• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Förbannade skitfullmåne! Sovit så otroligt dåligt inatt! Varit vaken från halv två till halv fem.. Skit säger jag bara och nu ska vi ut och promenera på marknaden... Humöret är inte på topp idag heller. Sambon var på fest igår och jag bad honom ta det lite lugnt för man vet ju aldrig vad som händer, det är bara 34 dagar till bf.Han kom hem skitfull och jag är besviken och surig, mest för att jag låg hemma och kände mig som en ful, tjock strandad val!   

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Annelie81

Lillagrynet- dessa prickar har oxå dykt upp här! Men jag trodde det var blomflugor och börja vifta med armarna! Ha ha mannen trodde att jag börjat hallucinera! Han såg inga blomflugor....insåg att jag behövde sätta mig ner än stund. Hade 95/65 sist jag var hos BM viker hon inte tyckte var något konstigt....

• Dancia

Cataleya: å fy vad jobbigt att ha så ont och att de inte hittar nånting :(. Hoppas att antibiotikan hjälper och att du snart mår bättre.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-05-06 10:16:47 följande:
    Förbannade skitfullmåne! Sovit så otroligt dåligt inatt! Varit vaken från halv två till halv fem.. Skit säger jag bara och nu ska vi ut och promenera på marknaden... Humöret är inte på topp idag heller. Sambon var på fest igår och jag bad honom ta det lite lugnt för man vet ju aldrig vad som händer, det är bara 34 dagar till bf.Han kom hem skitfull och jag är besviken och surig, mest för att jag låg hemma och kände mig som en ful, tjock strandad val!   
    Har också sovit dåligt och legat vaken och vridit mig! Idag har jag ordentligt ont i mina höfter. Antar att bebisen verkligen gottat ner sig nu när h*n äntligen hamnat på rätt håll.

Ang. babyskydd hade vi ett Acta Graco till de båda äldre men det sålde vi. Denna gången ska vi hyra på sjukhuset. Hade bas sist så det kan vi inte tänka oss att vara utan och det kan man numera hyra till för 100 kr. extra.
  • RocketQueen

Vad snälla ni är allihop Det blev en riktigt lyckad dag/kväll till slut och jag hade jätteroligt. Tyvärr är man ju inte direkt någon partyprinsessa längre så jag kastade in handduken innan efterrätten och åkte hem Idag blir det återhämtning hela dagen!

Och idag är det exakt en månad kvar till bf!

• Lina007

Nu så känner jag att den här dagen skulle kunna spenderas på soffan framför teven med en sjuhelvetes massa choklad!!

Vareviga ledig helg/dag/timme/minut tycker sambon ska spenderas uppe hos hans föräldrar. Inget illa om dem öht från min sida, de är helt underbara, men främst helger så anser jag att vi inte behöver vara där fredag, lördag och söndag från tidig morgon till sen kväll. Då vill jag att vi tre ska hitta på något tillsammans som den lilla FAMILJ vi är; allra viktigast känns det nu när det är sån kort tid kvar innan lillasyster kommer, så sonen får kvalitetstid med oss. Sambon är dock inte av samma vara, för honom är det viktigast idag att få till avgassystemet på hans motorcykel. En motorcykel som hela jävla hösten, vintern och nu våren har ägnats åt.

Jag missunnar inte alls hans mc-intresse och han är duktig på det han gör då denna HD är egenbyggd av honom. Men jag blir fan i mig tokig när all jävla ledig tid ska spenderas där. Han och hans pappa är i garaget och mekar, hans lillebror sitter inne och spelar dataspel, hans mamma är nere i stallet/ute och rider/på kurs och där är jag och sonen. Irrar runt på tomten/i huset själva.

Idag är sonen där redan då han bad om att få sova över där igår så jag ska snart ta och åka upp dit också. Sambon har redan åkt, men jag ville ta egen bil så jag och sonen kan åka iväg och hitta på något med någon...

Jag gav som förslag i morse att vi kunde åka till Norra berget, ett ställe med några caféer, många klätterställningar och lekparker för barn, gungor, linbana m.m men det var inte alls intressant. Kunde jag så skulle jag ha åkt dit med sonen själv, men då jag har sån vidrig foglossning, ont i ryggen och det här hemska karpaltunnelsyndromet så ser jag helst att någon följer med mig.

Jag hatar söndagar.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Baby1112

Aha... Fullmåne! Då var det därför jag inte kunde sova... :( Var uppe mellan ett och halv fem typ...
    Trött idag!!! Zzzzz...

• LillSnurr82

Jag sov oxå skit i natt, men då vet jag ju varför :) trött i dag är bara förnamnet. Jag som har tvättstugan i dag och så måste jag åka ut till stallet och ta in alla hästar.. *suck* VILL HA MIN KARL HEMMA sånna här dagar!! :(

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-05-06 11:39:25 följande:
    Nu så känner jag att den här dagen skulle kunna spenderas på soffan framför teven med en sjuhelvetes massa choklad!!

Vareviga ledig helg/dag/timme/minut tycker sambon ska spenderas uppe hos hans föräldrar. Inget illa om dem öht från min sida, de är helt underbara, men främst helger så anser jag att vi inte behöver vara där fredag, lördag och söndag från tidig morgon till sen kväll. Då vill jag att vi tre ska hitta på något tillsammans som den lilla FAMILJ vi är; allra viktigast känns det nu när det är sån kort tid kvar innan lillasyster kommer, så sonen får kvalitetstid med oss. Sambon är dock inte av samma vara, för honom är det viktigast idag att få till avgassystemet på hans motorcykel. En motorcykel som hela jävla hösten, vintern och nu våren har ägnats åt.

Jag missunnar inte alls hans mc-intresse och han är duktig på det han gör då denna HD är egenbyggd av honom. Men jag blir fan i mig tokig när all jävla ledig tid ska spenderas där. Han och hans pappa är i garaget och mekar, hans lillebror sitter inne och spelar dataspel, hans mamma är nere i stallet/ute och rider/på kurs och där är jag och sonen. Irrar runt på tomten/i huset själva.

Idag är sonen där redan då han bad om att få sova över där igår så jag ska snart ta och åka upp dit också. Sambon har redan åkt, men jag ville ta egen bil så jag och sonen kan åka iväg och hitta på något med någon...
    Jag gav som förslag i morse att vi kunde åka till Norra berget, ett ställe med några caféer, många klätterställningar och lekparker för barn, gungor, linbana m.m men det var inte alls intressant. Kunde jag så skulle jag ha åkt dit med sonen själv, men då jag har sån vidrig foglossning, ont i ryggen och det här hemska karpaltunnelsyndromet så ser jag helst att någon följer med mig.

Jag hatar söndagar.
    Kramar från en annan som vet hur det är med en man som har en hobby som tar MYCKET tid!
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-06 11:01:31 följande:
    Vad snälla ni är allihop Det blev en riktigt lyckad dag/kväll till slut och jag hade jätteroligt. Tyvärr är man ju inte direkt någon partyprinsessa längre så jag kastade in handduken innan efterrätten och åkte hem Idag blir det återhämtning hela dagen!

Och idag är det exakt en månad kvar till bf!
    Visst känner man sig lite tråkig när man inte orkar vara med på roliga saker så länge? Man vill orka men gör det ju inte...men nu är det ju bara några veckor kvar av graviditeten sen har man en liten bebis å ta hand om å det är nog roligare än allt annat hoppas jag :).