Mamma MB skrev 2011-10-11 16:33:12 följande:
Min mage har svullnat upp mycket också, glömde skriva det. Och nu på em har den börjat bubbla nåt så fruktansvärt. Precis så gör det alltid dagen innan jag ska få mens. Undra vad det beror på.. man blir lite nojig över allt som händer..
Tarmarna jobbar saktare nu, det är därför man blir som en ballong och ser gravid ut utan att det faktiskt är den riktiga magen :)
PetraK skrev 2011-10-11 18:54:36 följande:
Precis! Man får väl tänka att det är fullständigt normalt att det går upp och ner, man mår inte bättre av att grämma sig över ngt man inte kan göra något åt... Men det är svåååårt! 1 vecka och 1 dag kvar tills jag EVENTUELLT får göra vul!
Det går upp och ner...och mer än att registrera det kan man inte göra! Jag var hur gravid som heslt när jag fick mitt MA konstaterat, så det är bara att hänga med och hoppas på det bästa! Det finns ingenting man kan göra ändå :)
bejb skrev 2011-10-12 05:21:39 följande:
det bästa ni kan göra är att försök sluta att oroa er! jag känner också ibland "är detta normalt" "nej nu skiter de sig." osv. men man stressar bara upp sig själv i onödan om man går och tänker att det blir missfall hela tiden. jag försöker att ta en dag i taget o att inte stressa upp mig om det inte behövs.
men fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy vad jag mår illa!!
Det är inte så lätt...men om man skriver av sig lite här så är det lättare sen. URK för att må illa, stackare!