• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Ärligt talat alltså.. Det känns som om jag bokstavligen ska spricka . Det gör sjukt ont i magen och den är hård som en sten för att inte tala om när jag får en sammandragning på detta!
    Ajajaj! Vill inte vara gravid längre..

• lycka 4

Godmorgon tjejer !! Idag är det läkarbesök på morgonen. Ska be om ett extra ul då jag hatf så ont i mitt ärr och även i livmodern .

Igår hade vi en underbar dag ute med skogspromenad , folkrace och grillning på kvällen.

1 juni närmar sig med stormsteg och då går flytten till el stockholmo, borde verkligen ta tag i packningen suck.
    Sista dagarna i maj åker min kära man bort på ett stort tränings jippo å jag bävar lite för att vara helt solo i 4 dagar, känner ju ingen här å tänk om nått skulle hända ,inget körkort 4 mil till förslossningen ahhh.
    Ja ja det går nog bra =)

Dags för på klädning av barn

• Pluttan
    fyrklöver81 skrev 2012-05-06 22:01:14 följande:
    För att bjuda på sig själv- jag var sååååå nära på att bajsa på mig idag, jag och min man och dotter var ute med hunden, han tråkade mig rejält när jag försökte gå snabba steg med foglossning och panik mot huset , hahaha, men det gick vägen, inga pinsamheter framför grannarna.
    Samma sak hände förra graviditeten under en promenad usch vad ska man genomgå , ser det som ett roligt inslag i vardagen och hoppas det inte händer igen.

Måste ju vara lillen som trycker på eller ngt!???? 
    Vet hur det kan vara.
    Min mage verkar leva ett helt eget liv nu under graviditeten.
    Behöver springa på toa ibland hela dagarna. Hahahaha.....Och ibland är man stenhård i magen. Hm.....
  • IdaElinLivia040611

V 35 nu och jag känner mig också gigantisk. Spelar ingen roll att man får kommentarer som är positiva, nu vill jag ha tillbaka min kropp. 
    Jobbigast att inte kunna resa sig, luta sig framåt eller böja sig ordentligt.
    Skulle även vilja vända mig i sängen utan problem.
    Inga nya bristningar än men dom få gamla jag hade runt naveln strechas ut ordentligt. Alldeles vita men e orolig att få fler. Men smörjer som en tok fast det inte har nån betydelse. Men skönt e det.

Börjar få rejäla förvärkar, men det känns bra att kroppen börjar förbereda sig. Fast igår natt vaknade jag av att jag hade en riktig kraftig värk, då låg jag spännt å väntade om det skulle komma nått mer....men icke!!!!
    Känns bra att han nästan är färdigbakad nu. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Tesssi

Idag är det 1 månad kvar till BF. Jag tycker att tiden har gått väldigt fort! Men nu längtar jag efter att ha honom på utsidan istället och slippa känna sig som en flodhäst. Flört

• PojkarnasMamma85

Jag är också trött på att vara gravid nu! Har legat med ont hela helgen och i lördags trodde jag verkligen det var dags men nej, falskt alarm.

Idag har jag sovit helt okej, legat och myst framför en film med sonen innan jag körde honom till förskolan. När jag kom hem plockade jag ur och i diskmaskinen, plockade lite disk som stod i arbetsrummet och så drog jag igång en maskin tvätt. Det blev för mycket!! Det "lilla" blev för mycket!! *gah* Nu sitter jag här med en mage som värker och små sammandragningar *suck*.

Vecka 36 (35+2) idag, snart får han komma ut! Eller helst om ca 2 veckor så han är fullgången!

• PojkarnasMamma85
    Känsliga läsare varnas!

Kom och tänka på det här med tömning av tarmen innan förlossningen. Jag är normalt sett sen flera månader tillbaka extremt hård i magen och har därmed gjort nr 2 ca var tredje dag trots maxdos linfrön varje dag. Men nu börjar jag behöva göra nr 2 mycket oftare, fast är fortfarande rätt hård men betydligt bättre. Igår fick jag lov att gå på toa två gånger. Det är extremt mycket för att vara på samma dag för mig!! Och nu känns det som att det är dags igen. Kan det vara ett tecken?
  • Pluttan
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-07 08:35:29 följande:
    Känsliga läsare varnas!

Kom och tänka på det här med tömning av tarmen innan förlossningen. Jag är normalt sett sen flera månader tillbaka extremt hård i magen och har därmed gjort nr 2 ca var tredje dag trots maxdos linfrön varje dag. Men nu börjar jag behöva göra nr 2 mycket oftare, fast är fortfarande rätt hård men betydligt bättre. Igår fick jag lov att gå på toa två gånger. Det är extremt mycket för att vara på samma dag för mig!! Och nu känns det som att det är dags igen. Kan det vara ett tecken?
    Jag tänkte faktiskt precis likadant som du.
    Läste någonstans att tarmarna bruka tömma sig för att förbereda sig inför en förlossning.
    Så kanske snart........Vem vet.
  • Elvis Mamma

PojkarnasMamma85: Min mage har varit i rejäl obalans senaste två veckorna å jag har sprungit massa på toaletten samt haft mycket magknip, tänker att de kanske är bebisen som trycker på något vis men vet inte