• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79

Var det fullmåne inatt? Jag vaknade vid 4 och kunde knappt somna om....hade skitsvårt med det och fattade inte varför...brukar somna om lätt efter man varit på toa osv...så det kanske var därför då...

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-05-06 15:31:03 följande:
    Var det fullmåne inatt? Jag vaknade vid 4 och kunde knappt somna om....hade skitsvårt med det och fattade inte varför...brukar somna om lätt efter man varit på toa osv...så det kanske var därför då...
    Jo det var ju till och med superfullmåne som de så fint kallade det. Själv fick jag rejäl huvudvärk som vanligt när det är fullmåne... Satt på middagen och undrade varför jag hade så ont i huvudet, tills jag kom ut och fick syn på månen...
  • lycka 4

Skogen hela förmiddagen och sen åkte vi å titta på folk race, nu blir det grillat :)

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-06 15:45:21 följande:
    Jo det var ju till och med superfullmåne som de så fint kallade det. Själv fick jag rejäl huvudvärk som vanligt när det är fullmåne... Satt på middagen och undrade varför jag hade så ont i huvudet, tills jag kom ut och fick syn på månen...
    Jag hade oxå småhuvudvärk inatt så imorse när jag gick upp tog jag en alvedon för jag sov riktigt dåligt...skumt att väder å månen mm kan påverka en så :P
  • RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-05-06 16:03:02 följande:
    Jag hade oxå småhuvudvärk inatt så imorse när jag gick upp tog jag en alvedon för jag sov riktigt dåligt...skumt att väder å månen mm kan påverka en så :P
    Det är lite häftigt faktiskt, har väl med att göra med att vi består av så mycket vatten eller nåt? Eller är det en myt kanske?
  • Pluttan
    MissFörstånd skrev 2012-05-06 10:16:47 följande:
    Förbannade skitfullmåne! Sovit så otroligt dåligt inatt! Varit vaken från halv två till halv fem.. Skit säger jag bara och nu ska vi ut och promenera på marknaden... Humöret är inte på topp idag heller. Sambon var på fest igår och jag bad honom ta det lite lugnt för man vet ju aldrig vad som händer, det är bara 34 dagar till bf.Han kom hem skitfull och jag är besviken och surig, mest för att jag låg hemma och kände mig som en ful, tjock strandad val!   

Jag har också fått säga till min sambo att ta det lite lugnt med alkoholen på helgerna.
    Tänkte precis som du. Jag har bara 30 dagar kvar till bf. Har redan full gång med massor av sammandragningar
    och smärtsamma förvärkar.
    Jag har bf 4 juni. Någon mer samma datum kanske? Bara kul att veta.

Har sovit mycket illa i natt också. Vaknade vid halv fyra upp och kissade. Kunde inte somna om sedan.

• Havsjungfrun
    Pluttan skrev 2012-05-06 18:17:07 följande:

Jag har också fått säga till min sambo att ta det lite lugnt med alkoholen på helgerna.
    Tänkte precis som du. Jag har bara 30 dagar kvar till bf. Har redan full gång med massor av sammandragningar
    och smärtsamma förvärkar.
    Jag har bf 4 juni. Någon mer samma datum kanske? Bara kul att veta.

Har sovit mycket illa i natt också. Vaknade vid halv fyra upp och kissade. Kunde inte somna om sedan.

Samma bf här Glad