• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • LiinaPiina

Hej jag hoppar in här om det är okej?
    Plussade igår efter ett missfall i v12 i februari.
    Äntligen plussss :D överlycklig.
    Har som många andra här BF 16 Juni Glad

• honduvet
    PetraK skrev 2011-10-11 17:07:39 följande:
    Usch jag känner mej totalt ogravid idag, ömma bröst och trött rygg men inte så mkt mer... Tycker inte magen är så svullen, men det läste jag ju att det kan gå ner efter ett tag... Blir nojig ändå... Men det brukar vara mer på kvällen så vi får väl se...
    Samma här :( och har känt så ialla fall ett par dagar. Man blir så himla orolig. Speciellt här när man inte är så långt gången ännu.. vill ju ha lite ont i magen o må lite illa så man vet att det fortfarande händer något därinne ju..
  • PetraK

Precis! Man får väl tänka att det är fullständigt normalt att det går upp och ner, man mår inte bättre av att grämma sig över ngt man inte kan göra något åt... Men det är svåååårt! 1 vecka och 1 dag kvar tills jag EVENTUELLT får göra vul!

• bejb

det bästa ni kan göra är att försök sluta att oroa er! jag känner också ibland "är detta normalt" "nej nu skiter de sig." osv. men man stressar bara upp sig själv i onödan om man går och tänker att det blir missfall hela tiden. jag försöker att ta en dag i taget o att inte stressa upp mig om det inte behövs.

men fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy vad jag mår illa!!

• PetraK

Bejb: Jag tycker inte att jag är så uppstressad, men vissa dagar är det klart man är mer orolig eftersom det har skitit sig förr. Sen blir det (dumt nog) värre av att vara på FL ibland, för då känner man efter ännu mer.
    Jag vill liksom ligga steget före OM det skulle bli mf, då tror jag hellre det värsta för att kanske bli positivt överraskad...
    Och sen använder i alla fall jag FL för att kunna skriva vad man tänker och känner just för att kunna bli lugnad, och förhoppningsvis lugna ibland också :).

Träligt med ditt illamående, äter du Postafen eller något?
    Är illamåendet innan frukost alltid? Typiskt morgonillamående?
    Jag mår illa men bara när jag har ätit, blir liksom äcklad av det jag ätit även om det var gott...

• IdaElinLivia040611
    afromama skrev 2011-10-11 16:41:25 följande:
    vilket fint namn din dotter född 06 har , Elin som jag! jättefint namn
    Tack:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611

Jag funderar jätte mycket på vad det är för liten figur som börjar ta form i min mage. Jag har ju 3 tre tjejer sen innan så det skulle va roligt med en pojke även om det inte spelar någon roll. Men å andra sidan e ju van vid tjejer och mina första två som det e 1 1/2 år emellan e som bästa vänner och leker så fint tillsammans och det skulle ju bli ännu tätare nu 12 mån så vi får väl se.

Känner fortfarande inte så mycket. Svullen i magen och brösten har exploderat i storlek. Lite illamående men mest på eftermiddagen.
    Men mådde as dåligt speciellt med min senaste dotter och då slog det till i v 6+ så jag har väl typ 1 1/2 vecka kvar att njuta av mat och sånnt.
    Börjar även få den där konstiga smaken i munnen. Luktsinnet brukar ju också förändras men inte än så länge:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Testade med mitt sista test i morse (köpte ett paket med 2 stickor) och man kan nog säga att plusset blivit starkare :) gud va jag e lycklig!!!!!Hjärta

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Polarlantis
    Mamma MB skrev 2011-10-11 16:33:12 följande:
    Min mage har svullnat upp mycket också, glömde skriva det. Och nu på em har den börjat bubbla nåt så fruktansvärt. Precis så gör det alltid dagen innan jag ska få mens. Undra vad det beror på.. man blir lite nojig över allt som händer..
    Tarmarna jobbar saktare nu, det är därför man blir som en ballong och ser gravid ut utan att det faktiskt är den riktiga magen :)
    PetraK skrev 2011-10-11 18:54:36 följande:
    Precis! Man får väl tänka att det är fullständigt normalt att det går upp och ner, man mår inte bättre av att grämma sig över ngt man inte kan göra något åt... Men det är svåååårt! 1 vecka och 1 dag kvar tills jag EVENTUELLT får göra vul!
    Det går upp och ner...och mer än att registrera det kan man inte göra! Jag var hur gravid som heslt när jag fick mitt MA konstaterat, så det är bara att hänga med och hoppas på det bästa! Det finns ingenting man kan göra ändå :)
    bejb skrev 2011-10-12 05:21:39 följande:
    det bästa ni kan göra är att försök sluta att oroa er! jag känner också ibland "är detta normalt" "nej nu skiter de sig." osv. men man stressar bara upp sig själv i onödan om man går och tänker att det blir missfall hela tiden. jag försöker att ta en dag i taget o att inte stressa upp mig om det inte behövs.

men fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy vad jag mår illa!!
    Det är inte så lätt...men om man skriver av sig lite här så är det lättare sen. URK för att må illa, stackare!
  • bejb

nu har jag berättat åt en på jobbet.. blev lite svårt att dölja mitt illamående imorse..
    o va skönt att hon vet nu så jag inte behöver låtsas som jag mår bra =)
    men nu blir det nog att berätta åt familjen i helgen,så ingen annan hinner före.
    hon lovade att inte säga vidare,men det vore ju riktigt lessamt om familjen fick
    höra från något annat håll före vi berättar..

längtar> förstår att det är svårt att helt koppla bort missfall tankarna,det går väl
    inte,men det är bara att försöka ta en dag i taget. man kan väl inte göra så mycket
    annat än ta hand om sig själv och äta nyttigt,vila och tänk på att inte stressa.
    det är lite som du säger.. man blir lite familjeliv-beroende...

Svar på tråden BF juni 2012