Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

Inte varit in på evigheter på grund av att vi flyttat å varit utan internet å appen har som vanligt krånglat Jag har fortfarande bara varit en gång till min BM å de var på inskrivningen i vecka 8, är i vecka 25 nu å har inte tid förens i slutet av mars, känns trist, vill ju gärna veta så magen växer. Har dock varit in till förlossningen en gång pga sammandragningar, tappen var då lätt påverkad men tydligen inget som ska påverka. Barnets hjärtljud var dock väldigt höga å låg mellan 165-190, enligt BM verkade barnet stressat men de var inget man skulle följa upp vidare jag blir ju jätte orolig! Mejlat min BM nu som skrev att de inte ens fanns antecknat att hjärtljuden var höga men att hon skulle se om jag kunde få komma in nån dag å lyssna igen, blir så irriterad att man inte blir tagen på allvar när de är andra barnet

• Elvis Mamma

Jag vill amma! Ammade sonen 18 månader å de funkade super bra från dag ett så jag hoppas de går lika smidigt denna gång

• Elvis Mamma

Idag har vagnen kommit Det blev en Mountain Buggy, var helt inne på Bugaboo först men nu har vi flyttat ut till hus på landet å här finns bara grusvägar, massa skog å mycket snö på vintern så då känns Mountain Buggy som ett bättre alternativ

• Elvis Mamma

På tal om mamma kläder, förra veckan när jag var på Polarn å Pyret så berättade tjejen i kassan att PoP ska sluta med gravid kläder, tydligen är de inte tillräckligt lönsamt men hon tyckte själv att de är märkligt å synd eftersom de är så få affärer som faktiskt säljer mamma kläder bortsett från nätet då så håll utkik i pop butikerna, kanske kommer dom säljer ut alla mamma plagg, här har dom redan börjat med halva priset på vissa plagg

• Elvis Mamma

Lina007: Gallerfilt heter de, finns bland annat att beställa på nätet en super bra filt som svalkar när de är varmt å som värmer när de är kallt

• Elvis Mamma

Så fort jag är kissnödig får jag super ont i magen, nästan som kramp å speciellt på morgonen, gör även ont att kissa å ont en stund efteråt, antar att den lilla ligger å trycker på blåsan rejält

• Elvis Mamma

Någon mer som känner sparkar nere i underlivet? Ser och känner hur min lilla tjej buffar å buffar där nere men de känns så himla långt ner, känner även sparkar ovanför naveln men lite obehagligt när hon sparkar å trycker så mycket neråt, tyckte att det var så i slutet med sonen men inte såhär tidigt, kanske beror de på att dom ligger olika bara? Nån som vet? Blir lite orolig

• Elvis Mamma

Bumman79: Okej ja fast jag ser ju sparkarna utanpå så jag ser ju att hon sparkar långt nere i underlivet, det är de jag blir lite oroad över, att hon är så långt ner liksom :-/

• Elvis Mamma

Bumman79: Det är olika, jag har känt och sett utanpå några veckor nu å snart kommer säkert du också göra det

Svar på tråden Juni-barn