• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-05 20:53:09 följande:
    Just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Har så ont i magen! Det är bebisen som roterar eller trycker eller rör sig på något sätt så det gör så förbaskat ont i såväl mage som underliv! Kan inte sitta still, kan inte sitta i fåtöljen längre och att ligga ner gör också ont.

Nu är jag så jävla less på det här, molvärken kan jag väl stå ut med eller ja...men måste ju det, men den här tryckande smärtan neråt och i underlivet gör mig galen!
    Oj är det dags att föda snart? Vilken vecka är du i?  Låter som förvärkar eller något?

Jag börjar nästan undra varför jag inte har så mycket sammandragningar osv...går in i v 35 på måndag...har bara förbaskat ont i ljumskar å blygdben osv pga foglossning men värkar å sånt har jag inte känt av alls mkt...
  • Bumman79
    sophieand skrev 2012-05-05 21:00:29 följande:
    Vi köpte en emmaljunga first Class med bas. Skulle ha hämtat den idag, men varit liggande så tji fick jag.
    Å den som vi dregglat över ;) älskar Emmaljungas produkter...men som sagt de kostar lite extra...
  • PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-05-05 21:01:26 följande:
    Oj är det dags att föda snart? Vilken vecka är du i?  Låter som förvärkar eller något?

Jag börjar nästan undra varför jag inte har så mycket sammandragningar osv...går in i v 35 på måndag...har bara förbaskat ont i ljumskar å blygdben osv pga foglossning men värkar å sånt har jag inte känt av alls mkt...
    Ja, förvärkar är det nog. Var in i måndags på förlossningen och då var inget påverkat. Men nu rör sig bebisen så hårt och gör så ont så man börjar ju undra vad han håller på med. Är i vecka 36 (35+0) idag. Har haft molvärk i mage, rygg och lår sen i torsdags kväll men som sagt ikväll har han börjat röra sig så det gör SÅ ont!
  • sophieand

Ja, dom gör ju det..Ja, jätte fina. Hade egentligen velat haft en joolz vagn, men det hade aldrig funkat här "ute på landet" där jag bor..^^

• MissFörstånd

Vi har ett acta graco babyskydd, hade lika till dottern och vi var supernöjda. Det viktigaste för oss är att det är bas till.

Ikväll är jag på sjukt dåligt humör. Dottern på 4,5 år vägrar somna. Ligger bara och ropar på mig, sjunger HÖGT.. Sambon åkte precis på bowling och jag äter godis och är grymt sur..

• LillSnurr82

Vi har oxå köpt ett akta graco med bas. Det babyskyddet vi hade till dottern var utan bas och det var inget vi sakna, men då visste vi ju inte heller hur det är att ha bas. Det ingick i priset nu. Så får se vad vi tycker om det. Vi köpte dock begagnat fast av en kompis annars skulle jag aldrig våga köpa begagnat babyskydd.

• zenoble

Lillsnurr: nej säkert ingen fara.. Hände samma sak ikväll, sen läcker de liksom när jag hoppar men inte annars. Får nog avvakta lite.

Vi har hyrt britax babyskydd utan bas, 350kr för 8 månader. Hade det förra gången med och var nöjd då :)

• Bumman79
    gizmolarson skrev 2012-05-05 21:24:24 följande:
    Bumman79- jag har aldrig haft speciella sammandragningar i mina grav..
    Det kanske är olika då från person till person...jag tycker att nästan alla verkar ha sammandragningar å förvärkar osv...enda gångerna jag verkligen har känt av något var när jag sprang runt å stressade mycket på post/förbutiken i flera timmar då fick jag ofta en mensvärksliknande känsla långt ner på magen men sen jag slutade där så har det varit mer lugnt...
  • LillaGrynet

Ang. Läckande fostervatten så hade jag det med pojken och blev då igångsatt efter 3 dagar pga infektionsrisken..
    Så misstänker ni det så kräv att få kolla upp det:) Jag var envis då den Första BM jag prata med sa att jag antagligen läcker/kissar ner mig.. Men det kände jag själv att det inte var fallet.. För vätskan som läckte va lite rosafärgad...