Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

Någon mer som har galet mycket flytningar? Jag får ibland för mig att det är vatten som läckte vilket det förhoppningsvis inte är. Ni som har barn sedan innan, hur ofta ska ni till MVC? Jag var på inskrivningen tidigt i vecka 7 å har nu inte tid förens jag är i vecka 26, känns som ett så stort glapp. Vet ju att jag har järnbrist så skulle tex. vilja kolla det

• Elvis Mamma

Skönt å höra att jag inte är den enda med massa flytningar, ibland blir man ju lite orolig å förvånad över dess mängd men antar att det är fullt normalt!

Å ang. besöken på MVC så verkar de vara mer eller mindre standard att det inte är något mer besök efter inskrivningen förens runt v24-26. Tycker de är lite märkligt att man ska gå mindre som omföderska, förstår inte riktigt varför för varje graviditet är ju unik å jag som har 6 år mellan mina graviditeter har ju glömt massor å har tusen frågor känns det som. Som tur är kan jag mejla min BM å får oftast svar samma dag Men tror ändå jag ska be om en tid för att kolla HB eftersom jag hade extrem järnbrist för några veckor sedan så vill jag gärna veta om medicinen hjälpt något, just nu känns det inte så då jag fortfarande är lika trött :-/ å jag har inte tid förens i slutet på Mars, känns som en evighet dit

Pojke född 060409. BF Flicka 120702.
  • Elvis Mamma

Idag har jag mått illa å varit super känslig hela dagen, känt konstiga lukter å spydde när jag skulle plocka i diskmaskinen har inte mått illa alls sen vecka 9, märkligt att de kan komma tillbaka bara sådär., någon mer som varit med om det? Säkert bara för att jag säger till alla att jag mår så bra å knappt mått illa denna graviditet tji fick jag!

• Elvis Mamma

Pojkarnasmamma85: va skönt å höra för jag får också ofta för mig att vattnet plötsligt börjat gå men antar att det är normalt då alltså så himla äckligt bara! Känns som man inte vill göra annat än att duscha

• Elvis Mamma

PojkarnasMamma85: Okej va skönt att det gav sig snabbt, får hoppas att det är lika för mig med. Blir så förvånad eftersom jag inte mått så illa på länge men kanske är de något speciellt som händer när man gått halvvägs, går in i vecka 20 imorgon. Jag hade inte heller så mycket flytningar förra graviditet som nu men skönt å höra att jag inte är ensam om det iaf man har ju en tendens att oroa sig för minsta lilla

• Elvis Mamma

Dancia: Tack för ditt råd har nu ringt min BM å det var inga problem att få komma å kolla HB, fick en tid redan imorgon så de känns skönt

• Elvis Mamma

Någon mer med halsbränna? Jag får hemsk halsbränna varje kväll å samarin hjälper inte längre, någon som har tips på nått som funkar? Jag har tyvärr svårt för att dricka saker å vad jag förstår är dom mest effektiva i flytande form :-/

• Elvis Mamma

Baby112: åå så typiskt jag som också är galen i äpplen för tillfället å äter flera om dagen men får försöka testa något annat istället för Novalucol ska ja absolut testa, tack för tipset

• Elvis Mamma

RocketQueen: ja fyy jag får också en massa sura uppstötningar hela tiden, riktigt jobbigt! Gaviscon finns bara i flytande form va? Har för mig jag testade de förra graviditet men spyr så lätt när jag måste dricka nått som är tjockare än vatten :-/

• Elvis Mamma

Uddabus: usch va jobbigt de låter hoppas de vänder för dig snart! min mage funkar bra annars förutom halsbrännan men jag kanske borde tänka på att inte äta sånt som kan framkalla halsbränna

Svar på tråden Juni-barn