• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

PIO: vad härligt att höra att allt går så bra och framför allt att ni redan fått komma hem och sova hemma :). Skönt att amningen fungerar också. Håller tummarna att hon gått upp i vikt så hon slipper sonden på onsdag :).

• JennieJ

PIO vad glad jag blir att allt gått bra och hoppas de fortsätter så :) Själv är jag nu inne i vecka 36 och trodde aldrig för 7 veckor sedan att jag skulle gå så här långt. Men sista dagarna har varit så skumma inte för att jag är tacksam men de känns nästan som om jag gått flera veckor bakåt i tiden. För jag har näst intill inga sd eller förvärkar för de har stannar av helt i stort sätt så nu börjar jag tro att jag kommer gå över tiden. Foglossningar jag hade har försvunnit och får ont bara när jag rör mig mycket, vilket förvånar mig då jag hade så grymt ont för bara 2 veckor sedan. Jag har även varit grymt förstoppad sedan början av graviditeten och bara kunnat gå på toa om jag använt mig av microlax men nu helt plötsligt funkar tarmarna och jag är nördig och kan gå på toa utan problem 2 gånger om dagen. Funderar om jag ens är gravid längre? Eller klart hade de inte varit för rörelserna i magen hade jag trott jag har inbillnings sjuka :) någon mer som allt jobbigt stannat av för? Och är detta normalt att allt bara försvinner? Har mvc på onsdag och jag hoppas allt ser bra ut där oxå. Och om jag får drömma kanske min graviditetsdiabets och GBS oxå är borta men klart den chansen är väl minimal :)

• Havsjungfrun

PIO: Underbart att det går så bra för er!

• ja88

Nån mer som har/haft slemmiga sega flytningar? Jag såg aldrig något mer av min slempropp förra gången än just denna typ av flytningar och jag hade dem nog under ett antal veckor i slutet av grav men exakt hur tidigt de började minns jag inte... är ju bara i 33+4 så än så länge vill jag allt att bebben stannar där den är ett tag till.

• Zvartaliljan
    PIO skrev 2012-05-07 19:22:53 följande:
    Zvartaliljan - hur går de för er o er lilla pojke??

Han solar fortfarande imorgon blir han två veckor gammal o han är nu uppe i 2022g. Om bara gulsoten ger med sig nån gång så hoppas jag att vi får åka hem med hemsjukvård snart för jag pallar inte mer...sitter o gråter mest hela tiden av hemlängtan. Har legat här Tre veckor nu och fått träffa mina barn tre jättekorta stunder under den tiden. Det är en hemsk plåga och saknaden efter dom är värre än smärtan efter snittet...
  • Baby1112

Har idag tvättat bebiskläder... Vad små och söta dom är!!!

35+0 imon och kommer bebisen som storasyster (37+3) är det bara dryga två veckot kvar. Hoppas!!!! Är innerligt trött på att vara gravid, känner inte alls mycket glädje och det har tom börjat påverka vardagen... :( Mår riktigt pestigt!!!
    Min absolut största fasa är att behöva gå över, tror inte jag skulle klara det, varken psykist eller fysiskt...
    Kan man bli igångsatt tidigare än 42+0 om man går över???

BM på onsdag och jag är nyfiken på hur mini ligger. Tror nämligen bebis ligger tvärs över magen? Om den gör det, när gör man i så fall vändningsförsök?

Börjar få lätt ångest över förlossning, har haft förvärkar som påminner om vad som komma skall. :) Mest spänd är jag på hur det börjar denna gång. Förra gången gick slemmisen, ett dygn senare kom värkar och några timmar senare gick vattnet... Ganska lagom om det blir samma igen, då hinner man förbereda sig!!! :)       

Sådär ja
  • Baby1112

Zvartaliljan: Usch, vad tråkigt! :( Lider med dig! Hoppas verkligen din lilla pojke piggnar till ordentligt så ni får komma hem... Kram!

Sådär ja
  • Dancia
    ja88 skrev 2012-05-07 20:37:34 följande:
    Nån mer som har/haft slemmiga sega flytningar? Jag såg aldrig något mer av min slempropp förra gången än just denna typ av flytningar och jag hade dem nog under ett antal veckor i slutet av grav men exakt hur tidigt de började minns jag inte... är ju bara i 33+4 så än så länge vill jag allt att bebben stannar där den är ett tag till.

Jag upptäckte idag att jag börjat få en hel del slemmiga flytningar. Tror dock inte att mitt är delar av slemproppen. Jag har heller aldrig sett något av slemproppen förrän förlossningsarbetet väl varit igång. Jag är i vecka 33+0 så det kanske är rätt vanligt att börja få sådana flytningar runt de här veckorna?