• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Honduvet: skönt :) själv har jag en dag med inte så mkt symtom. Inte molvärk och så i alla fall. Däremot har jag ont i kroppen, det bränner mellan skulderbladen och värker i svanken. Har dessutom fått ont i svanskotan, när jag har suttit en stund och ska upp så är det inte skönt!! Någon mer?

• honduvet
    PetraK skrev 2011-10-10 16:02:41 följande:
    Honduvet: skönt :) själv har jag en dag med inte så mkt symtom. Inte molvärk och så i alla fall. Däremot har jag ont i kroppen, det bränner mellan skulderbladen och värker i svanken. Har dessutom fått ont i svanskotan, när jag har suttit en stund och ska upp så är det inte skönt!! Någon mer?
    Hm svanken känner jag i när jag har varit o rört på benen ett tag, men inte skuldrorna eller svanskotan .. :)
  • Soffifi
    bejb skrev 2011-10-10 13:48:57 följande:
    nån om har bra tips mot morgonillamående?
    hjälp.. med denhär farten vet alla om min situation innan veckan är slut.
    mådde såå illa idag då jag kom till jobbet,och jobbar på bageri där det
    finns en massa bullar,sockrigt och luktar så flottigt och blää! blir "mätt"
    bara jag andas..
    Ingefärskarameller var det enda som hjälpte mig förra gången, annars finns ju åksjukeband. Seabands heter de tror jag.
  • Ma JoLi
    honduvet skrev 2011-10-10 14:51:02 följande:
    Okej, skönt att höra! Idag har jag dock rätt mycket känningar i magen :) känns bra! Undra hur jävla länge man kommer gå o oroa sig, ända till den är ute? 
    Det här med graviditet o blivande föräldraskap är ju ett ända stort orosmoment ^^ hehe.

Jag tror inte du kommer sluta att oroa dig när bebisen är ute heller ;) 
    Nu är det till att vara orolig i ÅR framöver, på gott och ont :) 
  • afromama

hej
    jag plussade starkt (två streck) på BIM+1 idag.
    Lite oväntat , men planerat!

tror det blir runt 17 juni ,
    Mitt andra barn.

• afromama
    PetraK skrev 2011-10-10 14:35:48 följande:
    Honduvet: Det låter som du har en hel del symtom ändå :). Jag har ungefär samma som du. Har mått lite lite illa vid några tillfällen, men inget farligt, och det är lika normalt som att må superilla, man är inte mer eller mindre gravid :). Sen verkar symtomen variera från dag till dag också, jag tror inte du behöver oroa dej :).
    jag har varit med om 4 graviditeter  och inte mått illa en enda av dom , så det är precis som ni skriver , helt normalt det med! ingen har slutat i missfall.
  • PetraK

Precis. Sen behöver ju inte illamåendet komma förens lite senare heller... Kanske kommer med råge om ett par veckor ;). Hur gammal är ditt första barn?

Hm, förlåt om jag frågar, får inte ihop det riktigt :), det här blir ditt andra barn men du har fyra graviditeter bakom dej som inte slutat i mf?

• afromama
    PetraK skrev 2011-10-10 17:56:53 följande:
    Precis. Sen behöver ju inte illamåendet komma förens lite senare heller... Kanske kommer med råge om ett par veckor ;). Hur gammal är ditt första barn?

Hm, förlåt om jag frågar, får inte ihop det riktigt :), det här blir ditt andra barn men du har fyra graviditeter bakom dej som inte slutat i mf?
    Min dotter är 5 1/ 2 år.
    Korrekt jag har vart gravid 4 gr. Man kan förlora barn på andra sätt än missfall. mer går jag inte in på i ett form som FL
  • afromama

DETTA är min 4:e grav. jag har 3 st bakom mig.

Svar på tråden BF juni 2012