• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Tjooohoo! Här är vi mer än glada idag, nyss hemkommen ifrån antemotagningen. Allt gick hur bra som helst, och vi har nu fått ett datum för igångsättning om allt vill sig väl, om jag är mogen och förlossningen inte är knökad just den dagen så blir det den 14/6 :) helt gaalet! Äntligen kan man se ett slut på det! Åh vad vi längtar nu..

• PojkarnasMamma85
    Emma Stark skrev 2012-05-07 12:10:36 följande:
    Jag har några frågor till er visa och kloka junimammor ;)

1. Ni som har andningslarm, tar ni med det till BB?

2. Ni som har amningskudde, tar ni med er den till BB? 

3. Tar ni med er amningsBH eller räcker det med att ha med sig amningslinnen?

Jag har nämligen precis börjat packa BB-väskan och börjar få panik över hur mycket grejor jag tänkte ha med mig.. Dags att stryka lite grejor från listan så de inte skriver in mig på psyk istället för på BB :P 
    Andningslarm och amningskudde tror jag inte att du behöver ta med dig! Oftast finns det att låna amningskudde på BB om man vill.

Amningsbh tar jag med mig, men har inte köpt amningslinne än. Men den modellen jag tittade på så behöver man ha amningsbh under. Ta även med amningskupor eller vad det heter, såna där runda bomullsinlägg att lägga i bh:n när man läcker.
    Ensortsmamma skrev 2012-05-07 12:25:53 följande:
    Tjooohoo! Här är vi mer än glada idag, nyss hemkommen ifrån antemotagningen. Allt gick hur bra som helst, och vi har nu fått ett datum för igångsättning om allt vill sig väl, om jag är mogen och förlossningen inte är knökad just den dagen så blir det den 14/6 :) helt gaalet! Äntligen kan man se ett slut på det! Åh vad vi längtar nu..
    Vad härligt för er!
  • zenoble
    Pluttan skrev 2012-05-07 09:31:53 följande:
    Ja det är väl härligt vilken kondis man har nu.Hahaha.

Zenoble: Vad härligt att promenera på alvaret. Bor du på Öland eller?

I så fall bor jag inte så jättelångt ifrån dig.

Vi brukar åka till Öland på utflykt bara över dagen ibland.

Japp bor i borgholm, skönt med närheten till alvaret å havet. Jaså var bor du? Trevligt :)
  • zenoble

emma78: jag känner som dig också faktiskt! Är lite förvånad att jag gör det också. Hade inte heller någon jobbig förlossning sist så det är inte därför. Men kanske det är för att man inte vet hur det kommer starta eller bli den här gången? Och som sagt när det kommer starta som du säger

• gizmolarson

Det egentligen som gör mig mest nervös inför förlossningen är att vattnet ska gå i klassrummet.. :-/

• PojkarnasMamma85

Angående förlossningen är jag mest "rädd" för hur den kommer starta. Eller snarare om vattnet går...sist började det med värkar och det får det gärna göra den här gången med!

• fyrklöver81

Men tror ni inte att man vet hur mycket mer jobb det blir med en till och då är det ju på ett sättare " lättare" att ha bebis kvar i magen. Det blir ju iallafall en stor omställning för alla med en ny liten skrutt i hemmet. =)
    Lite av en försvarsmekanism....

• Annelie81

29 dagar kvar!!! tjohoo....Börjar stryka saker från "att göra listan" även om det innebär en sak per dag...orkar inget mer....
    Förlossningen - huga huga---tar den som den kommer...vore kul att få vattenavgång hemma och få uppleva det annorlunda än första gången då de fick göra hål på hinnorna....Vet inte varför det skulle vara roligare...Ha ha ha ha  

• Pluttan
    zenoble skrev 2012-05-07 12:45:32 följande:
    Japp bor i borgholm, skönt med närheten till alvaret å havet. Jaså var bor du? Trevligt :)
    Jag bor i Karlskrona.
  • RocketQueen

Oj vad ni skriver! Vad roligt att komma in hit och ha så mycket att läsa om Själv sitter jag hemma och väntar på att dagens första fikabesök ska komma. Dessutom är det jättefint väder så det blir till att sitta i trädgården och fika idag. Har dagen till ära plockat fram dynorna till utemöblerna.