• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Norrlandstöus

måste bara fråga om det är någon mer som har börjat må bättre? är i v 12 och illamååendet och värken som jag haft hela tiden har försvunnit nästan helt.. blir lite smått oroad att det är någe fel., ska in och lyssna på hjärtat den 28/11 men det känns som en evighet dit.,.  

• RocketQueen

Det är väl normalt att illamåendet försvinner i slutet av andra trimestern? Jag är i slutet av v.11 och mår sjukt illa till och från :-/
    När har du bf om du äri v.12?

• AgnesGN
    Norrlandstöus skrev 2011-11-10 11:18:44 följande:
    måste bara fråga om det är någon mer som har börjat må bättre? är i v 12 och illamååendet och värken som jag haft hela tiden har försvunnit nästan helt.. blir lite smått oroad att det är någe fel., ska in och lyssna på hjärtat den 28/11 men det känns som en evighet dit.,.  
    Du ska verkligen inte vara orolig. Jag har hört (och hoppas det kommer stämma på mig) att runt v. 12 så kan symptomen minska. Men ring din BM eller googla så kanske du får mer utömmande svar... =)
  • Norrlandstöus
    RocketQueen skrev 2011-11-10 14:50:42 följande:
    Det är väl normalt att illamåendet försvinner i slutet av andra trimestern? Jag är i slutet av v.11 och mår sjukt illa till och från :-/
    När har du bf om du äri v.12?

jaha ja det kanske är så,. får hoppas på det:) jag är beräknad till den 29 maj fick flytta fram några dagar efter vul men fortsätter att hänga i den här gruppen iaf eftersom det lär säkert  gå över tiden..:)
  • Norrlandstöus
    AgnesGN skrev 2011-11-10 14:54:15 följande:
    Du ska verkligen inte vara orolig. Jag har hört (och hoppas det kommer stämma på mig) att runt v. 12 så kan symptomen minska. Men ring din BM eller googla så kanske du får mer utömmande svar... =)
    jag försöker att tänka positivt och känner faktiskt av lite värk i magen nu ikväll så det är nog som det ska där inne:P
  • IdaElinLivia040611
    Norrlandstöus skrev 2011-11-10 17:18:50 följande:
    jag försöker att tänka positivt och känner faktiskt av lite värk i magen nu ikväll så det är nog som det ska där inne:P
    Vecka 12 tar moderkakan över all försörjning av barnet. Det är därför dom flesta kvinnor börjar känna sig bättre då.....(dock inte alla) tror det står att man ska må prima igen vid v 14. Så det e helt normalt. Nojja inte upp dig om du inte har fått blödning eller färgade flytningar. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Norrlandstöus
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-10 17:23:39 följande:
    Vecka 12 tar moderkakan över all försörjning av barnet. Det är därför dom flesta kvinnor börjar känna sig bättre då.....(dock inte alla) tror det står att man ska må prima igen vid v 14. Så det e helt normalt. Nojja inte upp dig om du inte har fått blödning eller färgade flytningar. 

ja okej tror jag ska ta och sluta vara inne och läsa så mycket trådar här för man blir bara nojig;)
  • RocketQueen

Vad skönt att bli flyttad åt "rätt håll". Jag går in i v.12 i helgen och det känns så skönt, äntligen börjar det närma sig slutet av den första oroliga tiden. En och e halv vecka kvar till kub sen kan vi börja berätta

• Norrlandstöus
    RocketQueen skrev 2011-11-10 19:40:06 följande:
    Vad skönt att bli flyttad åt "rätt håll". Jag går in i v.12 i helgen och det känns så skönt, äntligen börjar det närma sig slutet av den första oroliga tiden. En och e halv vecka kvar till kub sen kan vi börja berätta

ja det kändes jätte kul men skulle inte förvåna mig om det flyttas tillbaka vid ul;) min sambo tycker inte vi ska berätta före ul men det kommer bli omöjligt att dölja så länge så vi får se när vi berättar...
  • PetraK

Idag har jag gjort ultraljud :). 27,5 mm är bebisen. Vecka 9+4 är jag i och allt såg bra ut :). BF 11 juni :). Sååå glad :)!

Svar på tråden BF juni 2012