• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Jag är så fruktansvärt trött på att vara gravid nu!! Har gått från att inte tycka att det är jobbigt alls, till att tycka att det är pest och pina på bara 24 timmar. Magen är i vägen hela tiden, bebisen ger mig rejält ont när han rör på sig och trycker på höftben, revben och neråt.. Han rumlar runt heeeeela tiden och rörelserna kommer uppifrån, nerifrån och sidan så med huvudet ner och fixerad kan man ju glömma att han är...

Meeeen, lite positivt är ju att den här förkylning och allergiastman börjar bli mycket bättre!!

• 84Maria

Jag är helt slut idag. Gjorde inte så mycket igår men gjorde iallafall lite och tog en liten promenad. Det verkar som man har varannan dag ork. Ena dagen är man uppe med tuppen och orkar göra en massa och då dagen efter inte orkar göra något. 
    Har börjat kännt av foglossningen även när jag sover nu. Kan vakna av att jag försöker vända på mig i sängen och det smärtar så mycket i magen. 
    Har fått hem vagnen nu och katten verkar älska att hoppa in i den. Jag har plasten kvar på dynan. Men hur kan man göra för att katten ska bojkotta vagnen? Vill ju inte att hon ska hoppa in där sen när det ligger en liten bebis där. 

• Dancia

84Maria: sätt myggnätet över vagnen och se om det räcker för att katten inte ska lägga sig där :)

• FiaA87

Bm besök idag!

Vecka: 38 (37+1).
    Hjärtljud: 145
    Blodtryck: 116/69
    Sf mått: 35
    vikt + 8 kg sen ivägning
    Fixerad!!!

Nu känns det som att bebis kan komma när som helst! Har haft en hel del sammandragningar under nätterna som börjar göra lite mer ont. De dagliga sammandragningarna är fortfarande bara lite obehagliga.

Ha en fin dag allihopa!                

• gammelmamma

BM besök i dag, förhoppningsvis det sista;) Hon ska kolla med sjukhuset om det finns nåt mer de kan göra för mig, dessutom skulle hon prata med dm om när snittet blir. Hoppas hoppas att jag inte behöver vänta för länge:) Alla värden bra, h*n har flyttat på sig men det spelar ingen roll eftersom jag ska göra snitt. Nu är det bara att vänta på samtalet..... Håll tummarna

• PojkarnasMamma85

Igår kväll bestämde jag mig (igen) för att fortsätta vara positiv och vid bra humör de sista veckorna som är kvar! Och det hjälper, idag känns allt mycket bättre och roligare! Fick se en 4 dagar gammal liten gosse idag, träffade på en kompis på vårdcentralen och han var så liten och så söt! Det fick mig att tänka ännu mer framåt och att det faktiskt bara är drygt 4 veckor kvar nu!

Barnmorskebesöket idag:
    Vecka 36 (35+3)
    Hjärtljud: 148
    Blodtryck: 120/80
    Sf-mått: 35
    Vikt sen inskrivning: +14 kg
    Huvudet har åkt ner en bit och är ruckbart.

• LillSnurr82

Uddabus: åh jag längtar med efter att rida! Vill att bebis ska komma så jag kan sätta igång med inridningen eller ialla fall förbereda min 2-åring för inridning. Planen är att hänga/sitta in honom innan jul för att sen fortsätta med inridningen efter nyår. Vill vara med på 3-års testet som brukar vara i början på våren.

• Lina007

Ja då var första klädbytet gjort för idag! Det är väl typiskt, när man fått på sig en tubklänning och faktiskt känner sig fin så ska man bli så till sig när sambon ringer hem på lunchen att man sölar och att det så klart hamnar på magen!

Bara att gå till den roliga garderoben och se om man kan hitta något annat... :-P

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Polarlantis

Hur gör ni med varmare kläder till den lille när ni ska hem från sjukhuset?
    Ok, några ombyten med bodys osv men ska man ha med ngt varmare också? Vi har iaf fortfarande frost här och det kan ju lika gärna vara +25 som +5 och regn när man ska ut i vida världen... Tänker mig en lite för stor fleeceoverall kanske? Eller är det bara dumt? Svensk sommar är å andra sidan inte helt pålitlig värmemässigt...
     Tankar och idéer tack!