• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    zenoble skrev 2012-05-05 14:38:07 följande:
    Oj sorry glömt skriva.. Snälla ni är som undrar. Har inte kommit mer efter i förrgår har bara haft lite molvärk sen dess. Kanske inte var något. Bara att vänta å se! Någon som varit med om liknande? Att det bara kommer en del av vattnet? Läste nånstans att huvudet kan täppa till när de ligger fixerade liksom

Jag har också hört att huvudet kan täppa till, men då brukar det sippra när barnet rör på sig eller om man ligger ner t.ex.

Jag var med om något liknande för inte så längesen. Det kom något väldigt vattnigt som rann igenom både trosor och Leggings. Jag skyndade in på toa och där fortsatte det rinna och droppa en liten stund, sen slutade det tvärt. Det var en väldigt vattnig flytning. Jag har aldrig haft så vattniga flytningar med de tidigare barnen så jag blev ganska chockad och var lite rädd att det var vattnet, men det var lugnt :).
  • zenoble

Ja det verkligen rann ner på golvet precis samma konsistens som vatten. Men det var antagligen bara en super vattnig flytning eftersom det inte har kommit mer, känner mig lugn nu i alla fall :)

• LillSnurr82
    zenoble skrev 2012-05-05 19:08:27 följande:
    Ja det verkligen rann ner på golvet precis samma konsistens som vatten. Men det var antagligen bara en super vattnig flytning eftersom det inte har kommit mer, känner mig lugn nu i alla fall :)

Alltså man kan ju läcka fostervatten. En bekant gjorde tydligen det så när hon sen verkligen skulle föda så hade bebisen jätte dåligt med fostervatten. Så fortsätter det att komma så skulle i alla fall jag kolla upp det för att vara säker på att det inte är fostervatten ändå.
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • zenoble

Ja skulle det hända igen får jag väl kolla, hade ju varit skönt om man fick komma på en koll sist men det var inte nödvändigt enligt henne på förlossningen. Men visst återbildas fostervatten? Ja menar om man inte läcker hela tiden typ..

• LillSnurr82
    zenoble skrev 2012-05-05 19:50:54 följande:
    Ja skulle det hända igen får jag väl kolla, hade ju varit skönt om man fick komma på en koll sist men det var inte nödvändigt enligt henne på förlossningen. Men visst återbildas fostervatten? Ja menar om man inte läcker hela tiden typ..

Ja det tror jag. Men osäker på om det gör det fram till slutet eftersom min bekant hade dåligt med vatten kvar vid förlossningen. Kanske är som med slemproppen som bara återbildas fram till en viss vecka.. ? Men om det inte var någon fara nu enligt bm på förlossningen så är det nog ingen fara.
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Bumman79
    Vilka babyskydd har ni köpt? Jag funderar på en Emmaljunga first class för att den är så snygg men den är lite dyr 2000:- kostar den på Babyproffsen häromdagen såg jag att någon Brio gick på 1295:-.....kanske är lika bra?
  • PojkarnasMamma85

Just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Har så ont i magen! Det är bebisen som roterar eller trycker eller rör sig på något sätt så det gör så förbaskat ont i såväl mage som underliv! Kan inte sitta still, kan inte sitta i fåtöljen längre och att ligga ner gör också ont.

Nu är jag så jävla less på det här, molvärken kan jag väl stå ut med eller ja...men måste ju det, men den här tryckande smärtan neråt och i underlivet gör mig galen!

• gammelmamma
    Bumman79 skrev 2012-05-05 20:50:19 följande:
    Vilka babyskydd har ni köpt? Jag funderar på en Emmaljunga first class för att den är så snygg men den är lite dyr 2000:- kostar den på Babyproffsen häromdagen såg jag att någon Brio gick på 1295:-.....kanske är lika bra?
    Vi hade en brio till vår tjej, vi var jättenöjda. Denna gången har vi inte kommit så långt ännu. Vi har en som man kan sätta på vagnen men vill nog ha en med bas eftersom jag har problem med ryggen.
  • sophieand

Vi köpte en emmaljunga first Class med bas. Skulle ha hämtat den idag, men varit liggande så tji fick jag.