Juni-barn
Har också fått sämre matlust, kan inte äta nått jag inte är super sugen på å blir mätt fortare än tidigare. Sötsaker som fika å godis mår jag illa bara jag ser men frukt i mängder går bra, gärna röda äpplen
Har också fått sämre matlust, kan inte äta nått jag inte är super sugen på å blir mätt fortare än tidigare. Sötsaker som fika å godis mår jag illa bara jag ser men frukt i mängder går bra, gärna röda äpplen
Vägde mig idag, - 3 kg sedan plusset men snart smäller de väl till antar jag :) gick upp 16 kg totalt med sonen varav 10 kg första 20 veckorna. Ska bli intressant att se vad de slutar på denna gången, har samma start vikt
Oj va allas BF datum verkar stämma någorlunda med sista mens. Själv har jag super regelbunden mens men ändå stämmer inte de datumet, vilket de iofs inte gjorde när jag väntade sonen heller så antar att jag har skum ägglossning helt enkelt. BF enligt sista mens är iaf 15 Juni. Och enligt tidigt VUL 25 juni så 25 juni är de jag går efter men tror säkert jag kommer bli framflyttad mer efter RUL nästa veckaMoiraine: jag har inget körkort så därför går vi dit vi ska, till affären, till dagmamman, bussen osv, osv, då går min son med mig vilket han gjort sedan vi ställde bort vagnen när han var 2,5. Nu fyller han 6 snart. Plus att jag varje dag går eller joggar en timme på eftermiddagen vilket jag gjort senaste 6 åren, sonen cyklar då bredvid, alternativt har pulka med sig om de är mycket snö så nej att vi som inte använder vagnen skulle vara mindre aktiva stämmer inte, iaf inte i mitt fall. . Med sonen blev jag framflyttad tre veckor.
Men oj vilken röra, nu kom inlägget jag precis postade i en annan tråd med oxå. Hoppas ni kan läsa ändå. Fattar inte detta med att skriva från iPhone. Totalt värdelöst!!
Grattis alla som varit på RUL å fått sett sina små Idag är de prick en vecka kvar till mitt, äntligen börjar de närma sig.
Fick en rätt trist kommentar av en mamma här om dagen som nyss fått en liten, hon tyckte så synd om mig som har 5 månader kvar att vara gravid å 5 långa månader tills jag får se min lilla..
Jag svarade att jag faktiskt är glad att de är hela 5 månader kvar då vi inte än har köpt en endaste grej eller börjart planera något, vi ska dessutom flytta till en annan stad först å jag måste hinna ta körkort så nej inte ens om jag fick välja skulle jag vilja föda snart, vill dessutom försöka njuta av graviditeten då det var 6 år sedan jag var gravid sist å jag är osäker på om jag vill ha fler än två
Fler lyckade RUL, vad roligt, grattis tjejer
I dag har jag varit hos barnmorskan och blivit undersökt pga sammandragningar och ovanliga flytningar. Det var som jag misstänkte, slemproppen har gått så därav de slemmiga och gummiaktiga flytningarna. Som tur var så var livmodertappen opåverkad vilket kändes väldigt skönt att höra. En ny gyn undersökning ska göras på vecka 25 besöket om drygt en månad för att se hur det står till då.
Zenoble - Ja det var konstigt att inte alla blev erbjudna det tidiga ultraljudet 2010. Jag gick iofs på BMM i färjestaden under den graviditeten så jag vet inte om det kan ha haft någon betydelse.
Har varit så dödligt trött å deprimerad på slutet å idag fick jag svarat på varför, kraftig järnbrist vilket jag fick veta av en slump när jag var på VC pga en öroninflammation. För några veckor sedan var mitt HB perfekt å väldigt högt så verkar som de kan svänga himla fort. Förra graviditeten hade jag bra värde hela graviditeten. Någon som vet hur fort de stiger av tillskott?
Tack för era svar ang. järn värdet! Känner att jag har jätte dålig koll eftersom det var bra förra graviditeten. Äter ACO gravid som innehåller järn men tydligen inte tillräckligt så nu ska jag äta niferex, har även köpt plommon, linfrö å annat bra för magen Så nu hoppas jag att jag är piggare snart. Någon mer som märker stor skillnad på första å andra graviditeten? Denna är totalt olik min första men så är de ju också snart 6 år sedan jag väntade sonen, kanske har de med det att göra
är glad att jag sett den lilla där inne annars hade jag varit orolig pga den stora skillnaden, hoppas innerligt att allt ser bra ut på RUL nästa vecka!
Zenoble: Skönt å höra att du också känner sån skillnad Det är märkligt att de kan vara så, många säger ju att då är de säkert ett annat kön mot första gången men de stämde ju inte alls i ditt fall så jag tror inte riktigt på det men vi ska nog iaf fråga på RUL nästa vecka om dom kan se, är så nyfiken
Förra gången kände jag alla symtom så starkt, spydde dagligen mellan v. 5-15, sen var jag jätte känslig för dofter å spydde hela graviditeten så fort jag kände en äcklig doft eller ätit något jag var känslig för. Magen växte super fort å va stor tidigt, jag var kissnödig jämt, kände tydliga sparkar tidigt, fick foglossning tidigt å kände mig verkligen gravid på alla sätt å vis. Denna gången känner jag mig knappt gravid, spytt totalt 3 gånger å de va runt vecka 8 men det är de enda, nu känner jag inge alls förutom trötthet som ju visade sig vara järnbrist
sen så är magen inte alls lika stor som sist å jag känner inga tydliga sparkar ännu men nu har jag ju fått förklarat att barnet ligger väldigt högt upp med huvudet uppåt så de kan ha med det att göra å moderkakan ligger långt ner så jag har ju haft blödningar vilket jag aldrig hade förra gången men jag är glad att jag sett den lilla sprattla där inne för många gånger har jag undrat om jag verkligen ens är gravid