• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Cataleya

Fick lov att åka in till förlossningen idag, hela morgonen gick och jag kunde inte kissa. Kändes som jag skulle sprängas. Urinprovet visade inga bakterier däremot blod, läkarn sa de kunde vara njursten eller grus men eftersom jag inte haft ont i ryggen så sa hon det kunde vara uvi och i vissa fall kunde man bara se de när som skickat iväg de på analys, så nu är de gjort, sedan skulle de höra av sig. Men fick antibiotika utskrivet iaf, för att vara på den säkra sidan eftersom jag verkligen lider och läkarn tyckte inte jag skulle behöva vänta. Blev uppkopplad på ctg fick göra ul/vul och hon mår så bra där inne och fostervatten så det räcker, och de är huvudsaken, jag får stå ut med mitt lidande så länge hon mår bra! under dagen blev det något bättre men allt kom tillbaka i kväll, har så ont och springer på toa hela tiden utan att det kommer något och nu börjar de göra ont i magen på riktigt. Vet inte om hon känner av att jag blir stressad, för hon är hel tokig i magen. Kan inte sova vet inte vart jag ska ta vägen, så frustrerande!!! Har iaf hamnat i soffan nu, så får jag hoppas jag kan somna iaf en liten stund .

• LillaGrynet

Go'morron! Usch va jag hatar sömnlösa nätter:( Va på gekås(Ullared) igår för att handla det sista inför bebis ankomst.. Gud sååå mycket dem har:-O Rena paradiset att shoppa där till bebis.. Handlade nappar,nappflaskor,Tvättservetter,våtservetter,mysig lite varmare filt,Snuttefilt,amningskupor,badolja,badbalja+insats, lite kläder(fanns inte så mkt till tjej, men mängder till pojk), badlakan,badcape,sockar,flaskrengörare ,lakan till vagn+ spjälsäng,påslakanset till spjälsäng, bäddset till vagn, täcke till vagn + spjälsäng, kudde till vagn och dreggelscarfs...sen blev det en del kläder till sambon och lite till dem stora killarna.. Var dock tungt och påfrestande med en sån shoppingtur i v.35.. Fick ta vilopauser titt som tätt:)..sammandragningar å svårt att andas:-/.. Får bli fler turer dit i sommar, då vi tillbringar mkt tid i husvagnen som ligger ca 3 mil därifrån:)

Mått sååå illa i 2 dagar nu.. Undra vad det beror på , samt yrsel ,andfådd och kallsvettningar

• PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-05-05 22:36:24 följande:
    Åh låter ju verkligen som att det är på g! Uppdatera.. Och hoppas du kan sova och vila dig lite:)

Ja det gör ju det och känns som det....har iaf fått sova helt pkej inatt pch det behövdes. Men så fort jag vaknar gör det ont igen och det känns som ett tryck neråt som inte är skönt. Halsbränna har jag börjat få också... Hoppas innerligt att jag slipper gå över tiden.
  • emersson75
    RocketQueen skrev 2012-05-05 23:16:26 följande:
    Många utav er här var så himla bra på att peppa bort min tjockångest jag hade inför dagens fest. Jag hittade en klänning och lyckades till och med känna mig rätt snygg tillslut. Till och med högklackat fick jag på mig! Finns en bild på badbollsklänningen i min blogg om nån skulle vara nyfiken, det går ju inte att ladda upp bilder från mobilen...
    theawesomelifeofanordinaryrocksthar.blogspot....
    Har ju helt missat din blogg, jätterolig att läsa ju :) :)
  • zenoble

Lillagrynet: jag har också mått sådär illa och blivit yr nu sen några dagar tillbaka! Kallsvettas också och känner mig liksom sjuk. Det kan komma helt plötsligt sen gå över. Undra vad det är?

Cataleya: usch vad jag lider med dig! Bebis känner ju såklart av att du inte mår bra men du har ju kollat till henne så allt var bra. Hoppas antibiotikan börjar värka snart för dig så du slipper ha så ont.. Kram på dig

• LillaGrynet

Zenoble: Ja, det är jätte otäckt.. Hade aldrig så när jag vänta sonen.. Häromdagen när jag skulle åka och handla så när jag kom till affären så gick jag in på Apoteket som ligger bredvid... Men fick gå ut igen för allt svartna och bara snurra för mig så fick sätta mig en stund på utsidan sen efter några minuter tänkte jag gå in å köpa nåt att dricka för tänkte att det kanske hjälper men samma sak hände så jag fick gå ut igen.. Dem i butiken måste undrat va jag höll på med;) Sen gick jag in en tredje gång o lyckades ta mig runt o handla det viktigaste men kände mig ff yr.. Givetvis var inte sambon med utan jag var själv för han låg hemma i influensan.. Kan Även se prickar framför mig emellanåt som inte finns om d fortsätter får jag väl ringa min BM...

• Uddabus

Sådär har jag oxå från o till.., fick mitt skyllt på lågt blodtryck... Men nu på morgonen fick jag lägga mig igen då jag blir helt matt i kroppen...