Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

Bumman79: Det är riktigt häftigt å gör de hela mer verkligt Men trots de så är de så himla svårt att förstå att de faktiskt ligger en bebis där inne å sparkar

• Elvis Mamma

Idag har jag äntligen varit på första besöket hos BM sedan inskrivningen

V.26 idag.

SF mått: 23.

Hjärtljud: 150.

Blodtryck: 105/65.

HB: 128.

Socker: 4,8.

Vikt: + 0,4 kg.                   

Pojke född 060409. BF Flicka Juni-12
  • Elvis Mamma

Idag har vi varit på 3/4 D ultraljud på tittut å allting såg bra ut otroligt häftigt att få se våran lilla tjej, vi fick även bekräftat igen att de utan tvekan är en tjej och så fick vi även ett nytt datum, nämligen 26 juni vilket stämmer bra då jag själv tidigare fått fram 25 :e men rutin ultraljudet visade 2 juli vilket jag dock vet inte stämmer för isåfall skulle jag gjort grav testet 3 dagar efter befruktningen men nu fick vi alltså 26 juni istället

• Elvis Mamma

tomisamat: nej egentligen flyttar dom ju inte men då man var lite osäker på RUL å fick olika datum då, jag gjorde två RUL så har man valt att flytta datum ändå trots att de är lite mot reglerna men jag har koll på ägglossningen å vet ju som sagt när jag testade positivt så min BM har valt att lita på de nya datumet, alltså 26 juni

• Elvis Mamma

Ska även tillägga att jag gjorde ett tidigare ultraljud innan RUL då man fick fram 25 juni så kanske är de därför man lättare kan flytta datum

• Elvis Mamma

Måste fråga ni som läcker ur brösten hur mycket läcker ni? Jag har läckt lite då å då några veckor vilket jag gjorde med sonen med men så imorse när jag vaknade var brösten stenhårda å alldeles ömma å nu bokstavligt talat rinner det ifrån dom, är det normalt så här tidigt? Kanske är det lättare att det blir så andra graviditeten? Någon som vet? Känns lite skumt eftersom de känns precis som under amning redan

• Elvis Mamma

PojkarnasMamma85: Min lilla tjej sparkar också nere i underlivet väldigt ofta å jag får också för mig att jag öppnar mig, känns nästan som att en fot skulle kunna komma ut Tog upp de med min BM som sa att barnet antagligen ligger väldigt långt ner å att man ska vara uppmärksam om det börjar trycka på annars är de antagligen ingen fara men väldigt obehagligt dock

• Elvis Mamma

Jag har i flera dagar haft galet ont i jumskarna, någon som vet om det är foglossning eller vad de kan vara? Aldrig haft foglossning eller några direkta andra krämpor så därför har jag ingen riktigt koll känner jag

• Elvis Mamma

Jag har också jämfört min journal sedan jag väntade sonen, blodtryck, socker, hjärtljud och HB är nästan exakt lika nu runt vecka 30 men SF måttet skiljer sig massor, med sonen låg jag mitt på hela tiden, nu ligger jag under och även vikten skiljer sig, i vecka 30 hade jag gått upp 10 kg å gick sedan upp 6 till sista veckorna, nu har jag gått upp 2 kg så är lite rädd att jag kommer gå upp massor sista veckorna men vad jag minns med sonen var de bara vätska sista tiden, startvikten var densamma så vi får se, spännande att jämföra tycker jag

Svar på tråden Juni-barn