• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-05 06:03:18 följande:
    Kunde somna om runt 3-tiden men blev väckt av sonen strax efter kl 5. Har ont så fort jag vaknar. Alvedon och lite yoghurt har jag i magen också. Vikten rusar iväg också...och så fel äter jag inte nu jämfört med förut när jag höll vikten i över 7 veckor.
    Massor med pepp till dig att du får lite paus i allt det onda, låter jättejobbigt!!!

Zenoble: undrar också hur det går för dig???

EGO: Har fått sova lite bättre (bara uppe ngn gång i timmen för toa men sovit gott därimellan iaf) och fogarna är lite snällare. Idag blir vovvarna rastade av vovvebesök, massor med spring och stoj och jag behöver inte alls röra mig, tjoho! Drömde om förlossningen för andra gången i natt. Denna gången var det HELT FULLT med folk och totalt kaos...hoppas det inte blir så! Ser fram emot det med spänning men är mest rädd för att bli rädd när det drar igång...men när vi väl är on the high way så tror jag det är lugnt igen...   
  • Cataleya

Någon som upplevt att de svider/bränner där nere? Jag vill kissa hela tiden men de kommer inget. Det känns inte som urinvägsinfektion för då svider de väl när man ska kissa? Utan de svider och trycker hela tiden sedan jag klev upp i morse och även när jag vaknade i natt.

• ja88
    Cataleya skrev 2012-05-05 08:55:37 följande:
    Någon som upplevt att de svider/bränner där nere? Jag vill kissa hela tiden men de kommer inget. Det känns inte som urinvägsinfektion för då svider de väl när man ska kissa? Utan de svider och trycker hela tiden sedan jag klev upp i morse och även när jag vaknade i natt.
    Eftersom jag tyvärr är expert på UVI under graviditet så kan jag tala för att det inte behöver följa mallen, utan symtomen är ofta diffusare. Själv har jag aldrig sveda när jag kissar, bara en stark obehagskänsla/tryck och den finns där mer el mindre hela tiden... Så var observant och ring så du får kolla upp det om problemen kvarstår på måndag tycker jag.
  • Cataleya

Ja88, tack snälla! Jag håller på att bli tokig här hemma, vill kissa flera liter känns de som, men de kommer inget :)
    Då kan det alltså vara det, ska ta mig lite citronvatten 9-10 liter ) och se om de rensar lite! :)

• 84Maria
    Cataleya skrev 2012-05-05 09:43:13 följande:
    Ja88, tack snälla! Jag håller på att bli tokig här hemma, vill kissa flera liter känns de som, men de kommer inget :)
    Då kan det alltså vara det, ska ta mig lite citronvatten 9-10 liter ) och se om de rensar lite! :)

Tycker inte att du ska dricka 9 liter citronvatten då det inte är bra att dricka så mycket vatten. Håll koll på hur ditt urin ser ut i toaletten. Om det är grumligt så har du bakterier i det. Är det mörkt så är det för konsentrerat. Drick så du får ett klart urin så rensar du röret bra.
    Hoppas att det går över 
  • Cataleya

Nej jag ska inte dricka så mkt, överdrev lite :) jag ska iaf in och lämna urinprov om ett par timmar :) så får vi se

• gammelmamma

I morgon är det 20årskalas för sonen sen är det "bara" begravningen kvar innan jag ska börja förbereda inför bebisens ankomst.

• Pluttan

Jag drömde också om förlossning/bb i natt.
    Jag drömde att jag hade packat ner helt fel saker. Så min sambo fick köra hem 3 mil flera gånger för att hämta
    "rätt" saker.

Polarlantis: Man får verkligen hoppas att det inte är så fullt när man kommer till bb.
    Vilken kaos.

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-05-04 16:49:15 följande:
    vad skönt att vändningen gick bra:)
    Tack! Det var verkligen en lättnad.

Appropå drömmar drömde jag härom natten att jag födde barn men att maken var någon annanstans och sov så han missade allt. Låg på en brist och fick se att moderkakan låg i en balja nedanför mig, frågade då bm om det var klart och det var det. Fick då se två små bebisar ligga på golvet och jag frågade chockat om det var två och tydligen hade jag fått tvillingpojkar. Sedan fick jag åka och säga till maken att han missat allt för det var klart nu!
    Maken hade ett par dagar innan sagt "tänk om det är två!" vilket jag avfärdat med att jag faktiskt gjort tre UL så det borde de inte kunnat missa flera gånger. Gissar på att det var det som spökade.  
  • zenoble

Oj sorry glömt skriva.. Snälla ni är som undrar. Har inte kommit mer efter i förrgår har bara haft lite molvärk sen dess. Kanske inte var något. Bara att vänta å se! Någon som varit med om liknande? Att det bara kommer en del av vattnet? Läste nånstans att huvudet kan täppa till när de ligger fixerade liksom