• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • AgnesGN
    bejb skrev 2011-11-20 09:06:27 följande:
    lite nyfiken på vad ni andra jobbar med/studerar? :)
    Jag jobbar som förskollärare på en avdelning med barn mellan 1-2 år. Mycket lyft och bärande. Men älskar mitt jobb med de små sötisarna... =)
  • Fru HH

Jag jobbar som fristående hudvårdskonsult, bestämmer min vardag helt själv. Älskar det!!

• Speedofsound

Åh vad jag skulle vilja ha ett jobb jag älskar och trivs med! Nu är jag mest kvar för att jag inte har någon annan stans att ta vägen innan BF. Åh, blir så deppig :/ finns ju knappt några jobb häromkring!

• EmeelieeA
    bejb skrev 2011-11-20 09:06:27 följande:
    lite nyfiken på vad ni andra jobbar med/studerar? :)
    Jag jobbar på luncherna på en fullsatt restaurang som servitris på dagarna 11-14:30. Står även i kassan lite om det behövs.
    Ska börja testa jobba kvällar också så då blir det ganska långa pass.. Men hoppas på att man ska orka stå så länge! Har lite problem med ryggen sen innan. 
  • Chriis

jag jobbar på en förskola som barnskötare. småbarnsavdelning 1-2 åringar. mycket lyft och bärande tyvärr. men love my job =)

• AgnesGN
    Chriis skrev 2011-11-20 21:32:29 följande:
    jag jobbar på en förskola som barnskötare. småbarnsavdelning 1-2 åringar. mycket lyft och bärande tyvärr. men love my job =)
    Vi verkar tycka lika! =) Det bästa jobbet ever. Men får se hur länge man orkar med ryggen... Börjar redan göra riktigt ont varje kväll...
  • Chriis
    AgnesGN skrev 2011-11-20 21:49:36 följande:
    Vi verkar tycka lika! =) Det bästa jobbet ever. Men får se hur länge man orkar med ryggen... Börjar redan göra riktigt ont varje kväll...
    ja, jag känner också själv av ryggont lite, ska berätta för chefen imorgon, har du berättat?
  • AgnesGN
    Chriis skrev 2011-11-21 20:44:35 följande:
    ja, jag känner också själv av ryggont lite, ska berätta för chefen imorgon, har du berättat?
    Nej, jag avvaktar till efter jul. Träffar ändå inte min nuvarande chef nästan alls så jag hoppar det. Och efter jul får vi en ny chef så då tänkte jag berätta till henne när det känns lägligt.... Om inte annat på medarbetarsamtalet i februari om det inte syns innan så man fått komma ut med det... Eftersom jag är ganska överviktig tror jag inte det kommer synas så tidigt att jag är gravid då alla nog bara tror jag blir fetare... =P Men mina kollegor vet allihop, svårt att dölja som jag mår. Illamående, kräks, vit i ansiktet och springer och kissar hela tiden...=)
  • bejb

Oh va jag är lycklig nu!! Vi har varit på första UL idag!
    Allt såg bra ut och lill*n i magen var en riktig vilding som inte ville ligga still heller! :)
    Men allting var bra! Och här tidigare hade vi räknat att jag var i vecka 12+0, men enligt UL nu så är jag i vecka 12+5,så det blev framflyttat några dagar! :)
    Det var en sån otrolig känsla att ligga där och se sin lilla bebis sprattla i magen..blev så verkligt på en gång.. både gubben och jag blev alldeles tårögda! Och så fick vi också foto på vårt lilla <3
    ooh så kär jag blev nu!! =) =)

Svar på tråden BF juni 2012