är helt ok för det.

Glöm inte folsyran dessa veckor i början tjejor, då ryggrad och annat bildas.. Glad

• Norrlandstöus

jag slutade med folsyran då min bm sa att det bara hjälpte innan man vart gravid:s 

Jag kan inte släppa tanken på den lilla ärtan där inne., blir tokig och min lillasyster som är 12 håller på att tjata att jag måste skaffa barn och håller på.. det är svårt att inte säga nått..;)  

• zenoble

Jo, den är viktigt fram tills v.12 för att fostret inte ska få ryggmärgsbråck. efter det med för att det hjälper till att bilda blod. Glad
    Jag äter järn & folsyra i samma.. Järnet för jag hade så lågt järnvärde sist så bättre att börja i tid denna gången så det slipper bli så jobbigt som sist.

Jag har berättat för alla nära så jag har inte så många att hålla det hemligt för just nu då jag är mammaledig så behöver inte hålla det hemligt på jobbet just nu i alla fall, skönt Glad

Nu har jag sovit ytterliggare en timme, vaknar med illamående och huvudvärk, blä. Hoppas ni andra känner er piggare :)

• PetraK

Min bm sa idag att det var viktigt att äta det, och jag har inte hört eller läst ngt annat nån annanstans så jag kör på det.

Zenoble: Polen? Bor du där eller är du på semester?

• zenoble
    PetraK skrev 2011-10-05 17:01:26 följande:
    Min bm sa idag att det var viktigt att äta det, och jag har inte hört eller läst ngt annat nån annanstans så jag kör på det.

Zenoble: Polen? Bor du där eller är du på semester?
    Nej fy skulle inte kunna bo i detta land, redan trött på det. Är på "semester" en vecka, hälsar på min pappa som kursar här nere. bara 2 dagar kvar. haha Glad

Ja om man inte äter tabletter får man trycka i sig ordentligt med mörk gröna grönsaker osv. =)
  • Norrlandstöus
    zenoble skrev 2011-10-05 17:08:28 följande:
    Ja om man inte äter tabletter får man trycka i sig ordentligt med mörk gröna grönsaker osv. =)

ja precis.. :)

Föresten brudar! har ni börjat titta runt på babysaker kanske till och med köpt nått?

jag har tittat runt på lite mammaklänningar då jag vill ha nått fint till jul och nyår:)     
  • Gullgrodan

Någon som vet hur stor risken är att man får missfall?

Svar på tråden BF juni 2012