• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Chriis
    AgnesGN skrev 2011-11-21 20:49:32 följande:
    Nej, jag avvaktar till efter jul. Träffar ändå inte min nuvarande chef nästan alls så jag hoppar det. Och efter jul får vi en ny chef så då tänkte jag berätta till henne när det känns lägligt.... Om inte annat på medarbetarsamtalet i februari om det inte syns innan så man fått komma ut med det... Eftersom jag är ganska överviktig tror jag inte det kommer synas så tidigt att jag är gravid då alla nog bara tror jag blir fetare... =P Men mina kollegor vet allihop, svårt att dölja som jag mår. Illamående, kräks, vit i ansiktet och springer och kissar hela tiden...=)
    hehe okej, jag själv är väldigt smal så tycker min mage redan svullnat upp. tänkte lika bra att berätta för henne, är inte fast anställd utan går bara på vikariat, men chefen blev glad och ska göra mig fast =)
  • Soffifi
    bejb skrev 2011-11-22 14:40:53 följande:
    Oh va jag är lycklig nu!! Vi har varit på första UL idag!
    Allt såg bra ut och lill*n i magen var en riktig vilding som inte ville ligga still heller! :)
    Men allting var bra! Och här tidigare hade vi räknat att jag var i vecka 12+0, men enligt UL nu så är jag i vecka 12+5,så det blev framflyttat några dagar! :)
    Det var en sån otrolig känsla att ligga där och se sin lilla bebis sprattla i magen..blev så verkligt på en gång.. både gubben och jag blev alldeles tårögda! Och så fick vi också foto på vårt lilla <3
    ooh så kär jag blev nu!! =) =)
    Å, varför fick ni göra UL redan? Jag vill också se men får ingen tid förrän i januari.. :(

Någon annan som har sammandragningar redan förresten? Jag är i v. 12+5. 
  • RocketQueen

Vi gjorde kub idag! Åh vad roligt det var att se den lilla! Allt gick jättebra fast det tog lång tid eftersom vildingen vägrade ligga still länge nog för att mätas

• bejb

sofifi> jag bor ju i finland och här har alla som vill rätt att åka på både tidigt ultraljud(v.11-13) och senare (v.18-20) GRATIS. så jag ville ja förstås ta vara på möjligheten och fara och kolla så allt såg bra ut!

• bejb

lillalyckan> samma för oss. i början låg h*n så lugnt och stilla och han mätte och kollade så allt såg bra ut, sen då det blev dags för fotografering blev den alldeles vild! hehe.. släktas lite på mamma,som inte heller tycker om att vara på bild! :)

• zenoble

hehe lite skillnad mot vår bebis då som verkar vara en riktig linslus, låg så fint still idag och väntade på att bli fotad :)

• Soffifi
    bejb skrev 2011-11-23 04:59:43 följande:
    sofifi> jag bor ju i finland och här har alla som vill rätt att åka på både tidigt ultraljud(v.11-13) och senare (v.18-20) GRATIS. så jag ville ja förstås ta vara på möjligheten och fara och kolla så allt såg bra ut!
    Då förstår jag. :) Hade gjort samma, vill så gärna kolla redan nu..
  • zenoble
    Soffifi skrev 2011-11-22 20:20:55 följande:
    Å, varför fick ni göra UL redan? Jag vill också se men får ingen tid förrän i januari.. :(

Någon annan som har sammandragningar redan förresten? Jag är i v. 12+5. 
    jag har känt av sammandragningar redan, känns tidigt! ändå så jobbar jag inte nu, är mammaledig. Har du så det gör ont? jag känner mer att det är obehaglig känsla..
  • Soffifi
    zenoble skrev 2011-11-24 10:52:09 följande:
    jag har känt av sammandragningar redan, känns tidigt! ändå så jobbar jag inte nu, är mammaledig. Har du så det gör ont? jag känner mer att det är obehaglig känsla..
    Nej, oftast gör det inte ont. Har fått lite hugg ibland som gjort ont men oftast är det "bara" obehagligt. Ska försöka få mitt UL tidigarelagt, är ju i vecka 16 kring den 8 dec.
  • PetraK

Hur går det för er allihopa?
    Jag går inte i vecka 13 imorrn, känns härligt :). Oroar mej till och från för att bebisen inte ska leva men på onsdag ska jag på ul (kub-test) så då får vi veta :). Längtar!!

Svar på tråden BF juni 2012