• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Polarlantis

Får man hoppa in? BF 19 juni...men ett MA i bagaget är detta svårt att vara helt lycklig över men bara 3 v till vul, HOPPAS det går vägen!!!
    Mår för övrigt kanon, inte så trött, lite ont i brösten så klart..ja, det var nog det hela Glad

• Mamma MB
    Polarlantis skrev 2011-10-11 13:09:51 följande:
    Får man hoppa in? BF 19 juni...men ett MA i bagaget är detta svårt att vara helt lycklig över men bara 3 v till vul, HOPPAS det går vägen!!!
    Mår för övrigt kanon, inte så trött, lite ont i brösten så klart..ja, det var nog det hela Glad

Grattis till plusset! Håller tummarna att det går bra denna gången.
    Själv är det min första graviditet och vet inte riktigt hur man ska må. Är i v. 5+3 och har än så länge bara fått större bröst och mer hunger.
  • Polarlantis
    Mamma MB skrev 2011-10-11 13:22:41 följande:
    Grattis till plusset! Håller tummarna att det går bra denna gången.
    Själv är det min första graviditet och vet inte riktigt hur man ska må. Är i v. 5+3 och har än så länge bara fått större bröst och mer hunger.
    Det händer oftast inte så mkt i början, men om ngn vecka kanske byxorna börjar bli för små, jag svällde iaf fort upp. Fick lite finnar och så och fett hår...baksidan av det hela Flört Är mat, må bra och rör på dig så mycket du kan Glad
  • bejb

postafen mot illamående? fås det på apotek eller?
    undrar om det finns i finland eller om det finns något annat märke här?

• Mamma MB
    Polarlantis skrev 2011-10-11 13:50:01 följande:
    Det händer oftast inte så mkt i början, men om ngn vecka kanske byxorna börjar bli för små, jag svällde iaf fort upp. Fick lite finnar och så och fett hår...baksidan av det hela Flört Är mat, må bra och rör på dig så mycket du kan Glad

Min mage har svullnat upp mycket också, glömde skriva det. Och nu på em har den börjat bubbla nåt så fruktansvärt. Precis så gör det alltid dagen innan jag ska få mens. Undra vad det beror på.. man blir lite nojig över allt som händer..
  • IdaElinLivia040611

Börjar nojja lite över att jag blivit gravid 4 1/2 mån efter att jag snittats :(. Tänkte inte ens på att det kunde vara farligt. Men efter att jag googlat runt lite så verkar det inte vara någon fara. Det finns en något ökad risk att livmoderväggen kan vara lite försvagad eller att moderkakan kan lossna vid en vaginal förlossning. Får prata med BM om det den 21:a när jag ska på inskrivning.
    Är det nån av er som hört någonting om det??? 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • afromama

vilket fint namn din dotter född 06 har , Elin som jag! jättefint namn

IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-11 16:37:32 följande:
    Börjar nojja lite över att jag blivit gravid 4 1/2 mån efter att jag snittats :(. Tänkte inte ens på att det kunde vara farligt. Men efter att jag googlat runt lite så verkar det inte vara någon fara. Det finns en något ökad risk att livmoderväggen kan vara lite försvagad eller att moderkakan kan lossna vid en vaginal förlossning. Får prata med BM om det den 21:a när jag ska på inskrivning.
    Är det nån av er som hört någonting om det??? 
  • PetraK

Usch jag känner mej totalt ogravid idag, ömma bröst och trött rygg men inte så mkt mer... Tycker inte magen är så svullen, men det läste jag ju att det kan gå ner efter ett tag... Blir nojig ändå... Men det brukar vara mer på kvällen så vi får väl se...

Svar på tråden BF juni 2012