• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Är så sjukt trött!! Har en sambo som bökar runt i sängen varje natt.. Ligger på alla möjliga sätt å då helst med en arm i mitt ansikte eller ett ben på mig eller med huvudet på min rumpa osv.. Jag säger till honom gång på gång men samma visa varje natt.. Å till råga på allt så blir han sur o otrevlig pga att jag väcker honom.. Konstigt!! Så inatt sa jag till slut ligg hur fan du vill så då fick jag ca 40 cm å ligga på å med honom i ryggen eftersom jag ligger på sidan.. Värsta är att han inte alltid har koll på va han sagt gjort när han vaknar.. Så imorse sa han- skönt va nu får du hela sängen för dig själv när jag åker till jobbet - JA, svara jag det ska bli jävligt skönt efter att ha sovit på kanten av sängen hela natten! Å såg då fram emot att få 1-2 Tim sömn innan pojken vakna men givetvis kom han 30 min efter sambon åkt så jag hann ju inte ens somna så idag är jag världens sämsta mamma o på pissigt humör.. Inte nog med det så kommer sambons son idag så det blir livat hela helgen med 2 5-åringar.. Ja har dessutom inte lika mkt tålamod när det gäller hans son.. Varför vet jag inte.. Så ja på krigsstigen är jag idag

• LillaGrynet

Sen ska vi fira hans son som fyller år imorgon hos svärmor/farmor å grilla å ha lekar å då råka jag i veckan säga att jag får se om jag är med på lekarna.. Då tyckte sambon att jag är TRÅKIG! Va fan jag är glad om jag kan röra mig överhuvudtaget.. Ont överallt vissa dagar.. Som jag sa ska jag stå å spela kubb å böja mig å flytta mig i sidled bara för att.. Å sen inte kunna röra mig?! Då säger han men du får acceptera att du är gravid.. Nån annan kan väl böja sig o ta upp "kubbpjäserna" åt dig?! Jo, men visst men Nej, tack! Antingen är jag med fullt ut eller inte alls svara jag.. kan väl skratta å va glad utan att vara med å leka.. Här kommer valrossen tjohej Man är inte så smidig i v34 precis;)

• lycka 4

whiiiiiii !!! idag fick jag post , från KS , den 26 juni kommer lilla Lee till världen Hjärta Känns så skönt att veta datum.
    59 dagar kvar =) kram tjejer !!!

• lycka 4
    RocketQueen skrev 2012-04-27 13:54:41 följande:
    YEAY! Vad skönt att äntligen fått datumet
    Ja såååå skönt shit snart är man 4 barns mor , ja 5 barns med bonusen herregud !
  • lycka 4
    Pluttan skrev 2012-04-27 13:55:25 följande:
    Längtar SÅ efter jordgubbar. Jag är så sugen på svenska jordgubbar.
    Jag har ätit typ en ask om dagen sååååå gott å nyttigt !
  • RocketQueen

Jag är sjukt frustrerad idag. För en gångs skull så har jag absolut inget inplanerat, energi så det räcker och blir över, men då passar mina fogar på att göra alldeles, alldeles extra ont istället så jag kan verkligen inte röra mig! Jag blir så trött på min kropp som aldrig vill samarbeta... Tips på hur man underhåller sig själv när man inte kan lämna fåtöljen? Försöker in i det längsta att undvika nätshoppingen

• lycka 4
    RocketQueen skrev 2012-04-27 13:58:07 följande:
    Jag är sjukt frustrerad idag. För en gångs skull så har jag absolut inget inplanerat, energi så det räcker och blir över, men då passar mina fogar på att göra alldeles, alldeles extra ont istället så jag kan verkligen inte röra mig! Jag blir så trött på min kropp som aldrig vill samarbeta... Tips på hur man underhåller sig själv när man inte kan lämna fåtöljen? Försöker in i det längsta att undvika nätshoppingen
    oj jag hade redan trillat dit =) på shoppingen alltså haha för tillfället är jag helt manisk på tradera , är som en galen drog å oj va barnkläder jag budar på haha