• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mycketsaft

Oj vad mycket det skrivs, hänger inte med alls :p Har en fundering, nu kanske ni redan har nämnt det här men jag har inte läst det någonstans än.. Har problem med att höger ben smärtar, blir nästan som kramp i det när jag går en längre bit, alltså typ mer än 10 meter, måste stanna och stå still och ibland dra upp benet eller sätta mej för att det ska släppa. Har tänkt att det kanske hör till foglossiningen, men nu har det börjat hugga/ila i ljumsken, oxå på höger sida när jag belastar benet, men jag behöver inte ha gått "långt" utan det kan räcka med tre steg, det gör så ont att jag måste sätta mej och får oftast krypa ihop på golvet. Någon som haft liknande eller vet vad som står på? Kan inte minnas att jag hade så förra graviditeten.

• Dancia

Ensortsmamma: å vad härligt att höra att ni fått ett datum som ni nu har att se fram emot! Grattis :).

• Dancia

Har också varit hos BM idag.

Vecka 34 (33+0)

Hjärtljud: 140

Blodtryck: 120/70

SF-mått: 32

Fosterläge: Huvud långt ner, Ruckbart

• UnderbaraPojke

Barnmorskan idag igen ... var där ifredags men hade för högt blodtryck så jag fick komma på återbesök idag. Fortfarande lika högt... fick en ny tid på torsdag för att se om det gått ner ngt då.
    Har 140/90

Är detta ngt jag ska vara orolig för? Visar inget på urinen ... 

• RocketQueen

Fy massor med molvärk i ryggen och magen... Typ som mensvärk... Har ni andra det också? Nån som vet vad det kan bero på? Tänkte ta en Alvedon och se om det blir bättre.

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-05-07 18:19:53 följande:
    Fy massor med molvärk i ryggen och magen... Typ som mensvärk... Har ni andra det också? Nån som vet vad det kan bero på? Tänkte ta en Alvedon och se om det blir bättre.
    Japp, förvärkar! Om de blir regelbundna så är det förlossningen som börjar.
  • NinnaBus

Gaaah...
    Den här ryggen tar kål på mig...
    Idag har det räckt med att hämta och lämna barnen på förskola/skola för att den ska kännas som om den skulle gå av vilken minut som helst. Känns som om den bara blir värre och värre för var dag som går nu. Suck.

Ang det där med avföring. Har också fått gått på toa mer de senaste dagarna. Men vet inte om det har med bebis läge eller Niferexen att göra.
    Börjat äta Niferex igen, men bara varannan dag. De gör magen så sur och så sätter de fart på min mage mer...   

• Pluttan
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-07 18:18:34 följande:
    Barnmorskan idag igen ... var där ifredags men hade för högt blodtryck så jag fick komma på återbesök idag. Fortfarande lika högt... fick en ny tid på torsdag för att se om det gått ner ngt då.
    Har 140/90

Är detta ngt jag ska vara orolig för? Visar inget på urinen ... 

Jag brukar också ligga på någolunda högt tryck ( bara nu under graviditeten inte i vanliga fall ). Brukar få ta om det liggandes efter en stund. I början hade jag lite , lite äggvita i urinen,. Men det var ingen fara enligt bm.
    Nu sist hade jag ett tryck på 130/70 men det var okey enligt min bm.
    Hör med din bm om du är orolig.
    Tror om man har havandeskapsförgiftning ( om du nu är orolig för det ) så brukar man bl. a  få ont i övre delen av magen, se suddigt, huvudvärk, illamående.
  • PIO

Hej på er! Har inte orkat läst igenom allt ni skrivit men tänkte bara uppdatera er lite :)
    Igår blev vår lilla Freja två veckor. I lördags fick vi åka hem på permis med henne från sjukhuset. Idag va vi inne på kontroll o hon sköter sej så bra. Vi gick åka hem igen o ska på ny kontroll på onsdag. Jag ammar henne och sondmatar, men sonden kommer dom ta bort på onsdag om hon gått upp i vikt. O utskriven från sjukhuset blir hon nån gång nästa vecka om allt går bra. Men vi behöver inte sova mer på sjukhuset med henne utan vi får ha henne hemma. Allt har gått så himla fort o hon sköter sej så otroligt bra. Lite skillnad mot när vi fick sonen då bodde vi på sjukhuset 4 mån nu blev de bara 2 veckor :) hoppas att de går bra för alla här inne o att ni mår bra. Snart e de juni :)