• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    lycka 4 skrev 2012-04-29 21:52:36 följande:
    Nämen !! Det kanske är på g för dig då pojkarnasmamma?
    Hm...jag vet inte. Är flera som tycker att jag borde ringa förlossningen och rådfråga, men samtidigt blir jag så tveksam när jag åkt in två gånger tidigare pga sammandragningar/molvärk och då har det inte varit något. Men får väl kanske slå en pling imorrn om det fortsätter.
  • PojkarnasMamma85

Nu vette sjutton...molvärken blir bara starkare och starkare och har nu även letat upp sig i ryggen. Kände bara i magen och låren för en stund sedan. Blir Alvedon och sängen!

• lycka 4

Men om det nu är slemproppen dom gått å du har molvärk mm så kanske du ska höra? Eller gå på magkänslan ;)

• PojkarnasMamma85
    lycka 4 skrev 2012-04-29 22:10:22 följande:
    Men om det nu är slemproppen dom gått å du har molvärk mm så kanske du ska höra? Eller gå på magkänslan ;)
    Ja, nu när det gör riktigt ont börjar jag bli orolig! Känns som att sammandragningarna står runt hörnet och väntar. Får se hur natten blir. Är ju inte lika lätt att bara åka in och kolla upp sig när man har en 2 åring hemma som behöver barnvakt.
  • lycka 4

Hjärtat!! Nu kommer jag inte kunna sova juh ahhh

• Ensortsmamma

Nu har de sista i familjen åkt hem, vi hade bjudit hem våra föräldrar idag för att minnas Majas dag som är på torsdag , men imorgon är årsdagen för olyckan. De börjas kännas tungt nu, känner att jag hela tiden vill känna av denna bebis i magen, är så rädd att något ska hända.
    Vill bara att denna period ska vara över och att vår bebis ska ligga här hos oss.
    Många tårar har fallit och många kommer att fällas..
    Lika bra att gå och lägga sig nu.

• RocketQueen

lycka 4: Men jag veeet! Tiden bara rusar iväg! Om två veckor och tre dagar är lillkillen färdigbakad!

PojkarnasMamma: Jag ut bf 6/6 och hoppas verkligen att jag inte behöver gå över för länge.
    Du kanske ska ringa och rådfråga förlossningen? Behöver ju kanske inte åka in men man blir lite lugnare när man pratat med proffsen.

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-29 20:11:23 följande:
    Förhoppningsvis är det ett gott tecken, att man inte behöver gå över flera veckor. Sammandragningarna är typ samma som de varit ett par veckor så jag är inte särskilt nervös. Tänkte mest kolla hur ni andra upplevt det. Är ju ändå i v.35 så det är väl inte konstigt om kroppen börjar förbereda sig.
    Shit det närmar sig verkligen för dig ja...men för oss andra oxå men för mig är det ju typ 7 v kvar....
  • Bumman79
    Dancia skrev 2012-04-29 19:46:30 följande:
    Man är mer kissinödig än vanligt och kan känna ett visst tryck när man är gravid men med de andra symtomen du har att det inte alltid kommer kiss fast att du är kissnödig och att du ofta har ont i kissblåsan kan vara ett tecken på UVI. Jag hade väldigt mycket UVI när jag väntade sonen och då var det de framträdande symtomen....sammandragningar, smärta vid urinblåsan, konstant kissnödighet men ingen sveda när jag kissade som annars brukar vara det vanligaste symtomet.
    Ring din Bm imorgon och lämna urinprov där eller på vc.
    Jag ska göra det kanske är lika bra...har läst någonstans att det inte är alltför bra att gå med UVI under graviditeten heller för barnets skull (om jag inte minns fel.)
    Fast jag har väl tänkt att det är såhär att vara gravid...att springa å kissa hela tiden för det säger ju alla att man gör...men de kan alltså se genom ett enkelt urinprov om jag har UVI? :)