Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

Kikar in å önskar alla en trevliga helg! följer oxå tråden dagligen men skriver inte lika ofta. Håller med som många skriver att man blir så mycket mera nojig av att läsa allt tråkigt som kan hända, helt mitt eget fel såklart men var inte alls såhär nojig med sonen men tycker oxå att tråden ger en mycket stöttning, tips och råd och de är kul att följa andra som är i samma veckor

• Elvis Mamma

Nu har illamåendet slagit till på allvar här med. Tredje morgonen i rad jag spytt å igår låg jag däckad hela dagen. Kan inte dricka kaffe längre å vill spy så fort jag öppnar kylskåpet eller diskmaskinen, kan knappt gå in i köket. Men har provat piggelin som någon tipsade om å de funkar för stunden så många piggelin kommer de bli lycka till alla som har VUL i dagarna och stort grattis till er alla som fått se eran lilla

• Elvis Mamma

Någon mer som upplever att folk tror man överdriver när de gäller illamående och att inte kunna äta viss mat? Eller är de bara jag som har oförstående människor runt mig? mitt illamående har slagit till med storm den här veckan å jag har blivit extremt känslig, legat halva veckan å kan bara äta de jag är sugen på osv å måste helst äta direkt jag blir hungrig. Var hem till några vänner idag å där bestämdes att vi skulle äta mat ihop barn å vuxna, vi pratade ett tag om olika förslag på mat å till slut bestämdes korv med olika tillbehör, jag spyr dock bara jag ser en korv vilket jag lite försiktigt försökte förklara varpå min sambo å alla andra tittar storögt på mig å nästan tror jag hittar på :-/ blev lite ledsen. Slutade med att jag tyvärr inte kunde äta något alls, inte ens titta på maten då bara lukten fick mig illamående

• Elvis Mamma

Havsjungfrun: Tack det värmer verkligen att veta man blir ju lite ledsen vid såna tillfällen! Ja de kändes väldigt okänsligt å jag blev inte erbjuden något annat så jag ville ju inte fråga heller, dom tyckte att jag kunde sitta med vid bordet åtminstone men som sagt bara lukten eller synen av korv får mig att spy just nu så jag försökte förklara att de inte är för att vara otrevlig men de kändes som dom mest tyckte jag var löjlig :-/ men de är väl smällar man får ta kram

• Elvis Mamma

jjohansson: fyy då va jag lider med dig! Stackare! låter som en riktig mardröm! Håller alla tummar för att du snart mår bättre! Stor Kram

• Elvis Mamma

Pinkflower880: skönt å höra att jag inte är ensam nej jag tror inte heller människor som aldrig mått så illa kan förstå riktigt. Oxå fått höra att de bara är att leva som vanligt osv. osv, man blir så ledsen av såna kommentarer å man önskar människor kunde förstå men det är så skönt å kunna ventilera med er alla här inne

• Elvis Mamma

Tess1979: precis så kände jag igår när jag nös, att de liksom högg till i nån sekund å jag har även märkt att de kan bli så om jag reser mig upp fort eller sträcker till magen, skönt å höra att jag inte är ensam om det iaf man blir ju lite orolig, minns inte att jag kände av nått sånt första graviditeten men det är väl nån form av växtvärk

Svar på tråden Juni-barn