• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen

Jag har berättat för mina allra närmsta vänner, såna däringa vänner som man berättar precis allting för. Förra gången berättade vi för våra föräldrar direkt men den här gången tänkte vi vänta tills efter vi har gjort kubtestet så man har sett att allt ser bra ut. Men det är inte lätt att låta bli, åh vad jag längtar tills man kan börja berätta för alla!

• Gullgrodan

Kan verkligen inte sova, suck.

• bejb

dagens frukost..
    ½ glas juice
    ½ knäckebröd

urk... :((

• OHs mamma

Jag hade bestämt mig för att berätta på jobbet igår, men det blev aldrig något bra tillfälle...så idag ska jag banne mig göra det! Anledningen att göra det så här tidigt är att jag inte orkar/vill/kan dölja min mage så länge till då den verkligen har blivit gravidsvullen :P

På fredag kommer mina föräldrar och svärföräldrar på middag och då ska vi berätta den härliga nyheten! Jag tycker det är skönt att många i ens närhet vet om graviditeten tidigt ifall att nåt skulle hända så vet de varför man mår dåligt.

• OHs mamma
    mydiamond - jag är extremt svullen och ser redan gravid ut! Man kan ju inte riktigt tro att jag bara är i vecka 5 (snart v.6) Tungan ute
  • PetraK

Norrlandstuös: Fy fasen va dålig stil! Jag skulle bli rosenrasande på min kusin!!

Vi ska på undersökning och förhoppningsvis vul nästa onsdag, sen ska vi till min familj i slutet på veckan där, och då kommer vi berätta (om allt såg bra ut), och så berättar vi för mannens mamma och bror på söndagen, pappan och den andra brorsan kommer han få ringa till istället förmodligen, känns lite tråkigt.
    Om vi inte tar en roadtrip förståss :). Det ska bli så skönt att få berätta :)

I natt har jag haft ont i magen (mensvärkskänsla) igen, börjar fundera på om det är att jag står och går hela tiden på jobbet, konkar drickor och andra halvtunga saker. Försöker ändå undvika att konka för mycket men det är bara efter jobbkvällarna jag fått ont... Var inte som i lördags natt i alla fall, och det gick över rätt fort...

• M karl

Jag har också haft mensvärk känsla denna vecka. Tidigare har jag haft molvärk och lite hugg på sidorna i magen, men nu känns det som ren mensvärk. Är missfall på G eller vad innebär det?

• afromama
    PetraK skrev 2011-10-10 18:51:57 följande:
    Härligt :)!
    Jag är i sjätte veckan (5+2 idag)
    Hur mår du då?
    jo jag måra bra , känner inte av så mkt , bara väldigt ömma bröst!
    hur måd du då? symptom??
  • afromama
    mslandofpromise skrev 2011-10-10 19:05:16 följande:
    afromamma, vi har samma BF
    aha va skoj!! 17 juni räknade jag ut hihi
    risken är att jag föder senare för med mitt första barn så gjorde de ul i vecka 9 för jag har rätt lång menscykel. Så BF blev förskjuten några dagar från vad man räknade ut i huvudet så att säga
    Få se hur dt blir denna gång
  • IdaElinLivia040611

Hej!
    Hoppar in här jag me:)
    Plussade i söndags är i vecka 4+2 idag. Beräknad förlossning ca 16 juni.
    Detta blir mitt 4:e barn, Jag e 33 år och bor med min man i Stockholm.
    Grattis till alla som plussat Hjärta 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
Svar på tråden BF juni 2012